Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aardbeien

Ik heb al verschillende keren bakjes aardbeien gehaald. Bij de super, de groenteboer en op de markt. Nou, werkelijk kraak noch smaak aan. Vandaag eindelijk voor het eerst overheerlijke, zoete aardbeien gegeten...uit eigen tuin.
Wat doen die aardbeienboeren toch met hun planten dat de aardbeien bitter en vies smaken? Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Plantje, water, zonnetje et voila. Zelfs IK kan het.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aardbeien en frambozen

Hier hebben we momenteel aardbeien en frambozen. Vandaag frambozen gekocht op de markt en frambozen thuis geplukt en de test gedaan: heerlijk zijn de thuisframbozen. Onze aardebeien deden het zo goed dat we nu de wereld aan plantjes over hebben. Onze zoon heeft er flink van verkocht maar ook nog flink over. Wie ze wil hebben mag ze gratis komen ophalen. (Roden) Wat overblijft gaat volg. week in de container.

Groet, Janitha

Vera*

Vera*

13-06-2009 om 10:39

Wat een bof

Hier halen we de aardbeien (en de asperges) vers bij de boer vandaan. Ze smaken heerlijk (meer zon dan zoeter) en zijn van de volle grond.
O, het is zo erg als ze weer b-keus hebben staan, dat wordt weer eten 1.5 kilo (drie dozen) goede kwaliteit voor 3.5 euro. Soms vraag je je ook werkelijk af wat er b-keus aan is.

reina

reina

13-06-2009 om 16:25

Tja

Groenten, tomaten, komkommers, courgettes etc etc uit eigen tuin zijn ook véél lekkerder. Zo lang de productie van iets omhoog geschroeft wordt met allerlei kunst- en vliegwerk krijg je minder lekkere producten.

Bastet

Bastet

13-06-2009 om 18:30

Pandia

Geef even een brul,als je langs de teler gaat!
Groetjes,bastet

margje van dijk

margje van dijk

14-06-2009 om 13:08

Wij eten ook alleen aardbeien van biologische afkomst. Dat is niet alleen vanwege de smaak (inderdaad!) maar ook omdat aardbeien berucht zijn vanwege het feit dat bestrijdingsmiddelen erin trekken. Die kun je er niet afwassen of schillen.

Ook aardbeien langs de weg zou ik om die reden nooit kopen: ze absorberen uitlaatgassen. Tenzij het een landweggetje is.

Dus, Silone, lekker uit je eigen tuin blijven eten

Margje

margje van dijk

margje van dijk

14-06-2009 om 16:47

Pandia

Ja, ik zeg niet dat biologische aardbeien volmaakt zijn hoor, en natuurlijk worden er ook kosten voor gemaakt.

Maar er wordt o.a. in de krant regelmatig gewaarschuwd voor het feit dat bestrijdingsmiddelen niet uit aardbeien gaan.
Dat geldt trouwens ook voor champignons.

En ook denk ik dat de vrachtwagen die rondrijdt bij een aardbeienveldje minder vervuilend is dan een hele dag auto's die langsrijden. Maar inderdaad: luchtvervuiling is overal.

En het lijkt me heel handig als je een goed adresje hebt voor je aardbeien, houden zo

Margje

Silone

Silone

16-06-2009 om 09:36 Topicstarter

Komkommers idd

Ik tref maar zelden een lekkere komkommer die stevig en sappig is, en waar de heerlijk frisse geur afkomt bij het snijden. Eigenlijk alleen komkommers van de markt.
Het is zo jammer dat dit soort groenten zoveel ruimte innemen in je tuin. Hmmm, misschien moet de tuin op de schop, en er dan een kasje inzetten...

amk

amk

16-06-2009 om 11:09

Rassen

het verschil zit vooral in de gebruikte rassen.
En aardbeien moeten half rijp geplukt en vervoert worden, want anders halen ze de supermarkt niet, het is een heel kwetsbaar product dat snel rot.

De plantjes die aangeboden worden zijn bedoeld om zelf aardbeien te kweken, met een korte vervoersafstand en tijd. Die kunnen dus veel zoeter zijn en de thuis kweker laat ze ook hangen tot ze echt rijp zijn.

Als je thuis aardbeien vergelijkt met commerciele aardbeien vergelijk je in feite een bouvier met een teckel. Het zijn allebei honden maar heel erg verschillend.

Sweet supreme

hebben ze hier op de markt. Ben erop geattendeerd door en collega. Ik was nl erg verbaasd toe ik van haar een aardbei proefde. Was nog niet eens dieprood van kleur, maar smaakte super! Daar let ik ook op trouwens, hoe roder/donkerder. Ik vind ze dan lekkerder omdat ze dan rijper zijn. Op vakantie in middellandse zee landen zie je ze altijd veel donkerder in de winkels liggen.

ik heb laatst zelf die aardbeien gekocht. Twee weken geleden op de markt grote doos r voor EU 2.50. Zal nu wel duurder zijn want hoogtepunt van het seizoen is voorbij.

In doosje zwart label: Sweet supreme, Beekers Berries, vitalberry bv, Schanseind 16, 4921 PM Made, www.vitalberry.eu. Nee, ik heb geen connecties.
Doet me denken aan de actie van tomaten enkele jaren geleden. Toen kreeg je ineens de Tasty Tom omdat er flink geklaagd werd over de smakeloosheid van hollandsche tomaten.

Silone

Ik las laatst een heel artikel in de krant over een jongeman die van alles kweekt in ´plantenbakken´ hij heeft ook een leuke site met allerlei info

http://www.makkelijkemoestuin.com/index.html

Prulletje

Prulletje

16-06-2009 om 21:17

Lambada's

Ook zo'n ontzettend lekkere aardbei! Wel duurder, maar dat is het waard.

Prulletje

Daar ben ik weer met mijn groenteboer...

Hoef je niet helemaal naar een boer te rijden (ook weer niet zo milieuvriendelijk als je met de auto gaat), en die heeft heerlijke dieprode aardbeien liggen van een biologische kweker. Zeker weten dat die hooguit 1 dag eerder zijn geplukt dan dat ik ze koop.

Van die keiharde supermarktaardbeien...YEK! Dan eet ik wel een appel of zo.

Bastet

Bastet

17-06-2009 om 07:27

Ja tuurlijk

Niet elke groenteboer verkoopt dergelijke aardbeien!!
Pandia:Thanx alvast..
Bastet

Lys Lionne

Lys Lionne

19-06-2009 om 09:12

Telers in bollenstreek?

Dat lijkt me nou zo heerlijk hè. Je fruit/groenten zo bij de teler vandaan halen. Maar ja, waar vind ik een aardbeienteler in de Bollenstreek? Wie weet 't???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.