Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2010 om 12:40

Aantal pannen

Man en ik hebben een meningsverschil. Hij vindt de hoeveelheid pannen die wij hebben abnormaal groot, terwijl ik het gevoel heb dat er nog wel wat bij zou kunnen. Wij hebben een normale pannenset. Dus met hapjespan, steelpan en een paar maten gewone kookpannen. Vervolgens hebben we een stuk of vier koekenpannen. Niet allemaal meer in perfecte staat, maar ze functioneren dus gooi ik ze niet weg. We hebben 2 maten braadpannen, van die oranje gietijzeren pannen, een grillpan, 2 steelpannetjes die ook oud zijn maar handig zijn voor het koken van eieren of boter in te smelten voor als ik pannenkoeken bak. Tot slot zo'n typische Blokker soeppan met kippetjes erop. Is dat veel?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Als al je koekenpannen dezelfde maat hebben zou ik er twee weggooien, persoonlijk, maar als ze jou niet in de weg staan is daar natuurlijk geen reden voor. Het eet geen brood, zou mijn moeder zeggen.

En hoeveel kookpannen hebben jullie dan? Hier drie, in oplopende grootte, en da's echt niet teveel. En twee maten braadpannen is ook handig, een kleine hoeveelheid in een grote pan werkt niet lekker.

Hier: twee steelpannetjes, drie kookpannen, twee koekenpannen en een eierpannetje, een grillpan (gebruiken we zelden) een kleine en een grotere braadpan, een rijstkoker, een wok en een werkelijk enorme soeppan die bij schoonmoeder vandaan kwam.

Dus net zoveel als jij eigenlijk.

Groeten,

Temet

Mamvantwee

Mamvantwee

23-09-2010 om 13:09

Best veel

Het klinkt mij als een enorm aantal pannen in de oren eigenlijk. Eens kijken wat wij hebben (zo uit het hoofd):
- een koekenpan en een hapjespan
- een steelpan
- 5 kookpannen: 2 klein, 1 middel en 2 soepformaat
- 1 wok (gebruiken we zelden)

Dat is het eigenlijk...we komen nooit te kort.

Dus ik sta achter het standpunt van je man

groet, mamvantwee

Guinevere

Guinevere

23-09-2010 om 13:13

Hier

Wij hebben thuis:
een pannenset bestaande uit 2 kleine, 1 minder kleine, 1 normale, 1 grote pan en een koekepan. Verder nog één koekepan en één grilpan. We hebben ook nog een hele grote soeppan maar dat kreng staat in de garage.
Is het voor jou een idee om een aantal "dubbele" of minder gebruikte pannen in de schuur oid op te bergen? Dan neemt het wat minder plek in, en kun je vanzelf merken of je met minder toe kan.
Op vakantie merk ik altijd hoe weinig pannen je eigenlijk écht nodig hebt. Daar doen we het met 2 kookpannen en een koekepan met deksel.

Guinevere

Guinevere

23-09-2010 om 13:14

en braadpan

Vergeet ik nog mijn grote braadpan...

Hanne.

Hanne.

23-09-2010 om 13:30

Niet weinig

Wij hebben

pannenset (3 kookpannen en een steelpannetje)
stoompan (kan goed dubbelen als kookpan)
3 koekenpannen in verschillende maten
braadpan
wok
grilpan
grilplaat

En toch grijp ik met enige regelmaat mis. Vooral omdat we steeds grotere hoeveelheden eten. Konden de aardappels vroeger nog in het steelpannetje. Nu heb ik de grootste maat pan nodig. Zou nog een grotere pan willen hebben, en nog minimaal 1 steelpannetje (hoef ik de pappan niet steeds uit te spoelen als ik een sausje bij het eten wil).

Best veel

Wij hebben 3 kookpannen, een hapjespan, een steelpannetje, en 3 koekenpannen in verschillende maten. Ik wil nog wel graag een grote koekenpan erbij, maar verder kom ik (geen keukenprinses) prima uit.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-09-2010 om 13:40

Ook best veel

Ik vind het ook best veel. Wij hebben
- Een pannenset met 3 maten pannen en een steelpannetje.
- 2 koekenpannen: de nieuwe gebruik ik, de oude staat onderin de kast voor als we pannenkoeken eten en ik in 2 pannen tegelijk wil kunnen bakken.
- een wok
- een braadpan
- een mosselpan, ergens bovenin de voorraadkast, die komt een paar keer per jaar naar beneden.
Ik vind dat meer dan genoeg: zelfs als ik een dag niet afgewassen heb (nouja, laten afwassen door de vaatwasser) heb ik altijd wel genoeg pannen om de volgende dag ook nog te kunnen koken.
En over het smelten van de boter: wij gebruiken tegenwoordig altijd vloeibare boter, dat blijkt in prijs nauwelijks uitt e maken omdat je heel lang met zo'n fles doet en ik vind het heel handig met invetten van een ovenschaal, cake bakken of inderdaad, pannenkoeken en poffertjes bakken.
(ohja, we hebben ook ngo een poffertjespan! )

Tijgeroog

Tijgeroog

23-09-2010 om 13:41

En een snelkookpan? stoompan?

Ik weet niet bter dan dat mijn moeder de aardappels in een snelkookpan kookt, dus voor mij gevoel "hoort" dat ook zo. Maar ik vind het een groot en duur geval, dus ik heb er nooit een gekocht, en mis 'm ook eigenlijk niet. Wie gebruikt er wel een snelkookpan?
En ik las dat Temet een stoompan heeft: gebruik je die veel, is het iets wat ik absoluut nog moet hebben?

Hier

2 steelpannen, 16 en 18 cm
4 kookpannen, 2 oud, 2 nieuw, 20-22 cm
snelkookpan
2 soeppannen
2 wok/wadjan
2 koekepannen
1 grote ovalen braadpan
1 klein gietijzeren koekepannetje

Bestaat dat dan, te veel pannen? De ene gebruik ik meer dan de andere maar zeker bij grote gezelschappen gebruik ik ze. Dat is te zeggen, bij een groot gezelschap met veel kleine gangen gebruik ik alle 22 cm pannen, bij een groot gezelschap met minder gangen gebruik ik juist de grote pannen allemaal.

reina

reina

23-09-2010 om 14:25

Redelijk veel

Je hebt er idd redelijk veel, Kaaskopje , maar wel handig. Hier een pannenset van 3 + grote soeppan + een steelpannetje, 1 braadpan, 1 hapjespan, 2 koekepannen, iets minder dus

Even tellen

Twee braadpannen in verschillende formaten.
Drie koekenpannen.
Twee 'grote' pannen.
Twee kleine pannen.
Een heel klein pannetje.
Twee steelpannetjes.
En een hele grote soeppan voor speciale gelegenheden.

Leuk een pannendraadje

Op het eerste gezicht vond ik dat je een aardige opsomming had en dacht ik dat wij een stuk minder in de kast hebben staan, maar naast de gebruikelijke vier normale pannen staan hier ook nog:

- 1 BK braadpan (had ik veel eerder moeten kopen)
- 1 Tefal wok
- 1 Sigg koekenpan
- 1 Tefal koekenpannetje
- 1 klein eier-/satésauspannetje
- 1 aspergepan
- 1 grillpan

Kookt je man wel eens?

Chris

neteret mut

neteret mut

23-09-2010 om 16:42

Oeps

ik heb er echt duidelijk meer
-koekenpan 20, 20, 24, 24, 32 en 2 kleintjes
-kookpan 16, 20, 20, 22, 24, 24, 24
-steelpan 16, en 2 iets groter
-soeppan
-braadpan 20, 24, 24, en 2 groter waarvan 1 gietijzer maar niet hoog
-wok 1 gietijzer en heel groot en 1 kleiner met steel
verder in de kelder en caravan en in kastjes ergens achter nog een vanalles uit erfenissen en studententijd.
En gisteren stond ik nog heel te twijfelen of ik die grote ( 32) hapjespan met glazen deksel nu wel of niet zou meenemen, was de laatste in de liddle en ik heb het niet gedaan. De woks en de gietijzeren braadpan gebruik ik bijna niet, de rest elke week wel een keer. Geen sets, en de kookpannen van 24 zijn verschillend in hoogte. Het aantal is mede door de grootte van het gezin gegroeid. Nou ik ga aardappels schillen, wil boerenkool eten vanavond

Bastet

Bastet

23-09-2010 om 16:57

Hier

Grote wok,kleine wok,poffertjespan,drie koekenpannen,vier kookpannen,allemaal in gebruik.En natuurlijk de schattige hartvormige pannekoekpan die ik kreeg van zoon en vriendin..
Bastet

Bastet

Bastet

23-09-2010 om 16:57

Oh,en

Ik vergeet mijn kingsize zware braadpan nog!

Vera*

Vera*

23-09-2010 om 16:58

Hier

1 stoompan met twee stoomin-/opzetten

1 grote en 1 wat kleinere braadpan

1 hele grote soeppan (staat op de koelkast)

5 kookpannen van klein tot groot, kleinste is 16 cm

1 grote steelpan

2 kleine steelpannetjes

2 poffertjespannen

2 pannekoekenpannen

2 woks

2 grote koekenpannen

1 wat kleinere koekenpan

2 kleine koekenpannetjes, een zware en een lichte

Verder hier geen aparte grillpan maar een grillapparaat dat ook voor de tosti's gebruikt wordt.

Wat ik wel zou willen

is een (koperen) tarte tatin pan en een gietijzeren braadpan met deksel.
En dat dan naast mijn andere pannen die ik allemaal gebruik:
3 kookpannen
steelpannetje
grote snelkookpan
grote stoompan
gietijzeren wok
3 maten koekepan
grillpan

Ik zou trouwens niet weten wat te doen met een hapjespan

Katrien

Katrien

23-09-2010 om 18:58

Eens denken...

Ik heb:

4 kookpotten (3 verschillende maten)
2 sauteuses (kleine en grote)
6 pannen (in verschillende groottes, sommige anti-aanbak, sommige niet)
1 poffertjespan
1 grote soepketel
1 grote creuset kookpot

De laatste twee gebruik ik als er volk over de vloer komt.

Katrien

Wat veel allemaal!

Het enige wat ik heb zijn 3 gewone pannen (in 3 maten), een flinke soeppan, een steelpan, een flensjespan... en een gietijzeren braadpan + hapjespan uit het 'aanbakvraag-draadje' hierboven. En ik ben blij dat ik weet hoe ik daarmee om moet gaan, dat scheelt weer ruimte in de kast...

Rembrand

Rembrand

23-09-2010 om 19:11

Ook een snelkookpan.

De stamppotten worden er veel lekkerder in. Verder maak ik er ook wel spitskoolschotel in en een enkele keer suddervlees ( minder vet nodig en sneller klaar).
M.

Roos Vicee

Roos Vicee

23-09-2010 om 19:31

Geen snelkookpan

maar die wil ik wel nog eens!
Wat ik wel heb zijn:
2 braadpannen (1 grote gietijzeren en 1 kleinere geëmailleerde gietijzeren)
1 grote koekenpan
3 normale koekenpannen
2 soeppannen
1 22 cm kookpan
2 20 cm kookpannen (een hoge en een lage)
2 18 cm kookpannen
1 16 cm kookpan
2 16 cm steelpannetjes
1 16 cm aspergepan (heel hoog)
1 grote wok
1 kleinere wok
Volgens mij was dat het...

Guinevere

Guinevere

23-09-2010 om 22:20

Waar laat je al die pannen?

Nu ik zie wat sommigen een enorme hoeveelheid pannen hebben, rijst bij mij de vraag: "Waar láten ze dat allemaal?". Staat dat allemaal in jullie keukenkastjes? Wat een grote keukens hebben jullie dan! Hier één la voor alle pannen, meer ruimte wil ik er niet aan besteden. En dan natuurlijk nog de soeppan in de garage.

Neteret mut?

Heb jij soms een catering bedrijf? .

mijn pannenla bestaat uit.
3 kookpannen 18.20.22
1 soeppan 5l
1 grote koekenpan
1 kleine koekenpan
1 braadpan
1 wok
1 steelpannetje 1 L.
1 steelpannetje 0.5 L
1 Wok.

neteret mut

neteret mut

24-09-2010 om 00:30

Sus-anne

Nee , alleen maar een groot gezin ( 7 kinderen van 10 tot 20 en allemaal thuiswonend). Kleine pannen blijven ook dan handig maar grote zijn gewoon nodig.
Wokpannen staan boven op de keukenkastjes, koekenpannen (was de 3 pannenkoekepannen nog vergeten) en steelpannen staan samen met broodrooster/ citruspers/ tostiapparaten/ en nog veel meer in een hoekkast en de rest van de pannen staat in 1 keukenkastje ( of met een retje in de koelkast/ kelder/ op het fornuis of in de vaatwasser/ op het afdruiprek) Kwestie ook van in elkaar passen.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2010 om 00:44

Pelle

Bij de pannenset zit een hapjes- annex koekenpan met deksel. De pan is te klein voor 'hapjes'-pan. Hij is te laag. Ik zou er dus nog graag een echte hapjes pan bij hebben. Die had ik vroeger wel en gebruikte ik vaak.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2010 om 00:55

Zonde om weg te gooien

Er zitten een paar koekenpannen en een steelpannetje bij waar ik op zich wel vanaf zou kunnen, maar ik vind dat dan weer zonde. Zolang het handvat er nog aanzit kan ik er gebruik van maken. Als ik spek bak doe ik dat bijvoorbeeld in een oud barrel. Eitjes kook ik in een steelpan waarbij het niet erg is dat er kalkaanslag in de pan komt. Pannenkoeken bak ik momenteel in een vrij kleine pan, dat is de enige nog met een goede platte bodem.
Als we er een beetje beter voorstaan denk ik dat ik de oudjes er dan toch maar eens uitgooi. Meer dan 2 koekenpannen heb je eigenlijk niet nodig. Ik ben 2 pannen vergeten merkte ik. Onder de koekenpannen staat nog een poffertjespan en in een andere kast staat nog een wok. De wok gebruiken we nooit en de poffertjespan eigenlijk ook niet. Die kunnen dus weg. Niet getreurd over de wok hoor. Het is een goedkoop Ikea ding en dat kun je merken vinden wij.
Ik heb laatst 2 aardewerken ovenschalen weggegooid omdat er een barst in gekomen was. Die gebruikten we vaak, dus daar wil ik ook weer nieuwe voor. We hebben een rijstkoker gehad, maar daar kon mijn man niet mee overweg en die hebben we maar weggedaan.
Mijn man kookt overigens erg vaak. Waarschijnlijk meer dan ik

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2010 om 00:57

Oudjes eruit en nieuwe erin

Ik schreef dat de oudjes er dan uit gaan, maar dan wil ik dus wel goede nieuwe pannen.

Wij hebben:

2 redelijk grote steelpannen met deksel die we gebruiken als kookpan.
1 kleine steelpan (voor sausjes e.d.)
1 ruime kookpan
1 wok
2 koekepannen, 1 groot en 1 klein
1 braadpan
1 mosselpan
1 grote soeppan
1 poffertjespan
Dit staat behalve de grote soeppan allemaal samen in 2 laden, met een paar overschalen er bij.

Brianna F

Brianna F

24-09-2010 om 15:07

En hier

Hoewel lastig in aanschaf vanwege inductie:

1 hapjespan,
4 kookpannen in oplopende grote
2 steelpannetjes
aspergepan
2 verschillende gietijzeren braadpannen
1 wok
1 hele grote soeppan
1 grilpan
2 koekenpannen
1 stoompan

Ik zoek nog vervanging voor mijn flensjespan en een heel klein juspannetje die helaas niet meer werken op mijn plaat

dc

dc

25-09-2010 om 08:42

Zoveel als je gebruikt

Het lijkt me dat als je een stapeltje pannen hebt dat je niet gebruikt, je teveel hebt. Anders niet.

Wij hebben 1 diepe pan, 2 koekepannen, 1 ouderwetse gietijzeren pan, 2 pannen voor crèpes (ach ja, man is frans), 1 hele grote diepe pan, 2 normale aardappel/groentekookpannen, 3 kleine steelpannetjes.

Ik zou nog wel 1 normale diepe pan hebben, want ik was er regelmatig 1 met de hand af, omdat ze beide in de vaatwasser zitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.