Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

reina

reina

28-09-2009 om 15:18

Aannemer

We hebben een kleine verbouwing gepland (alhoewel de prijs niet echt klein is...). We hebben een tekening laten maken door een architect. Hij gaf ons de naam van een aannemer (1-mans-zaak)die hij kent en die volgens hem erg goed is. Zelf had mijn man een ander op het oog om in elk geval te benaderen voor een offerte. Met degene die ons aanbevolen is hebben we een gesprek gehad en ik weet niet wat ik er van moet denken. De man lijkt ons inderdaad goed in zijn werk kwam met enkele waardevolle aanvullingen aan bijv. . Maar als persoon heb ik m'n twijfels. Hij lijkt me erg koppig, wil persé de materialen bepalen, terwijl ik vind dat als wij opdrachtgever zijn wij daar ook een stem in moeten hebben en ik vond hem erg onsympathiek praten over de architect, die hem toch maar mooi klanten bezorgt. Wat te doen? Hem aannemen omdat hij een goed vakman is of toch anderen benaderen omdat ik bang ben dat er een conflict kan komen als we ergens anders over denken? (Ik wil sowieso 1 andere offerte opvragen) Wat zou bij jullie het zwaarst wegen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

28-09-2009 om 15:25

Drie

Altijd 3 offertes laten maken. Alleen dan kun je een goede keus maken. De prijs kan erg verschillen en je staat steviger in je schoenen bij onderhandelingen.

Luister ook vooral naar je gevoel, zo te lezen wil je eigenlijk niet met deze man in zee

Zelf heb ik trouwens altijd offertes laten maken door bedrijven die een bouwgarant keurmerk hebben.

reina

reina

28-09-2009 om 16:05

Linda

Met dat laatste zit het wel goed, mijn man zit zelf in de bouwsector, alleen in een andere tak, schrijft bestekken, geeft cursussen daariver etc, weet dus precies wat wel en niet mag en kan, dus ook onderhandelen etc is hij gewend (misschien vond de betreffende persoon dat wel een vervelend idee en reageede hij daarom naar ons anders-dan-anders ...?). En mijn gevoel zegt inderdaad 'nee', maar ik vraag me af of dat reeël is, want ik ben er wel van overtuigd dat hij heel goed werk aflevert ( en dat is natuurlijk ook wat waard)

Puck2

Puck2

28-09-2009 om 16:38

Meer offertes

Als je je er zelf niet goed bij voelt dan zou ik het zeker niet doen. Het is toch veel overleggen en ook nog ad hoc snelle beslissingen kunnen nemen dus een goede sfeer is dan wel erg prettig. Ik zou nog een andere aannemer zoeken. Ik weet wel een goede die volgens mij ook in jouw woonplaats werkt, ik zal je zijn gegevens wel even mailen.

reina

reina

28-09-2009 om 21:06

Reactie

Dank voor de reacties. We gaan zeker nog 1, mogelijk 2 (dank Puck!) offertes bij een ander aanvragen,maar we weten nog niet of we deze aannemer ook een offerte laten maken, want het wordt pas moeilijk als hij de laagste blijkt te zijn... . Offertes vergelijken en beoordelen is het probleem niet, daar heeft mijn man de kennis wel voor.

Puck2

Puck2

29-09-2009 om 09:50

Met izar eens

Als jij nu al het idee hebt dat je problemen zou kunnen krijgen met deze aannemer dan zou ik het niet doen. Hoe goed voorbereid het ook is, zoals Izar zegt, er zijn altijd probleempjes en dingen waar je ter plekke een oplossing voor moet verzinnen. Lijkt me erg vervelend om dan niet goed met elkaar overweg te kunnen. En geen hand vol, maar een land vol goede aannemers hoor! En als Reinaman weet waar hij op moet letten dan kan hij vast ook andere goede aannemers eruit pikken. Ondertussen bij Puckman gevraagd: de aannemer die ik je tipte werkt idd ook in jouw woonplaats, ook wel bij grotere projecten.

kaatje43

kaatje43

05-10-2009 om 16:35

Informeer bij anderen

die een verbouwing hebben laten uitvoeren. Ga niet alleen op de prijs af. Een goede, betrouwbare aannemer is goud waard. Er zullen in de buurt wel meerdere mensen hun huis hebben laten verbouwen. Vraag naar hun ervaringen. Als je in de regio Haarlemmermeer woont kan ik je er nog wel één aanbevelen.

reina

reina

05-10-2009 om 17:36

Kaatje

dat hebben we gedaan en die zijn heel positief over de genoemde aannemer Deze week gaan er wat offerte-aanvragen uit. Bedankt voor het meedenken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.