Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lotje

Lotje

05-11-2008 om 10:43

0-uren contract en kinderopvangtoeslag

Hoi,

Ik heb eigenlijk een korte vraag, maar waar ik het antwoord niet zeker van weet.
Als ik een 0-uren contract heb, en mijn man werkt ook (vaste baan) heb ik dan ook recht op kinderopvangtoeslag?
Zo ja, wat moet ik dan invullen bij het inkomen bij de anavraag van kinderopvangtoeslag? Want dat weet je natuurlijk pas aan het einde van het jaar!
Wie heeft hier antwoord op? (tja, vast de belastingdienst, maar daar moet ik zo lang wachten aan de tel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

05-11-2008 om 11:23

Ja hoor

zodra jij inkomsten hebt heb je recht op kinderopvangtoeslag. Je zult alleen zelf moeten bepalen hoeveel je denkt te zullen gaan verdienen, en hoeveel opvang je zult gaan gebruiken. Na afloop van het jaar kun je alsnog het een en ander rechttrekken.
Je kunt er dus voor kiezen om minimaal aan te vragen, en dan naderhand over een leuk spaarpotje blijken te beschikken. Heb je achteraf toch teveel ontvangen, dan zal de belastingdienst dit bij jou terugvorderen.
Ik adviseer je in deze situatie de kinderopvangtoeslag zelf te ontvangen, en niet het rekeningnummer van de kinderopvangorgansatie als begunstigde in te vullen. Hiermee doe je zowel jezelf als hen een groot plezier.

Groetjes, Minet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.