Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-01-2011 om 09:28
met vage zwarte vlekken had ik gisteren. Kan dit kwaad? Ik heb ze gebruikt in de stamppot maar op een of andere man9ier smaakte het ons niet.
Alle aardappels hadden van die vage zwartige vlekken. Niet weg te snijden. Misschien toch maar weg doen?
05-01-2011 om 09:51
Bah
Het lijkt me een schimmel, en dat proef je in de hele aardappel. Snel wegmikken en lekker verse kopen!
05-01-2011 om 09:58
Bevroren geweest?
Zijn ze soms bevroren geweest? Dan krijg je dat ook.
is overigens geen schimmel, maar ziet er wel onsmakelijk uit.
groeten albana
05-01-2011 om 10:00
Weg
Het is volgens mij geen schimmel. Ik denk dat de aardappels te koud bewaard zijn en gevroren zijn geweest. Daardoor wordt de zetmeel omgezet en worden de aardappelen heel vies. Volgens mij is het niet echt schadelijk voor de gezondheid maar het is gewoon niet lekker.
Dus wat dat betreft ben ik het met Minet een: wegmikken.
05-01-2011 om 10:11
Ik doe
ze inderdaad weg. Misschien zijn ze door de buitenkou ergens bevroren geweest voor ik ze kocht, want ik heb ze binnen liggen.
06-01-2011 om 16:35
Aardappelboerendochter
ben ik ...
en ik herinner me nog van vroeger dat als ze bevroren zijn geweest en idd wat glazig zijn je ze kan wegmikken, tis niet meer lekker, als het geen oogjes zijn (zeg maar zwarte puntjes - die moet je wegsnijden en niet opeten!