Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merla

Merla

13-10-2008 om 16:30

Aardappelbedrog van cêlavita ;)

Naaaah, koop ik net voor stamppot zuurkool een zak Cêlavita stamppotaardappels (ben wat makkelijk aangelegd af en toe) blijkt er geen 1 kg zoals op de verpakking staat aangegeven, in te zitten maar amper iets meer dan een pond!
Is dit nou bedrog of...
Een kilo geschilde aardappels levert idd ook geen kilo meer op ivm het vele afval. Maar als je dan een kilo geschilde aardappels kóópt verwácht je toch ook echt een kilo? Of ben ik nou gek?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Sophie*

*Sophie*

13-10-2008 om 16:45

Merla

maar dan heb je nog altijd meer dan wij hier laatst met een volledig verrotte zak diepvries rosti van Aviko, van 600 gram. Zag er nog picobello uit, net uit de winkel ook nog.
Ik deed het in de pan...tijdje bakken...beetje stinken...meer stinken...gigantischh stinken....hele pan met inhoud naar buiten!!! Snel deur en raam dicht! Niet te harden die stank!

Jij hebt tenminste nog ruim een pond! ;- )

Nee, maar het is natuurlijk waanzin! Natuurlijk ben je niet gek! 1 kilo moet 1 kilo zijn.
Je kunt ze gewoon bellen hoor, dikke kans dat je een tegoedbon krijgt ofzo. Heb je toch wel een beetje recht op lijkt mij.

groetjes, Sophie.

Merla

Merla

13-10-2008 om 16:58

Gelukkig

Ik ben dus niet gek haha.
Nee, maar zonder gekheid, ik weeg dit soort dingen normaal nooit na. Ik ga er altijd vanuit dat het waar is wat er op de verpakking staat. Regelmatig gebruik ik die zakken voor stamppot en ik vond het altijd al zo raar dat als ik een kg Cêlavita aardappels gebruikte ik net zoveel aardappels nodig had als dat als ik ze zelf schilde. Als ik ze zelf schil gooi ik nl ook een gedeelte van het gewicht weg (ja ik ben zo gek om ongeschilde aardappels wel even te wegen als ik stamppot maak. Het moet exact de goede verhouding hebben anders wordt het niet lekker genoeg ). Maar nu vermoed ik dus dat ze bij Cêlavita dus standaard uitgaan van 1 kg ongeschilde aardappels.
Ik ga er idd een mail over schrijven.
PS ik overdreef wel lichtelijk hoor met mijn iets meer dan een pond. Het was ongeveer anderhalf pond wat er in de zak zat. Maar goed dat is ook nog geen kilo he?!

Merla

Merla

13-10-2008 om 16:59

Trouwens sophie

Heb jij er ook werk van gemaakt toen? Kreeg jij ook een tegoedbon retour?

Tirza G.

Tirza G.

13-10-2008 om 17:23

Zo lust ik er ook nog wel een paar

Koop je biefstuk van een ons, moet je 300 kilo betalen. Tja, de rest van de koe moet u ook betalen mevrouw, ook al istie er tijdens de verwerking afgevallen.
Zijn ze nou helemaal betoeterd.

Tirza

amk

amk

13-10-2008 om 19:44

Even opletten

waarschijnlijk staat er bij het gewicht een e, dit betekend estimate, er moet dus ongeveer een kilo inzitten. Het mag dan 10% naar boven en naar beneden afwijken. Het gewicht inclusief verpakking moet dan liggen tussen de 900 en 1100 g.

groet,
Angela

Merla

Merla

13-10-2008 om 20:19

Anderhalf pond is nog lang geen 90%

Maar dan nog kom je daar niet aan met anderhalf pond.
Ik heb al een mail de deur uit gedaan. Ben benieuwd wat de reactie wordt. Als ik wat hoor zet ik het hier wel neer.

*Sophie*

*Sophie*

13-10-2008 om 23:23

Merla

ik had de zak wel bewaard, maar ben de dag daarna toevallig ziek geworden en heb het er toen maar bij laten zitten.

Wel heb ik van de zomer de firma van Sanicur (douchegel & shampoo) gebeld om te vragen wat er aan de hand was omdat ik het produkt al 3 weken niet meer kon krijgen. Toen hebben ze navraag gedaan en mij tevens 2 grote flessen gratis toegestuurd! Super toch? Wij zijn al jaren een trouwe gebruiker van het produkt en dat had ik ze verteld en toen vond ze dat ze iets terug moest doen, zei ze. Maar ook omdat ze vond dat we niet mis mochten grijpen in een supermarkt waar het in het assortiment aanwezig behoort te zijn.

Een week daana stond het ook weer bij onze gebruikelijke supermarkt. Was gewoon pech dat het daar alsmaar niet te krijgen was, foute bestelling ivm 4 weken vakantie bedrijfsleider. Kan gebeuren. Wel fijne service.

groetjes, Sophie.

Merla

Merla

14-10-2008 om 08:39

Goh ja zeg!

Goede service idd!
Ik heb dat soort dingen wel vaker gehoord ja, maar er zelf eigenlijk nog nooit gebruik van gemaakt. Laatst nog een zak chips die slof was. Ach, gewoon weggegooid, wat kost een zak chips nou? Domme pech, kan een keer gebeuren, dacht ik. Afgelopen weekend hadden we een vers appeltaartje. Vrijdags gekocht, zondag willen aansnijden maar toen bleek er al schimmel op te staan! Waarschijnlijk was de taart nog te warm toen het deksel erop is gegaan. Dat heb ik gisteren wel even gemeld in de winkel en toen kreeg ik het bedrag retour. Vond ik wel netjes. Maar verder doe ik dit soort dingen dus nooit!
Alleen vorig jaar, toen Roosvicee de Multivit ineens zonder op het pak aan te kondigen de samenstelling zo veranderde dat de smaak echt iets anders werd en dochterlief het ineens niet meer wilde drinken, heb ik ook een mail de deur uitgedaan. Maar niet om wat terug te krijgen. Toch kreeg ik toen een fles met aanmaak Roosvicee Multivit thuisgestuurd. Op zich wel een leuke actie, maar we hadden er niets aan want dochter vond die nieuwe smaak niet lekker en de rest dronk het goedje ook niet. Maar btw het was goed bedoeld.
Verder nooit gedaan. Ondanks alle verhalen die ik er over hoor. Sommige mensen doen het dus wel heel vaak en krijgen ook zeer regelmatig iets thuisgestuurd. Ik weet niet hoe jij/jullie dat vergaat, maar ik voel me daar niet zo lekker bij eigenlijk. Een doos uitdeelchips waarvan één klein zakje niet goed dichtzat en slof was geworden bijv. Mail gestuurd en hoppa een hele doos kregen ze thuisgestuurd. Sommigen maken er echt een sport van en zijn reuze blij dat ze weer eens kunnen klagen. Hebben ze weer gratis producten!
Maar goed, mijn mail over de inhoud van de zak aardappels is gisteravond verzonden. Ik ben benieuwd wat daaruit voortkomt
En ja, eigenlijk is dit ook best wel leuk haha

*Sophie*

*Sophie*

14-10-2008 om 09:21

Merla

Het is mij ook niet te doen om gratis produkten te verkrijgen hoor, maar in het geval van die Sanicur had ik wel een beetje een probleempje, want ik verdraag eigenlijk niet echt iets anders, ik krijg overal last van. Ik was ook al talloze malen overal wezen zoeken zonder resultaat. Toen bekroop me de vervelende gedachte dat het toch please niet weer een opgeheven produkt betrof? Dat heb ik wel vaker gehad nl. Zo nu ook met gewoon afwasmiddel van C1000, geurloos en dus verdraag ik het. Knettergoedkoop ook, maar dat is maar bijzaak. Nu vond men het blijkbaar tijd om moderner te gaan doen en dus is er en een nieuwe fles en een nieuwe samenstelling gekomen...met citroenlucht... En het oude produkt is niet meer te krijgen...En bedankt.

Snap je? Dat was mijn reden bij die Sanicur om te bellen en toen vertelde ze me dat het (gelukkig!) niet het geval was. Toen haar mijn opluchting duidelijk werd en ze ook begreep waarom dat was heeft ze me 2 flessen opgestuurd omdat ze het vervelend vond dat ik zo lang zonder moest doen en dan met een ander produkt moest wassen. Ik wilde er geen slaatje uit slaan hoor ;- ) (gekke uitdrukking eigenlijk; slaatje uitslaan...)

Lang verhaal om haast niks, maar goed.

Laat je weten wat Celevita heeft geantwoord? Ben nl wel benieuwd.

Fijne dag!
Sophie.

Maxime

Maxime

14-10-2008 om 09:40

Super de boer

Hoi,

Ik kocht een tijdje geleden eens een diepvriespak met daarin ik dacht peultjes, wortel en kool ofzo (het was iets met 3 kleuren in ieder geval iets geels, oranje en groen dus. Doe ik dat pak thuis open zit er wel geteld in de héle zak een half peultje in! Dus niets peultjes!!! Ik meteen terug naar de super, zeiden ze dat ze daar niets aan konden doen! Ik vond het belachelijk, ik kóóp het toch omdat ik peultjes (o.a.) wilde eten. Ach en toen kwam de jongen van de groenteafdeling langs en kreeg ik een bakje gewone peultjes van hem. Ik thuis mijn gerechtje klaar gemaakt maar ik heb dus nooit meer zo'n doos gekocht met groente zonder peultjes.

Maxime

Tirza G.

Tirza G.

14-10-2008 om 20:06

O ja

Ik heb wel eens geklaagd over Persil, ik vergeet het nooit meer. Mega-perls, was toen net in de mode. Is 14 jaar geleden, zoon was net geboren en de kraamverzorgende had dat spul gekocht. Mèn, wat een rotzooi. Ik luierde toen katoen en de vlekken gingen er gewoon niet uit. Nou jaaaaaa zeg, poepvlekken zitten toch in iedere wasmiddel-test lijkt me. Dus ik getergd door hormonen, kraamtranen en gestuwde ploftieten het service-nummer gebeld. Ach ja, zei die mevrouw, die poepluiers van borstvoedingspoep, tja, dat geeft hele vervelende vlekken he, maar ja, hoe lang geef je nou helemaal borstvoeding, dat is toch met zes weken wel over. Ik ging volledig uit mijn panty. Nee, uit mijn kraam-net-broekje met mega-kraamverband. Tjongejongejonge. Mevrouw kon alleen nog maar stamelen en wilde mijn adres noteren zodat ze me een nieuw pak kon sturen. Maar Ik Wilde Geen Nieuw Pak, want het waste niet schoon en het stonk nog ook. Dat begreep ze niet echt Ze hebben toen een doos naar mn vriendin gestuurd, die heeft er een jaar gratis en blij mee gewassen. Tjonge, wat was ik boos toen. Maar ja, het hééft gewerkt, want kent iemand de Persil Megaperls nog? Kijk. Ik bedoel maar.

Tirza

Mama van Jesse

Mama van Jesse

14-10-2008 om 21:53

*sophie* - sanicur (ot)

Dag,

Ik kwam in de folder van Kruitvat een grote verpakking Sanicur in de aanbieding tegen.

Fijn dat jouw supermarkt het weer heeft, maar in het kader van risico-spreiding, vertel ik je dit even )

Groetjes MamavanJesse

Merla

Merla

14-10-2008 om 22:21

Mail terug

"Geachte mevrouw Merla,

Naar aanleiding van uw klacht over het gewicht van de CêlaVíta Stampotaardappelen, willen wij u het volgende vragen, indien u de verpakking nog heeft willen wij graag de produktiecode en de ten minste houdbaarheids datum van de verpakking. Aan de hand van die gegevens kan de kwaliteitsdienst de oorzaak beter achterhalen. Wij danken u voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,

CêlaVíta b.v."

En helaas ben ik zo dom geweest om die zak gisteren gelijk al weg te gooien. Toen ik de mail schreef heb ik nog wel getracht die zak weer tevoorschijn te toveren uit mijn afvalbak, maar daar zat alweer een nieuwe vuilniszak in. En het ging me iets te ver om naar buiten te gaan, helemaal naar achteren in de tuin te lopen, daar die andere vuilniszak weer uit de kliko te vissen, los te maken en de verpakking daar weer uit tevoorschijn te toveren. Toen had ik zoiets van laamaaaaaa. Natuurlijk kan ik morgen weer een nieuwe kopen of stiekum even in de winkel de gegevens noteren van een andere zak, maar ook dat gaat me iets te ver.
't Is goed zo. Een volgende keer weeg ik gewoon weer de inhoud voor ik hem ga gebruiken haha. En als dan weer het gewicht niet klopt trek ik gewoon weer aan de bel mét gegevens haha

*Sophie*

*Sophie*

16-10-2008 om 17:53

Mamavanjesse!

"Ik kwam in de folder van Kruitvat een grote verpakking Sanicur in de aanbieding tegen."
----------
Super! Wat attent van je! Ik ga er achteraan! Wij als grootverbruikers (4 personen, zowel voor het lijf als voor de haartjes) kunnen zo'n grote-verpakking-aanbieding wel gebruiken!! Misschien koop ik er zelfs wel 2!

Sorry voor de late reactie, maar ik was even intensief bezig in een ander draadje en dat nam nogal wat tijd ;- )

groetjes, Sophie.

*Sophie*

*Sophie*

16-10-2008 om 18:04

Merla ;- )

Ik heb eerder deze week -geinfecteerd door deze draad, hahaha- de aanbieding van Celavita laten liggen! Scheelt toch weer he!

Maar vandaag ben ik toch gezwicht :- (
Wel heb ik de zakken bij thuiskomst gewogen! hehehe. Het zou 450 gram moeten zijn en ze wogen 440 en 448 gram. Het zal dan ook niet iets erOVER zijn he, maar wie weet een volgende keer wel. Ik kan denk ik voorlopig geen Celavita produkten meer kopen zonder aan jou te denken, hahaha! Dat krijg je d'r nou van he ;- )

groetjes, Sophie (die normaal ALTIJD Eko-aardappels koopt, gewoon verse. Maar tja, een aanbieding en het gemak he...)

Merla

Merla

16-10-2008 om 21:31

Nou sophie

DAn heb ik een mooi antwoord voor je gekregen. Ik vond vandaag namelijk in mijn mailbox toch nog een andere reactie. Op die vorige heb ik maar niet meer gereageerd, toch schijn ik wel een soort van code doorgegeven te hebben zoals blijkt uit deze reactie :s
"Beste mevrouw Merla,

Naar aanleiding van uw opmerking, dat de uw verpakking CêlaVíta Stamppotaardappelen slechts anderhalf pond woog ipv 1 kg, wil ik u graag het volgende meedelen.

Hoewel wij uiterste zorg besteden aan de kwaliteitscontrole van onze producten, kan het helaas toch voorkomen, dat onze producten ergens in de keten een kwalitatieve deuk oplopen. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen ons te informeren. Op deze manier kunnen wij onze kwaliteitscontroles verder optimaliseren.

Wij hebben uw klacht aan onze kwaliteitsdienst doorgegeven. Zij geven aan dat elk product zowel voor als na verpakking wordt gewogen. Onze afweegmachines zijn zo ingesteld dat zij altijd de juiste hoeveelheid afwegen met in achtneming van de toegestane marges. Aan de hand van de door u genoemde code hebben wij het productieproces nagetrokken maar geen afwijkingen geconstateerd in onze weegmachines. Echter, het mag duidelijk zijn dat er in uw geval iets misgegaan. Er zal extra aandacht aan besteed worden, zodat dit soort problemen in de toekomst niet meer voor zullen komen.

Wij betreuren het zeer dat u een minder plezierige ervaring met één van onze producten heeft gehad en bieden u daarom onze verontschuldigingen aan. Graag vergoeden wij de aankoopsom van de verpakking als dank voor uw reactie en ter compensatie van de gemaakte kosten. Indien u dit op prijs stelt kunt u uw rekeningnummer doorgeven op ons (gratis) telefoonnummer (..), of mailen naar (...).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en uw klacht naar tevredenheid te hebben afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

CêlaVíta"

MargeS? Dus zowel omlaag als ook omhóóg? Bij jou was het dus ook al niet erboven! Maar idd, wie weet een volgende keer haha.
En ja, het gemak.... dat gaat mij dus al net zo. Vooral bij stampot. Zuurkool dan niet zo, dat lust niet iedereen hier dus dan hoef ik maar een kilo. Maar bij boerenkool zit ik zo 2 kilo aardappels te schillen en dan zijn die zakken (vooral bij niet te veel tijd) reuze handig
Ik denk trouwens dat ik het er maar bij laat zo hoor. Ik ga echt niet voor die paar cent mijn rekeningnr doorgeven. Als het nou ging om een half jaar gratis aardappels hahaha Maar voor één zo'n zakje... mwah... neuh lama.

*Sophie*

*Sophie*

17-10-2008 om 11:09

Merla ;- )

Dank je voor je reactie.
Je hebt in ieder geval toch een soort genoegdoening gekregen. Ze hebben er de moeite voor moeten nemen om je deze (misschien gedeeltelijk standaard, maar oke) reactie te sturen. Soms is dat idd al genoeg.

De Celavita-aardappelschijfjes gisteren hier heb ik zeker wel een half uur in de pan moeten hebben! En dan waren ze dus al voorgekookt. Ze wilden maar niet bruin worden! Ik weet niet wat het was. Verse voorgekookte aardappels bakken gaat veel sneller! Mijn hele planning ging daardoor naar de maan. Zo zie je maar; denk je gemakkelijk te doen, is het nog niet goed...

Lekker he, af en toe eens even goed zeuren, hahaha!

Fijne dag nog! WEEKEND ! Joepie! Alles van je af!

Sophie.

Whoeaaaaaaaaa tirza, mega perls

Mijn dag is weer goed!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.