Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aanzuigend douchegordijn

Hallo allemaal,

Onze badkamer is door de woningbouwvereniging netjes opgeknapt en we hebben van ouders wat kadobonnen van de DHZ-zaak gekregen. We hebben een douchegordijn gekocht met een verzwaarde onderkant. Maar toch, maar toch, bij het douchen bleef dat ding naar binnen zuigen

Mijn liefje is heel praktisch en heeft aan de beide onder/zijkanten een stukje klitteband bevestigd en dat ook op de muur, en dat scheelt wel een heel stuk, maar natuurlijk nog niet alles.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie allemaal van die prachtige cabines of harde deuren of zijn er meer slimmerikken die iets bedacht hebben op die kouwe douchegordijnen?

groetjes,
Jons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

28-10-2008 om 22:03

Hoger hangen

Ik heb ook een douchegordijn (van Ikea , en als je die wat hoger hangt, dan kan de lucht eronderdoor circuleren en zuigt-ie dus niet aan. Werkt hier uitstekend!!!

Tirza G.

Tirza G.

28-10-2008 om 22:58

Heeeeeeeeeel

klein kiertje. Dan zuigt-ie wat gewone lucht aan. Mega-irritant, dat wel.

Tirza

Maxime

Maxime

28-10-2008 om 23:46

Juist te lang

Hoi,

Mijn douchegordijn is juist iets te lang (5 cm) en daardoor "staat" ie een beetje op de vloer. Zuigt hierdoor amper aan. Toen ik hiervoor een korter gordijn had, deed ie dat ook, alleen had ik dan een hele grote fles sanex doucheschuim en die zette ik er in de hoek voor. (hoekgordijn, aan twee kanten aan de muur plakken (met water) en dan in de hoek dus die grote fles douche schuim) dat werkte toen ook goed. Maar nu dus een te lang gordijn...en geen last

Maxime

Doucheschuim

Hier worden de fles doucheschuim en de shampoofles tegen het midden van het gordijn geparkeerd om het aanwaaien te voorkomen. Doucheruimte is gelukkig vrij diep.

Als een fles bijna leeg is kiept-ie om en krijg je soms toch nog het gordijn tegen je aan...

Wat je zou kunnen doen, bedenk ik net, is op de hoeken een oogje maken en dan zuignaphaakjes op de wanden plakken. Hoef je ook niet te boren.

Wij behelpen ons nog even met de shampoofles en nemen in het nieuwe huis een douchecabine.

Groeten,

Temet

juno

juno

29-10-2008 om 14:27

Nat maken

Als je het douche gordijnen goed nat maakt, de douche er dus flink opzetten zul je zien dat die niet meer naar binnen zuigt.

Ineke

Ineke

29-10-2008 om 15:41

Geen douchegordijn of cabine

Wij hebben een douche, maar zonder gordijn of cabine. Gewoon met niks eromheen. Ik vind een douchegordijn naar en op den duur smerig. Een cabine, daar moet je ruimte voor hebben en is ook veel schoonmaakwerk. We hebben een kleine badkamer waarin een ligbad en een douche, een wasbak en de wc, die staat achter een muurtje. Als we douchen wordt de w.c. dus niet nat. De vloer natuurlijk wel, mar dat water trekken we gewoon in het doucheputje. Tegels van de wanden maak ik af en toe schoon. Ook niet zo benauwd als achter een gordijn of zo. Lekker de ruimt om je heen. Misschien een idee?

Maxime

Maxime

29-10-2008 om 18:13

Goed idee van temet

Hoi,

Dat met die zuignapjes vind ik een erg goed idee, en als je een gordijn hebt wat de hoek omgaat dan kan je ook in de hoek een zuignapje aan het gordijn bevestigen? (met draadje vastnaaien, of als het iets langer moet zijn een kettinkje, kan je kopen bij de bouwmarkt)dank plak je het hoekje op de vloer vast tijdens het douchen.
Ik heb een douchegordijn dat je kan wassen dus vies is het eigenlijk nooit en een veel te kleine badkamer voor een douchecabine. Na het douchen gaat het gordijn weer open en kan ik normaal voor de wastafel staan, zou met een douchecabine amper passen.

Maxime

jons

jons

29-10-2008 om 19:22 Topicstarter

Temet

die zuignapjes hebben wij dus opgelost met klittenband, hoeven we ook niet te boren. Wel een idee om een grote fles inderdaad in het midden te plaatsen om het laatste stukje 'naarbinnenwaai' tegen te houden.

Maxime, ik heb ook zo'n kleine badkamer met 1 wastafel(en dat voor 6 personen) en ook ik gooi het douchegordijn regelmatig even bij een handdoekenwas.

Wel leuk om te lezen wat de verschillende remedies zijn

groetjes,
Jons

2 gordijnen

Van vroeger thuis weet ik ook dat we altijd dat douche gordijn aan ons hadden plakken. Wij hebben zelf 2 gordijnen. Dus die trek je naar elkaar toe, lekker ruim en geen getrek meer en het zuigt helemaal niet aan, omdat het niet strak gespannen staat. Wij hebben gewoon 2 heel goedkope gordijntjes.

Doei, Pinkelot

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.