Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Letty

Letty

17-04-2009 om 22:32

Aangepaste woning: hoe onder de aandacht brengen?

Beste forummers,

Aangezien ik niet weet onder welke rubriek mijn oproep precies valt, kies ik maar even voor off-topic. Wij hebben een aangepaste woning die te koop staat. Het gaat om een eengezinswoning met een personenlift, waardoor het huis o.a. geschikt is voor rolstoelgebruikers. Daarom hebben we al op verschillende gehandicaptenfora berichten geplaatst om bekend te maken dat we 'op de markt' zijn. Maar tot nu toe haalt dat weinig uit. Ik vind dat zonde, want ik weet bijna zeker dat er mensen zijn die erg geholpen zouden zijn met dit huis - zoals ikzelf toen we het vonden.

Vandaar mijn vraag: heeft er iemand ideeën voor een gerichtere/andere aanpak?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,

Letty

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Letty

je zou bij de afdeling Wmo van de gemeente waar je woont kunnen melden dat de woning te koop staat. Zij hebben ws. een goed overzicht van mensen die een aangepaste woning zoeken. De meesten zoeken een huurwoningen. Maar er is ook een groep eigenhuisbezitters die eigenlijk het primaat verhuizen hebben. Wellicht dat die interesse hebben.

Succes!

groetjes van Purk

Letty

Letty

18-04-2009 om 13:50

Dank!

Dank voor jullie snelle reacties. De afdeling wmo van de gemeente is al op de hoogte. En Nikus, ik vrees dat je gelijk hebt. Maar toch, ik kan me niet voorstellen dat er niemand blij te maken is met een kant-en-klaar aangepaste woning. Ik heb begrepen dat je, als je naar een al aangepaste woning verhuist i.p.v. je eigen huis te verbouwen, je voor een aardige verhuisvergoeding in aanmerking kunt komen (voor de gemeente is dat namelijk vrijwel altijd een goedkopere optie dan nieuwe aanpassingen te moeten betalen).

Nogmaals bedankt voor het meedenken, ik hoop op nog meer ideeën!

Groeten,

Letty

Verhuiskostenvergoeding

als mensen inderdaad naar een aangepaste woning dienen te verhuizen, dan komen ze in aanmerking voor een verhuis- en inrichtingskostenvergoeding. Dus als er inderdaad een indicatie is, kan men als men jullie huis koopt een dergelijke vergoeding aanvragen vóór de verhuizing plaats vindt.

Succes, ik hoop dat het gaat lukken,

groetjes van Purk

Mari

Mari

18-04-2009 om 14:37

Advertentie

Heel toevallig zag ik vandaag in de Support Magazine een advertentie voor een aangepaste woning te koop. Misschien wel van jullie? Maar anders ook een manier om je huis aan te bieden. De advertentie was door de makelaar geplaatst. Als ik het geld had zou ik het graag doen, maar aan de andere kant kan ik de onderhoud van een woning niet zelf doen, terwel nu ik alleen de woningbouw hoef te bellen. Zelfs dingen binnenshuis wat normaal de huurder zelf moet betalen wordt gratis gedaan omdat het onder de aanpssingen valt. Dus voor mij financieel gunstiger om te huren.

gr. Mari

Letty

Letty

18-04-2009 om 22:46

Wat fijn, zoveel input!

Op Marktplaats en BOSK staan we al, maar Support Magazine is ook een goeie, zal 's kijken naar de mogelijkheden - het is dus niet ons huis dat je zag, Mari.

Purk, goed om te weten dat het inderdaad klopt van zo'n vergoeding.

Mari, kan me voorstellen dat een huurwoning financieel aantrekkelijker is. Aan de andere kant: de wmo hier is zeer behulpzaam en betaalt veel (o.a. het liftonderhoud).

Nikus, het is inderdaad zonde als de aanpassingen verloren gaan. Toen wij dit huis kochten, was er een andere belangstellende die de lift 'wel handig vond om een kratje bier naar zolder te vervoeren.' Tsja.

Groeten,

Letty

Mari

Mari

19-04-2009 om 10:27

Nieuwsgierig

Ben even bij het BOSK gaan kijken, want ik was toch wel nieuwsgierig. Is het de woning in Z? Het zou zonder zijn om de lift er uit te slopen, maar dat gebeurt helaas nog wel eens. Ook met huurwoningen, mijn vorige flat stond na mij 6 maanden leeg. Ze waren net op het punt om de hele woning weer om te bouwen, maar uiteindelijk kreeg iemand de woning die officieel niet in aanmerking kwam voor een aangepaste woning. Vooral de grotere aangepaste woningen raken ze in mijn gemeente slecht kwijt.
Maar wie weet win ik volgende week de staatsloterij, dan koop ik een eigen huis met tuin voor de kids!!!!

Letty

Letty

19-04-2009 om 16:10

Tip van de sluier

Het is niet het huis in Z, maar in M... als je op 'lift' zoekt, heb je het zo gevonden (het staat er vanaf juli vorig jaar op).

Groeten,
Letty

Letty

Letty

23-04-2009 om 20:47

Nog meer ideeën?

Heb de afgelopen dagen nog 's hard verder nagedacht, en me gerealiseerd dat ons huis behalve voor mensen met een handicap ook interessant kan zijn voor senioren. Staat nu dus ook bij PlusOnline en 50pluswoning. Iemand nog een goede ingeving?

Voor de nieuwsgierigen: op Funda zijn we ook te vinden. Zoek op Maarssen/woonhuis/lift/ tot 300.000 euro.

Groeten,

Letty

Reuma?

Misschien kun je het ook nog op een Reuma of MS site zetten?
Mijn schoonmoeder heeft reuma en kreeg van de gemeente een traplift.

Toen we ons huis voor aankoop gingen bekijken zat er een traplift in. Dat vonden we heel handig, kon oma ook komen logeren. Bij oplevering was die lift er uit gesloopt door de erven...

amk

amk

27-04-2009 om 09:20

Erven, eerder de gemeente

dit soort voorzieningen krijg je in bruikleen van de gemeente en die moeten bij verhuizing / overlijden gewoon terug.

Niet overal zo....

meeste gemeenten verstrekken in bruikleen, maar bij sommigen wordt de traplift toegekend. En dan kan je als erven inderdaad hem er uit slopen en verkopen.
Geldt vaak ook voor douchestoeltjes, beugels, verhoogde toiletten. Die zijn op naam toegekend en dus niet in bruikleen.

Ik hoop trouwens dat de zet naar senioren gaat lukken Letty.

groetjes van Purk

Letty

Letty

29-04-2009 om 14:21

Reumasite

heb ik nog niet aan gedacht. Dank, Dirksmama. Inmiddels staat ons huis ook op een aantal seniorensites, maar het levert nog geen reacties op.

Ik houd jullie op de hoogte,

groeten,

Letty

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.