Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

03-09-2013 om 16:35

Aardappelen

Nu wordt er in mijn gezin een inmense hoeveelheid aardappelen gegeten en ik vroeg me af of het niet goedkoper was om +- 25 kilo bij een boer te halen, bestaat/kan dat nog en ben je dan inderdaad goedkoper uit,en........heeft iemand een adresje waar die goedkope aardappelen gekocht kunnen worden in de omgeving van Den Haag?

Fiorucci

Fiorucci

03-09-2013 om 16:52

Misschien

Op de haagse markt, bij het aardappelpakhuis?

mijk

mijk

03-09-2013 om 18:28

Hier in het noorden is dat zeker goedkoper

Zal in den haag toch niet anders zijn?

typen op mijn i-pad is lastig!p

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-09-2013 om 21:05

Kan

Je kan waarschijnlijk nu ook zelf rooien. Zak mee, laarzen mee, gereedschap mee en maak er een uitje met het gezin van. Meterboeren of zoiets heet het.

Rosa van der Zanden

Bij de boer goedkoper

Natuurlijk is het bij de boer goedkoper als bij een (aanbieding) in de supermarkt.
Een boer krijgt per kilo aardappelen, wat zal het zijn, 10 cent? En in de supermarkt betaal je 70 cent, 80 cent per kilo?
Hier wordt bij de boer voor 25 kilo aardappelen € 6,00 gevraagd, en dan leggen ze het nog netjes voor je in de auto.
Jij blij, boer blij
Ik zou niet eens naar een boerderijwinkel gaan, maar naar een akkerbouwer. En als deze ze niet verkoopt, weet hij/zij vast een ander adres.
Vraag wel naar aardappelras die je kan koken, want vaak worden er frietaardappelen geteeld, en deze zijn niet lekker om gekookt te eten.
En misschien heeft die boer ook nog andere produkten voor een prikkie, bijvoorbeeld uien, peen, knoldselderij oid.

Ff rondrijden

Ik weet niet wat er geteeld wordt bij jou in de buurt, maar vaak zie je op het platteland bordjes staan met `... te koop`, dus dan weet je dat die boer aan particulieren levert. Even een rondje in de omgeving rijden dus, denk ik.

Heb het zelf nooit gedaan, wij eten niet zoveel piepers. Wel heel veel rijst, maar dat wordt hier nou net weer niet langs de weg verkocht.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

04-09-2013 om 10:53

25 kilo?

Ben ik even benieuwd, hoe lang zou je dan doen met 25 kilo? Ik koop aardappels (voor stamppot, of om te bakken) altijd in een kilozak. Vaak blijft er dan nog wel wat over, en daar groeien dan na 2 weken plantjes uit. Vaker dan 1 keer per maand koop ik geen zak aardappels (wel aardappelproducten uit de diepvries, of zo'n zakje bakaardappels).

Hanne.

Hanne.

04-09-2013 om 11:00

Gaat stiekem best snel

Als ik een kilo aardappels haal zie ik echt niet of die na 2 weken tot plant is geworden. Die kilo is gewoon op aan het einde van de dag.

Voor mijn gezin (2 volwassenen en 3 kinderen in de bassischoolleeftijd) zit ik voor stamppot of gebakken aardappels al snel op 1.5 kilo.

Doe dat 4x per week en je zit op 24 kilo per maand. Gaat stiekem best snel.

En dan wil ik niet weten wat er gebeurt als ik straks 3 hongerige pubers aan tafel heb zitten!

10 kilo....

haal ik altijd, gewoon bij de groenteboer. Vast niet zo voordelig als 25 kilo bij de boer, maar een stuk voordeliger dan kilozakjes in de supermarkt.

Wij eten helemaal niet zo vaak aardappels (misschien 1 of 2 keer per week?) maar zo'n 10 kilo zak blijft in de garage echt weken goed. En met 5 persoons gezin is ook zo'n 10 kilo zak dan echt met een week of 4-5-6 wel op. Geen enkel probleem.

Ingrid

Dalarna

Dalarna

04-09-2013 om 11:25

Lol vic

Met 2,5 kilo kom ik nog niet twee keer uit hoor! Wij eten niet zo heel vaak meer aardappelen maar toch zeker 2/3x per week.

Maar wij hebben nooit aardappelen van een boer gehaald overigens.

amk

amk

04-09-2013 om 11:39

Vic

ik koop ook kilo zakjes maar die gaan hier wel in 1x helemaal op. 1x gelijk eten en 1x een bakje om op te warmen voor 1 persoon.

25kilo is de voorraad voor een jaar denk ik.

lennest

lennest

04-09-2013 om 13:30

Aardappelen bewaren

Ik haalde vroeger ook wel eens aardappelen bij de boer, maar wij eten niet zo veel aardappelen en het grootste probleem is het bewaren van aardappelen. Donker en koel, maar niet in de koelkast. Het beste is een koele kelder en dan de aardappelen in een rieten mand (voor de ventilatie) met daar overheen de jute zak van de aardappelen, ook weer vanwege ventilatie en vanwege het donker houden. Wist ik veel, de eerste keer zaten de aardappelen gewoon in een emmer, gewoon in de schuur en binnen no-time rotte aardappelen en vol met sprieten. Geklaagd bij de boer en die gaf me deze tip.

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2013 om 14:31

Maar......

Dus een kelder is toch wel een must....

Tja

Donker kan in dit huis nog wel, maar koel en donker niet. We hebben een inpandige fietsenberging en er is natuurlijk het keukenkastje, maar in een heel modern centraal verwarmd goed geïsoleerd huis als dat van ons is er nergens een echt koele donkere plek te vinden. Die berging, daar staat ook de verwarmingsketel.

Hier dus ook aardappels min of meer kilogewijs, want anders krijgen ze pootjes. Ik haal ze overigens bij voorkeur wel bij de groenteboer, die een stuk netter met zijn waren omgaat dan de vakkenvullers van de AH.

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2013 om 17:11

Precies

In de schuur zitten muizen dus dat is ook geen optie.

Inderdaad

ook hier geen donkere koele plek. De schuur wordt ook erg warm 's zomers.

Tigress

Tigress

06-09-2013 om 10:43

Misschien hier?

In Zevenhuizen (voorbij Zoetermeer) zit v.d. Spek. Dit is een soort boerensupermarkt.
http://www.spekvers.nl/
Er worden verschillende rassen aardappelen verkocht, ook in grotere hoeveelheden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.