Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

29-12-2010 om 15:12

31 december plan gaat niet door: wat doen we...?

Hoi allemaal
Een groot probleem is het niet, maar wat kan ik nog regelen. We zouden op 31 december samen met bevriende echtpaar feesten, door omstandigheden (zieke ouder van de vrouw) gaat het niet door. Nu heeft uiteraard al iedereen plannen en op het laatste moment aansluiten is niet zo makkelijk (en veel van onze vrienden zijn buitenlanders en nu op vakantie in land van herkomst). Wat gaan we doen op Oud en Nieuw? Onze oudste viert het (uiteraard) met haar vriendje en een groep vrienden, het is dus ik, Siniman en Sinizoon van 9. Musical (zal wel allemaal vol zijn) of restaurant? Thuis zitten dan maar? Mmm, als iemand een laatste minute idee heeft ben ik dankbaar!
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prinses op de Erwt

Prinses op de Erwt

29-12-2010 om 15:27

Thuisblijven...

en er gewoon een relaxte avond van maken? Een lekker hapjesbuffet maken, onder de hapjes gezelschapsspelletjes spelen, daarna als dessert nog een heerlijke chocoladefondue.. En om middernacht eventueel nog ergens een leuk nieuwjaarsvuurwerk meepikken?
Ik vind op restaurant gaan met oudjaar nooit zo'n succes,vind het namelijk nooit zo gezellig en ik hou niet van het opgeklopt sfeertje dat er dan hangt...
Maar als je echt het huis uit wilt, kan ik je helaas niet helpen..
En als je naar een musical gaat is die ook vast voor middernacht gedaan, dus dan zit je alsnog thuis of je moet nog de kroeg induiken

Sini....

Het is echt heel erg leuk om thuis te blijven.
Hebben jullie kapla en/of cuboro?
Of een puzzel van 500 of 1000 stukjes die je nog nooit gemaakt hebt?
Of een spel geschikt voor 3 personen waar je normaal gesproken niet aan toe komt?

Ik zou nog flauwe opmerkingen kunnen maken over Oud en Nieuw met een jeweetwel-kind, daar heb ik nl ook ervaring mee, en het is erg gezellig, maar de flauwe grappen zal ik laten

Wij doen dus gewoon spelletjes en Kapla tot iets voor 12-en. Geen TV. Man bakt oliebollen (beetje zijn afdeling geworden). Ik maak de gerechten die in mijn D en F familie traditioneel worden gegeten voor het diner. Nog even vuurwerk kijken en dan naar bed.
Volgende ochtend Nieuwjaarsconcert uit Wenen.
Als de bouwwerken heel erg mooi worden van Kapla dan zetten we ze op internet.

kan leuk zijn hoor!

Petr@

Petr@

29-12-2010 om 23:09

Sini

Ik vond het wel een goede tip om naar de film te gaan, maar... er draaien 's avonds geen films meer! Alleen 's middags.

Yura

Yura

30-12-2010 om 09:07

Jaloers

Ik wou dat bij ons opeens de plannen niet doorgingen. Mans familie heeft een jarenlange traditie om met zijn allen te vieren, ooms tantes, neven, nichten en hun kinderen. De avond bestaat dus eigenlijk uit met zoveel mogelijk mensen in een te klein huisje zitten, idioot veel vuurwerk afsteken, waar ik helemaal niet van houdt en idioot veel schransen. Man en kinderen vinden het geweldig, ik check elke dag het weerbericht of het niet enorm gaat sneeuwen. Komt dit jaar nog eens bij dat de familie geirriteerd is dat het nooit eens bij ons is, maar moet ik nou mijn huis twee dagen lang laten uitwonen door 60 man (nieuwjaarsdag gaan ze weer door) voor iets wat ik zelf niet eens leuk vind? Bah had gewoon lekker 2 weken in Oostenrijk moeten blijven ipv 1 week.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2010 om 13:08

Waarom niet gewoon thuis?

Al die poespas....ik vind het heerlijk om gewoon thuis te zijn, kinderen kunnen van te voren nog even in bed (al dan niet slapend), ik voel me op mijn gemak, hoef niet perse verplicht gezellig te gaan doen en mijn beessies kan ik zelf in de gaten houden. Ik nodig ook geen mensen uit, gewoon lekker voor de tv hangen en eventueel een oliebolletje wegpeuzelen. Heerlijk!

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2010 om 14:19

Tja

kennelijk ben ik niet zo'n "fuifnummer" dan, want ook met Kerst ben ik het liefste met eigen gezin. Oud en Nieuw is voor mij geen andere dag dan andere dagen. Feesten hoeft voor mij niet zo nodig, maar gelukkig is iedereen anders

Maylise

Maylise

30-12-2010 om 15:20

Nasha

Oudjaar vind ik ook leuker in een wat groter gezelschap. Ik vind het wel leuk om dan een avond echt te feesten. Of als dat niet mogelijk is in elk geval het samen met anderen te vieren.
Eerst zag het er naar uit dat we dit jaar misschien ook alleen met elkaar zouden zijn maar nu gaan we bij familie/vrienden langs en daar een feestje met elkaar bouwen.
Gewoon thuis blijven bij de TV vind ik niet zo leuk met Oudjaar. Dat kan altijd al.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2010 om 15:29

Yura

Als jij de enige bent die het niet leuk vindt, maar je man en kinderen wel, dan zou ik inderdaad je huis eens beschikbaar stellen. Iedereen weer voor een hele lange tijd tevreden, misschien heb jij meer ruimte voor al die mensen en het verder vieren op 1 januari hoeft toch niet persé in één en hetzelfde huis? Of blijft iedereen slapen?
Ik zou het persoonlijk niet 1-2-3 met mijn familie willen vieren, maar met vrienden die ik daar zelf voor uitkies, maar dat is een ander verhaal. Bij ons is het altijd erg rustig op Oudejaarsavond, maar bij ons komt de bubs de dag erna, op de verjaardag van mijn dochter.

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 18:47

De buis

Sinds ik gezien heb dat Cirque du Soleil op tv komt, verheug ik me enorm op een avondje buis..

Tango

Tango

30-12-2010 om 21:43

Hier thuis met familie

Wij blijven eigenlijk altijd thuis met oud en nieuw. Eigenlijk gewoon uit gemakzucht want ik vind het zo'n gedoe met de kinderen als ze ergens anders zijn en dan lang op moeten blijven omdat ze daar niet kunnen of willen slapen. Thuis gaan ze gewoon eerst naar bed op hun normale tijd en maken we ze rond 23.45 uur wakker.
Meestal komt er wat familie hierheen, dit jaar mijn ouders en zus. Met vrienden lijkt me ook wel leuk een keer, maar die vieren het eigenlijk ook altijd met familie volgens mij en zitten ook weer met hun kinderen. Misschien als de kinderen wat ouders zijn.

Yura

Yura

31-12-2010 om 15:26

Kaaskopje

Dat had ik ook bedacht hoor, dus afgelopen maandag belde ik de gastvrouw op, die vzv ik weet vandaag de hele dag nog moet werken of ze het anders niet liever bij ons wilde doen. Er moest even overlegd worden en we werden terug gebeld dat het niet meer kon ivm voorbereidingen die waren getroffen (ze waren net zondagavond terug van vakantie en die dag aan het werk), later hoorde ik dat ze een ander nichtje had gebeld en dat die had beslist dat je dat niet kon maken om daar 3 dagen vantevoren mee aan te komen zetten. Heb het ook al in de groep gegooid om het in 2 huizen te doen (nee, wordt niet overnacht), maar daar valt niet aan te tornen, familie is nogal van de tradities. Volgend jaar zijn we op wintersport, hebben gezien dat het in het weekend valt, dus of we nu de eerste of tweede week gaan, weg zijn we, heerlijk. Even doorbijten vanavond. En dat terwijl ik nu vandaag overdag zo zit te genieten van mijn puberende kinderen, die van huis naar huis trekken met hun vuurwerk, dan worden ze gebeld dat iemand de oliebollen klaar heeft, gaan ze daar naartoe, belt de volgende die loempia's heeft gebakken en hops weg zijn ze weer, haha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.