Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

yvonne jansen

yvonne jansen

21-10-2008 om 14:26

Aanschaffen hondje

ik ben op zoek naar een pup, maltezer/shi tzu.Teefje.Is zo moeilijk te vinden, de teefjes zijn nl altijd als eerste weg! kent iemand een goeie kennel in de buurt van arnhem(je hoort namelijk zo veel negatieve berichten over kennels, asiels) kent iemand kennel de goordonken of hondenkennel kuypers in blericum?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Yvonne

hoi Yvonne bedoel je niet kuypers in Berlicum?
Ik heb daar in maart dit jaar een maltheser teefje vandaan gehaald (nou ja, kadootje van mijn man). Het is echt een poepie, geen problemen mee, maar of het broodfokkers zijn weet ik eigenlijk niet. Dus heel veel wijzer word je niet van mijn bericht, misschien kan je op de naam kuypers googelen, ik heb toen wel hun site bekeken, en je kan daar dan reacties van mensen lezen, allemaal positief, maar ja ze kunnen natuurlijk zelf ook heel gemakkelijk de negatieve berichten uit het gastenboek verwijderen!
Succes met je zoektocht, groetjes Melanie

Maylise

Maylise

22-10-2008 om 13:41

Niet doen

Waarom moet het persé een krusing tussen die twee hondjes zijn? Wil je echt graag een bepaald soort hond en dus niet naar het asiel (waar ook hele leuke hondjes zitten) ga dan voor een echte rashond. Dus of een malteser of shzi tu bijvoorbeeld. Dan kan je namelijk een goede fokker uitzoeken die is goed gekeurd door de rasvereniging en zo help je niet mee aan het in stand houden van walgelijke praktijken als broodfokkers.
Wil je persé die kruising (waarom?) en persé een teefje en niet via een broodfokker gaan dan is het een zaak van lang wachten of er een particulier zo'n nestje heeft.
Mijn advies zou zijn om naar het asiel te gaan of anders een echt rashondje te nemen.

Maylise

juno

juno

22-10-2008 om 13:49

Niet doen!

Goede fokkers mixen niet zomaar met rassen dat doen alleen de broodfokkers (puppymills/backyard breeders) Deze fokkers weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn en kunnen een ras helemaal naar de knoppen fokken. Het is nu in de mode om raar gemixte honden te kopen, maar daarmee hou je wel de broodfokkers mee in stand. Doe het dus niet!
Wil je zien wat voor verschrikkelijk leven honden hebben in puppy mills google dan op "puppy mills".................

Sassefras

Sassefras

22-10-2008 om 13:57

Kruising shitzu x maltezer

Ik snap heel goed waarom Yvonne deze kruising graag wil; omdat het geweldig leuke en handzame hondjes zijn! En je kunt ze echt niet alleen krijgen via broodfokkers, maar er zijn ook veel particulieren die een nestje fokken en die de pups in huiselijke kring laten opgroeien. Zoek ook eens onder 'Boomers', dit zijn eigenlijk allemaal hetzelfde type hondjes en ook veel de door jou gezochte kruising. Zelf hebben wij 2 hondjes, en allebei een kruising. Eén van inmiddels 14, ooit overgenomen van een familielid die er niet meer voor kon zorgen, en dit is een kruising Maltezer x Hollandse Schapendoes. Is ook een klein soort en ooit verkocht als Boomer via een fokker. De tweede is 2 jaar oud en een kruising Shitzu x King Charles Spaniel. Deze hebben we via een particulier wiens Shitzu-teefje loops was en toen is ontsnapt. Echt een geweldig leuk, lief en grappig hondje die bij deze mensen thuis de eerste weken opgegegroeid is. Maar ook weer verkocht onder de naam Boomer.
Echt, als je goed zoekt, ook via Marktplaats, kom je ook dit soort particulieren tegen, het zijn niet alleen maar broodfokkers.
Sassefras

Maylise

Maylise

22-10-2008 om 14:36

Niks tegen kruisingen

Ik heb absoluut niks tegen kruisingen. Ik heb zelf ook een kruising gehad (alleen heette dat toen nog geen boomer maar gewoon bastaard of vuilnisbak maar vooruit); Alleen ik denk dat als je heel specifiek op zoek bent naar een bepaalde kruising en dan ook nog persé een teefje wilt je bijzonder veel geduld zult moet hebben of je toevlucht tot broodfokkers moet zoeken. Aangezien de meeste mensen geen zin hebben om maanden te speuren en nog veel langer te wachten zou ik dus aanraden om of in het asiel te kijken of een rashond te nemen. Natuurlijk kan een pup uit een particulier nestje ook prima maar alleen als het betrouwbaar is en dat is soms wat moeilijker te vinden.

Maylise

Sassefras

Sassefras

22-10-2008 om 16:09

Fokkers

Ik heb het juist weer niet zo met bepaalde rasfokkers. Je moet idd engelengeduld hebben voordat je in aanmerking komt voor een pup, (veel wachtlijsten) en ik vind veel fokkersregeltjes veelal onzin. Zo wilde mijn man jaren geleden een Hollands Schapendoesje via een fokker kopen en kreeg ook te maken met een ellenlange wachtlijst via de fokkersvereniging. Uiteindelijk wel één uit mogen zoeken via een aangesloten fokker die het niet zo nauw nam met de wachtlijst-regels, maar die toch op het laatste moment besloot dat zij het uitgekozen teefje zelf wilde houden om mee te gaan fokken; het is toen uiteindelijk een andere uit het nestje geworden en hier hebben wij uiteindelijk 16 jaar lang plezier van gehad. Ook de genoemde hondenshows vind ik niet bepaald diervriendelijk en zijn m.i. alleen maar bedoeld voor de fokker om met een goed fokprodukt zo hoog mogelijk in de punten te eidigen, en zodoende weer veel vraag naar pups van de bewuste hond te krijgen, en dus weer geld in het laatje. Deze shows zijn in ieder geval níet leuk voor de hond zelf.
Daarbij heb ik de afgelopen 2 jaar zelf gewoond naast een zgn verantwoorde fokker, ook aangesloten bij een fokvereniging. Deze honden werden nóóit uitgelaten, alleen een paar keer per dag in de tuin om hun behoefte te mogen doen. De reste van de dag zaten ze veelal in hokken opgesloten. Maar de fokster haalde wél de één na de andere prijs binnen met haar honden op shows!
Dus ik vraag mij af waar je nu beter een hondje kunt kopen. In ieder geval niet bij een broodfokker, maar je hebt ook zeker niet altijd garantie dat het bij een aangesloten fokker er zo diervriendelijk aan toe gaat... Dan toch maar die particulier met een nestje schattige vuilisbakkies!

juno

juno

22-10-2008 om 18:43

Klopt

Het leven van een show hond is niet fijn. Ik zelf heb 2 show honden gered en geef ze nu een leuk honden leven!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.