Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jamie

Jamie

13-01-2016 om 09:40

aanloopkat

Na jaren hebben we weer een aanloopkat. De vorige kwam van de achterburen die ook een pup hadden en een jonge kat en drie kinderen maar na een scheiding namen ze de katten mee. Dat was echt een lieverd, kon lang op schoot zitten, ook in de tuin.

Nu hebben we een Dikke Rode maar ik heb totaal geen verstand van katten

Hij is er meestal rond half 10 en aan het eind van de middag. We hebben kattensnoepjes gekocht en daar krijgt hij er eentje van bij aankomst en als hij weer weg moet.

Eerst beet hij vaak als we hem aaiden, zo maar uit het niets en joeg Jamieman hem vaak weer naar buiten maar hij is zo gek op katten dat hij hem dezelfde dag wel weer binnen liet. Nu ben ik zo ver dat hij mij al sinds de kerst niet meer gebeten heeft. Hij loopt rondjes door de kamer, is rustiger dan begin december en kan zich lekker wassen en in slaap vallen op een poef voor de verwarming. Hij komt bij mij langs lopen en als ik mijn hand laat hangen stopt hij zijn kopje er in en dan kan ik hem dus aaien.

Waar vindt een kat het wel en niet lekker om geaaid te worden? Ik moet duidelijk iets met zijn kopje doen maar ik weet niet goed wat? Waar kan ik aan zien dat hij zich prettig voelt bij ons? Eerst ging hij wel liggen maar was constant bezig met het slaan van de staart en zo en Jamieman zegt dat dat één en al onrust is. Nu heeft hij dus gisteren wel 3 kwartier op die poef gebivakkeerd.


Elisabeth

Elisabeth

13-01-2016 om 09:49

mijn kat

bijt iedereen die hem aait, behalve mij en mijn jongste dochter. Hij wil alleen geaaid worden als ie zelf naar je toe komt en niet te lang.
Ik aai hem met 1 vinger tussen zijn ogen naar boven tussen zijn oren. Dat voelt als een moederlik voor een kat, heb ik me eens laten vertellen en die van mij vindt het héérlijk

Tine Winkel

Tine Winkel

13-01-2016 om 11:08

slaan met de staart