Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tessa

Tessa

15-09-2020 om 12:31

Aanbiedingensite

Ik kijk af en toe op een van die aanbiedingensites maar ik doe altijd maar wat, gewoon de eerste de beste waar Google mee komt.
Hebben jullie aanraders? Denk aan overzichtelijkheid, hoeveelheid aanbiedingen, aantal winkels die ze bieden.


Jasmijn

Jasmijn

15-09-2020 om 17:37

nooit het eerst het beste

Ik heb geen vaste site maar google wel even een tijdje om prijzen te vergelijken.
Bij een keukenmachine bijv. dan zou ik op blokker kijken en bol.com en coolblue en dan nog even checken waar google mee komt. Als het een heel onbekende site is, dan ga ik reviews na, of die site wel betrouwbaar is en ook hoe het zit met verzendkosten. Ondertussen hou ik de info die ik gevonden heb even bij op een kladpapiertje want voor je het weet kan je iets niet meer terugvinden.
Ik zie wel eens aanbiedingensites maar wat ik dan zoek zijn vaak allemaal verlopen aanbiedingen,dus ik vind daar nooit zo veel aan.

ElenaH

ElenaH

15-09-2020 om 18:38

Vroeger

Gebruikte ik el cheapo, maar die heet nu anders en is minder goed.

Tessa

Tessa

15-09-2020 om 23:28

Voor dagelijkse boodschappen?

Iemand ook een aanrader voor de dagelijkse boodschappen? Dus dat ik kan opzoeken waar mijn favoriete thee in de reclame is?

Zeetakje

Zeetakje

15-09-2020 om 23:56

Voordeelmuis

Bij voordeelmuis kan je de naam van een artikel of van een winkel intypen en dan krijg je alle aanbiedingen van het desbetreffende artikel of van de winkel.

ElenaH

ElenaH

16-09-2020 om 06:50

Tessa

'Dus dat ik kan opzoeken waar mijn favoriete thee in de reclame is?'

Maar zou je dan echt naar een andere supermarkt rijden voor een paar cent korting? Dat lijkt me zo omslachtig (en ook niet helemaal in de geest van de coroma-maatregelen).

Jasmijn

Jasmijn

16-09-2020 om 08:54

hamsteren

Nou, ik hou altijd wel de 1+1 gratis aanbiedingen in de gaten, maar dat is vaak voor merk produkten en ik gebruik meestal huismerk. Maar bij die 1+1 gratis vind ik het wel de moeite om even de ander supermarkt in te stappen (omrijden is het niet, ik kom er min of meer langs) . Ik koop bijvoorbeeld nooit nivea zo los, maar altijd als het 1+1 gratis is, dat scheelt echt.

Hangkous

Hangkous

16-09-2020 om 09:04

Als ik er toch langs kom.......

Ik blader altijd dat pak folders door als dat op de mat valt. Dan kan ik zomaar beslissen dat ik de nodige vitamine pillen deze keer niet bij drogist K haal maar bij T. Dan is de aanrijdroute naar het centrum net even anders met mijn fiets maar heb ik wel de 2e gratis.
Zo ook met wasmiddel of KC limonadesiroop. Dat ik ineens bij D langs ga in plaats van de blikken gewoon bij de J in de kar te mikken.
KC kost bij de J €2,65 per blik als D dan 2 blikken voor € 4,50 heeft heb ik €0,80 voordeel. Aangezien ik toch regelmatig langs die winkel fiets pak ik dat mooi mee.
Zo zijn er meer artikelen waarvoor ik echt even afstap als er ergens een goede aanbieding is.
Op advies van de tandarts poets ik met sensodyne tandpasta dat koop ik ook alleen maar als het ergens 3 voor een tientje is.
Dan bespaar ik niet en paar centen maar een paar euro en dat gaat wel aantellen.

ElenaH

ElenaH

16-09-2020 om 10:53

Hangkous

'Dan bespaar ik niet en paar centen maar een paar euro en dat gaat wel aantellen.'

Voor drogesterijspullen snap ik dat. Maar voor een doosje theezakjes?

Hangkous

Hangkous

16-09-2020 om 11:11

Ja ook

Ik ben een echte theeleut en drink graag earl grey van Twinings. Dat is, zeg maar, mijn wijntje bij een feestelijke gelegenheid. Als die ergens in de aanbieding is dan haal ik een nieuw doosje.
Zo bij het ontbijt en door de weeks heb ik andere thee van huismerk of pickwick en dat voldoet. Maar zo af en toe een kopje twinings earl grey daar fiets ik graag een stukje voor om als het doosje dan 40 cent goedkoper is.
De aanbiedingen van extra zacht wc papier laat ik dan weer aan mij voorbij gaan. Ik neem mee wat er is van huismerk en niet teveel schuurt.
Ken mensen die daar wel speciaal voor gaan en dan 8 pakken van 6 rollen in voorraad nemen.

Ieder zijn guilty pleasure. De en met thee de ander met wc papier.

ElenaH

ElenaH

16-09-2020 om 11:57

Hangkous

'Ieder zijn guilty pleasure. De en met thee de ander met wc papier.'

Dat is waar.

Triva

Triva

16-09-2020 om 17:08

supermarkten

Als je echt wil weten waar jouw favo thee is dan moet je gewoon elke zaterdag alle folders (online) kan naspitten van winkels waar je wil kopen. Dat hoef je toch niet voor de Poiesz in Noord-Friesland te weten?

Dus je kiest een x aantal winkels uit en je spit dat x aantal folders door. Daar zou ik geen website voor willen hebben met honderden mogelijkheden, dan ga je dus eerst voor thee zoeken? Dan voor koffie? Dan voor kattenvoer?

specht

specht

16-09-2020 om 17:19

Voordeelmuis

Kijk ook altijd bij voordeelmuis.
Moet je alleen wel weten naar welk product je wilt zoeken.

Pennestreek

Pennestreek

16-09-2020 om 18:24

Hangkous

Toevallig is de earl grey van Twinings bij AH in de bonus. Maar dat wist je vast al 😉

Hangkous

Hangkous

16-09-2020 om 19:06

Heb alleen geen bonuskaart van de appie. Over het algemeen ben ik geen fan van de Ah hier in het dorp.
En ik had nog voorraad, voor corona gescoord bij de Action. Dat de tekst dan in het Pools (?) Is maakt mij niet uit.

Ely

Ely

17-09-2020 om 07:41

Toch wel nieuwsgierig dan

Waarom haal je dan niet even een bonuskaart bij de service balie voordat je de winkel inloopt?

Hangkous

Hangkous

17-09-2020 om 08:01

Ik ben geen fan van Ah

Dat is nog netjes gezegd. De ah in ons dorp is niet mijn winkel. Groentes niet echt vers, schappen niet goed gevuld dus vaak mis grijpen.
Tijdens korte vakanties wel eens aangewezen geweest op Ah vestigingen elders in het land en daar was ik meer tevreden over. Dat ik onze ah niet goed vind wil niet zeggen dat ah nooit goed is. In mijn vorige woonplaats deed ik 30 jaar geleden altijd boodschappen bij de ah.
Ik kom er nu dus echt bijna nooit en om nou voor 1 doosje thee een kaart te halen en míjn NAW gegevens weg te geven vind ik een te groot "offer".

ElenaH

ElenaH

17-09-2020 om 08:35

Hangkous

De bonuskaart kan toch ook anoniem? Moet je wel contant betalen ...

Hangkous

Hangkous

17-09-2020 om 08:44

Heb me er nooit in verdiept

Het hoe of wat met die bonuskaart. Had geen idee dat het anoniem kon. Ik ben er in het begin van corona voor het laatst geweest. Toen iedereen hamsterde was ik op pad om rijst te vinden en niet gevonden daarvoor was ik er 2 jaar niet geweest geloof ik .

Angela67

Angela67

17-09-2020 om 08:53

bonus

Bonuskaart is anoniem of je nou cash of met pasje betaalt.

Als je de bonuskaart scant en met pasje betaalt dan hebben ze natuurlijk wel een combi van je rekeningnummer van je bonuskaart. Maar wat dat precies voor een individu aan privacy-schending betekent kan ik niet zo snel bedenken. Ze hebben verder niets van je dan je rekeningnummer. En dat heeft elke winkel waar je iets koopt.

Als je ééns in de zoveel tijd alleen voor de bonusaanbiedingen gaat moet je natuurlijk juist zo'n bonuskaart bij de balie halen. Wel de lusten niet de lasten .

Ik krijg dus ook nooit bonus aanbiedingen want ze kennen me niet - dat is het argument dat Albert Heijn altijd noemt op bijv. hun website. "Log in want dan profiteer je nog meer van je bonuskaart" en dergelijke. Maar ik heb geen idee wat je dan nog meer zou krijgen.

gr Angela

Jasmijn

Jasmijn

17-09-2020 om 09:42

ook naamloze kaart

Ik heb ook zo'n naamloze bonus kaart, maar volgens mij kan je zelfs, als je bij de kassa staat en je hebt dingen die in de bonus zijn zeggen dat je je bonus kaart vergeten bent, dan scant de cassiere de bonus kaart die ze bij de kassa heeft liggen (tenminste, dat zie ik ze nog wel eens doen)
Ik heb hier 3 supermarkten in de buurt, eentje waar ik 90% van mijn spullen haal en de andere 2, die hier naast elkaar zitten, daar haal ik dingen die ze bij supermarkt van mijn eerste keuze niet hebben.

Flavia

Flavia

17-09-2020 om 10:39

Angela

naast dat rekening nr staat een bonnummer/transactie nummer, en dat bonnummer is dan gekoppeld aan die bonuskaart et voila ze weten precies wat je koopt.

Gelukkig hebben ze bij ons bij de kassa's ook een bonuskaart voor iedereen die 'm 'vergeten' is.

bieb63

bieb63

17-09-2020 om 12:04

Persoonlijke bonussen

Wel is het zo dat je met een persoonlijke bonuskaart best behoorlijk vaak een korting krijgt op dingen die je vaak koopt.

Angela67

Angela67

17-09-2020 om 12:09

flavia

ja natuurlijk snappen ze precies wat ik gekocht heb, maar als je niet een bonuskaart gebruikt zien ze dat ook.
De bonuskaart - die ik anoniem gebruik - geeft hen niet meer informatie over mij dan ze al hebben van de gewone kassabon.
gr Angela

Flavia

Flavia

17-09-2020 om 15:26

Angela

als je een anonieme bonuskaart gebruikt, die waarbij je wel gebruikt maakt van de algemene korting maar waar geen naw gegevens aan gekoppeld zijn door de klant zelf kunnen ze door koppeling met de pin-gegevens wel je naw aan die bonuskaart koppelen. Weg privacy.

Angela67

Angela67

17-09-2020 om 16:31

Flavia

Als ik met pin betaal hebben ze mijn rekeningnummer. Maar niet mijn naw gegevens.

Als ik daarbij een anonieme bonuskaart scan hebben ze niets méér dan wanneer ik die bonuskaart niet scan.

Gr Angela

Angela67

Angela67

17-09-2020 om 16:33

Als een winkelier wel mijn naw gegevens kan achterhalen obv mijn rekeningnummer dan zit daar de lek. Niet bij de bonuskaart.
Gr Angela

Triva

Triva

17-09-2020 om 18:47

idd

Je vraagt bij de servicebalie een bonuskaart en daarmee loop je de winkel in. Je hoeft verder geen gegevens op te geven.

Wel maf dat je, omdat het groente en fruit niet goed zou zijn, ook meteen de andere voordeeltjes laat liggen terwijl je blijkbaar wel iemand bent die voor voordeeltjes naar een speciale winkel gaat?

Hangkous

Hangkous

17-09-2020 om 21:30

Niet alleen de groente

Ik vind het in ons dorp gewoon de minste supermarkt. Ik kom er wel eens maar niet vaak en de aanbiedingen zijn meestal elders wel goedkoper te krijgen.
Nu ik weet dat je van bonus kunt profiteren zonder bonuskaart zelf te hebben kan ik misschien er eens gebruik van maken.

Angela67

Angela67

17-09-2020 om 21:49

Nee Hangkous

Je moet wel een bonuskaart bij balie vragen. Niemand vraagt dan naar gegevens. In het foldertje dat erbij zit staat vast hoe ontzettend nuttig het is als je je gegevens koppelt aan de bonuskaart maar dat hoeft dus niet. Je kunt meteen het bonuskaartje gebruiken.
Gr Angela

zebra

zebra

20-09-2020 om 11:45

wel erg ot nu misschien

maar ik vind de bonuskaart zeker wel handig, krijg elke week de mail met mijn persoonlijke aanbiedingen, vermoedelijk gebaseerd op wat ik daar toch met enige regelmaat koop. Wil ik geen gebruik maken van die aanbiedingen, ook prima natuurlijk. En nu met die zelfscan kassa, eerst even bonuskaart scannen en gelijk komen mijn koopzegels erbij (heb dus wel de ah app op mijn mobiel staan). Maar goed, ieder is anders natuurlijk en wat ik fijn vind, is voor een ander misschien een groot struikelblok.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.