Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

24-07-2010 om 21:34

Aardbei bloeit niet!

Dit voorjaar weer een aardbeiplantje gekocht, en hij doet het heel leuk loopt uit als een tierelier hele lange stengels en volop blad maar nergens nog bloempjes dus laat staan vruchtjes..

Ik dacht dat aardbeien altijd eenjarig spul was?

(Zucht waarom in een tuincentrum gekocht, en niet zoals altijd een goedkoop aardbeiplantje om de hoek..)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

24-07-2010 om 22:31

Aardbeien eenjarig?

Nee joh, aardbeien zijn juist niet eenjarig, pas het 2e en 3e jaar hebben ze eengoede opbrengst en de uitlopers kun je gebruiken om nieuwe plantjes mee te "maken" en die geven ook pas na een paar jaar goed vrucht. En als er nu geen bloemen aanzitten dan weet ik niet of het dit jaar nog goed komt, het seizoen van de aardbeien is al volop.

katrin

katrin

25-07-2010 om 08:08

Hier ook problemen

met de aardbeienplanten. Ik had vorig jaar twee grote potten met aardbeienplanten. Hiervan hadden we veel oogst dus ik dacht probeer ze over te houden deze winter door ze toe te dekken met hooi etc. Nu goed gelukt en hij groeit weer heel snel maar dit jaar geen enkele aardbei. Wie weet wat ik fout heb gedaan??

* B l o n d *

* B l o n d *

01-08-2010 om 08:52

Op 2 handen te tellen

Hier een stuk of 12 aardbeienplantjes in de moestuin. Paar van vorig jaar en een paar nieuwe. Vorig jaar heel veel aardbeien en nu ook bijna niets. Denk dat het te droog is geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.