Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ayanna

Ayanna

31-08-2009 om 17:11

Aarrgghh..ik ben een keukenramp - mijn vlees blijft plakken!

Tsja, de titel zegt het al. Hoe kan dat toch?? Wat doe ik fout? Het gebeurt ook niet altijd. Soms blijven mijn gehaktballen plakken, soms niet. Het gebeurt me zowel in mijn braadpan als ook in mijn gietijzeren koekenpan met bijv. pannenkoeken. Ik ben nu boomstammetjes aan het bakken en je wilt het niet zien....ze blijven vastzitten, ik krijg ze niet los, veel wrikken en wroeten en ze zien er niet meer uit. Wat moet ik anders doen???
Oh ja, ik kan ook geen visstiscks bakken....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

31-08-2009 om 17:29

Tefal

Hoi,

Heb je tefalpannen? Dat zijn voor mij de enige pannen waar niet alles aan de bodem kleeft, met de andere pannen altijd wel.

Maxime

Kalmte alleen kan je redden

Als je goede pannen hebt en voldoende olie/boter is dat het halve werk. Daarnaast moet je voooral niet te snel willen omkeren. Laat maar lekker even aanbakken dan laat het vanzelf los.

Bastet

Bastet

31-08-2009 om 18:05

En.....

Laat ook de boter eerst goed heet worden!!!
Bastet

Ayanna

Ayanna

31-08-2009 om 18:08

Geen tefal en geen geduld

Daar heben we dus al twee puntjes! En boter goed heet laten worden dus... I keep on trying!

(Janneke)

(Janneke)

31-08-2009 om 18:56

Ayanna

Boter in de pan, wachten tot het schuim is weg getrokken, vlees in de pan, even laten aanbraden en
tijdens het bakken de pan een beetje heen en weer schuiven....

Dat kan niet mis gaan!!
En als het te snel gaat, vuur op half zetten.

Tefal

Doe jezelf en je eetgenoten een groot plezier en schaf een pan met anti-aanbaklaag aan. Zijn helemaal niet zo duur en het maakt je het bakken zoveel stukken makkelijker.

Als je geen keukenprinses bent (en dat hoeft ook helemaal niet om iets lekkers op tafel te zetten) zijn dat wel de kleine dingetjes die het je gemakkelijk maken.

Guinevere

Guinevere

31-08-2009 om 20:44

Vissticks

Ik kan ook geen vissticks bakken in een pan. Dus ik schuif ze gewoon op een bakplaat in de oven, dat wordt perfect! Voor de gehaktballen sluit ik me geheel aan bij bovenstaande tips. Eventueel kun je ze eerst nog door de bloem rollen.

Nasha 1st

Nasha 1st

01-09-2009 om 12:50

Vissticks

is een ramp inderdaad, in de oven gaat het veel beter!

Guinevere

Guinevere

01-09-2009 om 20:44

Berber en izar

Echt, gooi ze in de oven die vissticks! Net zolang totdat ze een beetje beginnen in te zakken. Je hebt er geen omkijken naar en zelfs geen vet bij nodig. Zelfs omdraaien doe ik niet meer.

Niet te veel afwassen

Niet-tefalpannen moeten vooral niet te intensief worden afgewassen. Ooit de fout gemaakt koekenpan in de vaatwasser te stoppen, die bleef daarna nog een hele tijd aanbakken.

En sommige vissticks plakken inderdaad geweldig.

Groeten,

Temet

Vissticks....

...die je moet frituren.

Ik doe het meestal niet, want olie die naar vis ruikt bsakt geen lekkere frietjes meer, maar als ik weet dat er toch nieuwe olie in de frituur moet dan doe ik het wel eens. Echt, 10 keer lekkerder dan in de koekenpan!

Ingrid

Tja

vissticks vind ik persoonlijk geen voedsel, maar goed een gepaneerd schnitzeltje moet ook in de pan gebakken worden. Als je bovenstaande handelingen uitvoert lukt het zelfs om kaassoufflés in de pan te bakken (ipv frituren)

Ayanna

Ayanna

02-09-2009 om 15:59

Tefal en vissticks

Heb eens rondgeneusd op internet en idd vallen de prijzen van Tefal-pannen reuze mee. Misschien maar eens een goede investering gaan doen. Heb nu kook-, steel- en koekepannen die van ellende bijna uit elkaar vallen. Maar ja...zo vertrouwd... Wat ik alleen nog niet ontdekt heb (of misschien niet goed genoeg gekeken) is of Tefal ook braadpannen heeft. Ik heb zo'n lekker ouderwetse grote zwart met blauwe braadpan, die ik oa. gebruik voor het bakken van sausijsjes en gehaktballen. In wat voor Tefal-pan kun je dat dan doen???
En wat vissticks betreft, die bak ik alleen voor kind. tenminste...ik 'probeer' ze te bakken. Ga die tip van de oven eens proberen. Thnx!

Ikea

Voor mij heeft tefal een te dunne bodem en de antiaanbaklaag is binnen anderhalf jaar aan het brokkelen. Geef mij maar een ikea-pan, de grootste koekepan met dikke bodem.

Ayanna

Ayanna

03-09-2009 om 20:21

Hier nog een lekenvraagje

Wat doe je in hemelsnaam met een hapjespan????

Niks

Ik zou ook niet weten wat de toegevoege waarde van een hapjespan is. Ik heb drie koekepannen waarvan één met een vrij hoge opstaand rand (die van ikea)waar je prima paella in kunt maken bv. Verder gewone kookpannen, snelkookpan, grote stoompan, een gietijzeren grillpan en grote gietijzeren wok. Wat moet ik dan nog met een hapjespan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.