Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

prulleke

prulleke

30-04-2010 om 07:58

Aardappelsalade

Hoi iedereen.

We hebben vandaag met veel vrienden een bbq gepland
Ja ik weet het laten we hopen dat deze niet in het water valt.

Maar daar wilde ik het niet over hebben.

Heeft iemand nog een lekker en simpel recept voor een aardappelsalade?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Helen

Helen

30-04-2010 om 09:58

Simpel recept

lekker verse aardappels koken, af laten koelen en aanmaken met dressing van witte wijnazijn, mayo, beetje yoghurt, peper zout, maggi, knoflook en wat zoets (zuiker, zoetstof, gembersiroop, honing etc). Sjalotje erdoor snipperen, bieslook erdoor. En klaar is kees!! Variatie kan door stukjes augurk en/of kappertjes, stukjes appel, geroosterde pijnboompitjes etc erdoor. Flink wat kerrie door dressing geeft ook een andere twist.

Een andere optie... ambachtelijke aardappelsalade van de AH in een mooie kom overdoen, wat bieslook erover en de randjes met komkommerschijfjes afzetten. Dit kreeg ik een keer op een briefje van een vriendin toen ik na een BBQ aldaar vroeg om het recept van haar heerlijk aardappelsalade... )

In ieder geval veel plezier vanavond!!

ik vind het erg lekker om een paar eieren in stukjes door de aardappelsalade te doen. Als aanvulling op de aardappelsalade zoals helen maakt, of ter opleuking van een kant-en-klare salade

prulleke

prulleke

02-05-2010 om 10:50

Helen en gruffalo

Nog bedankt voor jullie reactie.
Ik ben een beetje laat, maar mijn schoonmoeder hielp me uit de brand met een lekker recept.

Het weer viel gelukkig (hier in Eindhoven) reuze mee vanaf 14.00 uur en we hebben droog kunnen bbq-en

Prulleke

Heb je het recept kunnen lospeuteren van schoonmoeder? niets zo lekker als een zelfgemaakte aardappelsalade bij de bbq. Hoe maakt zij hem?
Ik snijd aardappelschijfejs en kook die in weinig kippebouillon gaar. Een sausje maken van mayo en dikke yoghurt of kwark. Liefst nog een klein scheutje zoetzuur van bv ingemaakte augurk er bij in. Aardappels mét bouillon er in en goed doormengen. Dan knip ik er meestal nog wat verse kruiden uit de tuin erover. Dille of bieslook bv.

Helen

Helen

03-05-2010 om 09:45

Mosterd na de maaltijd..

ik bedacht me het neertikken van mijn recept paar dagen terug dat ik een belangrijk ingredient voor de dressing vergeten was... mosterd dus...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.