Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aankleedtips voor kind met gebroken arm?

Zoon van vier heeft zijn elleboog gebroken (zielig!) en zit nu van zijn pols tot halverwege zijn bovenarm in het gips. Hoe krijg ik dat arme joch nou aangekleed? Een hemdje lukt nog (geen mouwen, wijde armsgaten) maar shirts etc gaan (nog?) niet goed over de zere arm. Nu heeft hij dus een overhemd en een trainingsjack aan over de arm heen, maar handig is het niet, en zijn winterjack kan niet meer dicht. En zeker met deze temperaturen wil ik hem wel graag deugdelijk inpakken als-ie weer naar school gaat.

Tips, iemand?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

04-01-2010 om 10:07

Ervaring

Hallo
Onze dochter heeft als kleuter in de winter haar bovenarm gebroken gehad. Wat ik deed was haar om de dag een schone trui aantrekken. Ze sliep ook in die sweater dus. Zo vies worden die kinderen nou ook weer niet. Dat scheelde in elk geval geworstel met aan- en uitkleden. Gelukkig kon haar jas nog wel dicht met de arm eronder, dus dat probleem hadden we toen niet. Misschien kun je in de uitverkoop ergens een goedkope jas scoren? Kan hij dan volgend jaar misschien ook nog wel aan.
O, ja met aankleden met de gebroken arm beginnen.
succes

Met gebroken arm beginnen

Je begint met de gebroken arm, als die ergens door past en om de schouder zit, kan het hoofd erdoor en dan pas de goede arm. Hier heeft dochter de arm net zo gebroken gehad en toen ik maar eenmaal handig ermee geworden was kon ze vrijwel alles toch wel aan. De jas inderdaad niet, die kon niet dicht omdat haar arm er niet in pastte. Wij hebben toen een oude jas van een buurmeisje geleend (2 jaar ouder) waar haar arm wel onder pastte. groeten albana

Zielig!

Maar jeetje Temet, wat een manier om je kerstvakantie door te brengen! Zielig!
Mijn kind brak haar arm vlak voor een verzengend hete zomer. Dat was eenvoudig. Van de jurkjes de schouderbandjes doorknippen en met drukkertjes vastzetten.
Voor dit wintergedoe zou ik zeggen: te groot t-shirt en slobbertrui. Vest wil ook lukken denk ik.
Sterkte,
Miriam Lavell

Altijd eerst de 'zere kant'

en evt. kun je, bij een jas bijv, eerst het gipsen arm, dan de gezonde arm aantrekken als een trui, dus voor het lichaam eerst de armen erin en dan over het hoofd trekken..(moeilijk zo iets simpel uit te leggen!)

Als je heel handig bent zou je de ondernaad van de mouw (en evt. zijnaad) los kunnen tornen en klittenband erop zetten.

Beterschap!

Temet

Temet

04-01-2010 om 11:47 Topicstarter

Dank

Dank voor de tips. We moeten gewoon een grotere winterjas kopen, da's duidelijk (ik heb nu een jas gevonden die dicht kan, maar dan moet de wintervoering eruit. Dat schiet niet op).

Miriam, hij heeft de kerstvakantie in blakende gezondheid doorgebracht: hij brak zijn arm gisteren. Zijn eerste kennismaking met de schaats (nou ja, krabbertjes). En ook de laatste, als het aan hem ligt

Groeten,

Temet

Bastet

Bastet

04-01-2010 om 11:53

Aaaaaaaaaah

Wat sneu,sterkte voor je ventje!!
Bastet

Aïda

Aïda

04-01-2010 om 12:36

Of arm er overheen

Dus jas gewoon aandoen, en dan zijn arm in de mitella??
Ik zie mensen/kinderen wel vaker zo lopen

Dik fleecevest?

Kun je niet een of twee dikke fleecevesten op de kop tikken en die als trui gebruiken?
Sterkte voor je jochie, dit is balen zeg...

Jakiro

Jakiro

04-01-2010 om 13:22

Arm nergens doorheen

Vooral de eerste dagen de arm nergens doorheen doen. Gewoon lekker in de mitella tegen z'n lijfje aan en alleen z'n hoofd en de gezonde arm door de gaten.
Pas na een weekje gaan "rommelen" met inderdaad de gebroken arm als eerste door een gat.
Succes !!
Jakiro

Asa Torell

Asa Torell

04-01-2010 om 15:06

Tjeetje wat sneu!

En het was al zo'n motorische held, toch? En dan voor het eerst op het ijs en dan dit . Hopelijk doet het niet meer heel erg zeer!

Massi Nissa

Massi Nissa

04-01-2010 om 16:39

Ach jee

Wat een pech, zeg, en dat bij de allereerste schaatservaring. Ik zou denk ik bij wat oudere truitjes een mouw eraf knippen en het armgat eventueel wat groter maken. En dan een flink groot vest eroverheen. Zoiets?
Groetjes
Massi

Temet

Temet

04-01-2010 om 19:57 Topicstarter

Dank 2

We werden gebeld vandaag: de chirurg (die gisteren natuurlijk geen dienst had) had inmiddels de foto's gezien, en de stand was niet optimaal, dus of we vandaag terug konden komen. Aldus geschiedde, en het arme kind moest dus weer pijn lijden want er moest iets aan de stand veranderd worden. Maar nu zit het definitieve 'gips' erom, in een blits kleurtje - anders had hij nog een week in dat zware gips moeten lopen.
Arm met nieuw gips ging vanavond zonder al te veel problemen door de mouw van de door tante zwaar op de groei gekochte pijama- dat was dus mazzel. Ik ga nu alles met wijde mouwen uitzoeken in de hoop dat de arm daardoor kan.

Heb vanmiddag een twee maten te groot winterjack gekocht in de hoop dat dat over de arm heen dicht kon, maar helaas bleek dat op geen stukken na te kunnen. We blijven dus maar aanmodderen met dat niet ideale jack dat wel dicht kan, en dan maar een zo dik mogelijke trui eronder.

MOrgen weer naar school. Heb vandaag gemerkt dat afleiding de beste pijnstiller is...

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.