Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

25-09-2009 om 18:06

Accessoire in woonkamer

Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet noemen, daarom een omslachtig verhaal Ik heb een hele oubollige schoorsteen, met daarnaast een plateautje met zeer oubollige tegels. Daar ga ik ooit nog wel wat aan doen als ik geld heb. Maar op dat plateautje staan nu alleen wat oubollige dingen. Ik wil iets strak en moderns. Want dat vind ik mooi. En niet te duur.... Geen kaarsenstandaard. Iemand ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Intratuin

ik geloof dat ik als ik jou was een rondje Intratuin of vergelijkbaars zou doen. Stel mooie vazen met iets erin of zo. Iets anders kan ik ook niet bedenken.

groetjes van Purk

Maxime.M

Maxime.M

25-09-2009 om 20:28

Heb ik ook

Hoi,

Ik heb ook een oubollige schoorsteen met net zo'n oubollig plateau met lelijk tegels (bruin, oker en donkergroen) ik heb op dat plateau 2 manden staan met daarin van die glazen vazen en daar kaarsen in (te koop bij Riviera Maison) staat wel leuk.

Maxime

Guinevere

Guinevere

25-09-2009 om 20:38

Hoezo?

Hoezo moet je daar iets opzetten? Ik vind dat zo gekunsteld, die accesoires. Gebruik het gewoon voor iets nuttigs. Leg je oude kranten erop of je fruitmand of leg er een kussen op, kan je lekker zitten.

En verf die tegels!

Hebben wij ook gedaan, speciale primer en verven maar. Ziet er een stuk minder oubollig uit (voegen meeverven natuurlijk, wordt het een mooi egaal geheel)

Ingrid

Maxime.M

Maxime.M

25-09-2009 om 23:39

Welke kleur dan?

Hoi,

Welke kleur zou ik het dan verven? Ik woon hier al 10 jaar en weet het nog steeds niet. Ben bang dat het dan nog lelijker wordt dan dit.

Maxime

Tegelverf...

...is inderdaad heel goed spul. Welke kleur? Heb je op dit moment nog geen kleuren in je woonkamer dan? Lijkt me wel.
Maar anders: heb je een favoriete kleur? Dan zou ik die kiezen. Een trendkleur is maar een trend dus kies gewoon wat jij mooi vind. Trouwens qua accesoires: bij de kringloopwinkel kom ik ook nog weleens leuke dingen tegen. Bijv een mooie vaas of een mooi ingelegd houten doosje.
Fruitmand vind ik trouwens ook altijd mooi, fruit kan net zo decoratief zijn als bloemen, en je kan het ook nog opeten!

Maxime.M

Maxime.M

26-09-2009 om 09:54

Haha blauw

Dat gaat dus niet, ik vind blauw een mooie kleur maar ga de tegels dus niet blauw verven. Ik denk er al heel lang over om het te verven, maar zoals ik al schreef, weet ik nog steeds niet welke kleur ik moet kiezen.
De kleuren in mijn huis zijn wit en bruin. Ik heb witte muren en een muur krijgt zo nu en dan (eens in de 2 jaar ongeveer) een andere kleur. Deze muur is al rood geweest, ijsblauw en nu dus bruin/grijzig. Voor de openhaardtegels weet ik het dus niet. Om de tegels zit een houten rand, die is wit. Misschien is grijs wel mooi? Ach weet je, die haard is gewoon niet mooi te maken ben ik bang

Maxime

Nou simpel, maxime,

Ik zou de hele mikmak (inclusief rand) danwel wit verven, danwel in dezelfde grijs-bruinige tint als de muur. Overigens, als die primer erop zit verf je er dus daarna met 'gewone verf overheen (geen muurverf, maar 'kozijnverf' of 'deurverf' nou ja, je snapt het wel) Betekent ook dat je het daarna ook redelijk simpel weer van kleur kunt veranderen...gewoon lichtjes schuren en hoppa, nog een keer. Als ik jou zo hoor (en Lynna) kan het niet snel lelijker worden dan het nu is, dus wat is het risico?

Wij hebben het jaren terug ook gedaan (het plateau zit 'in' de muur verankerd, niet ertegenaan, en weghalen is dus een drama om weg te halen) en je wilt niet weten hoe anders het oogt nu tegels/voegen EN rand 1 geheel zijn. je zou bijna zeggen dat het hip is!

Ingrid

Tegelverf

Is dat echt wat tegelverf? Ik heb nl tegeltjes in de keuken die ik lelijk vind. Is het makkelijk schoon te maken, als het geverfd is met tegelverf? Moet nl goed tegen water en geboen om vet weg te halen kunnen omdat het om de muur bij het aanrecht en achter het gasfornuis gaat.

Lynna

Lynna

26-09-2009 om 16:52

Ga het maar eens proberen

Zodra volgende week mijn huis getaxeerd is, kan ik wel eens proberen de schoorsteen op te gaan knappen. Het is een gemetselde schoorsteen die mijn ex geel geschilderd heeft. Dan een bruin stenen plateau met eiken randen eromheen. En twee vakken voor het haardhout eronder.

Ik zou hem wel helemaal roomwit willen hebben. Maar dan moet ik de muren ernaast ook schilderen. Jullie denken dat het wel netjes kan worden als ik de tegels en de voegen schilder??????

Ach joh

Onze schoorsteen is van rode baksteen, en de tegels zijn bruin. Ik denk maar zo, jaren 70-woningen en inrichtingen zijn nu wat jaren 30-woningen eind vorge eeuw waren. Helemaal hip en trendy. Dus wij verbloemen niks, zetten er boeken en een grote plant op, klaar!!

Maxime.M

Maxime.M

26-09-2009 om 23:41

Plaatje zien?

Hoi,

Hier een foto van mijn haard en de lelijke tegels: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QBBF7ELI-1.jpg

Maxime

Lynna

Lynna

27-09-2009 om 10:27

Ruilen?

Ik ga straks als ik mijn koffie op heb ook een foto van mijn open haard maken. Die is echt veel lelijker

Lynna

Lynna

27-09-2009 om 11:11

Foto van mijn schoorsteen

http://www.mijnalbum.nl/Album=P7KQY8RS

Let op de hond onderin het mandje

Maar wat kan ik hier mee doen? Zou ik hem eigenlijk gewoon glad moeten laten maken?

Guinevere

Guinevere

27-09-2009 om 11:11

Stuc

Maxime, ik zou die bakstenen stuccen zodat dat glad wordt. En die tegels idd. ook wit! Verder vind ik het reuze meevallen.
Ik heb hier trouwens ook een originele 60-er jaren haard, van gele bakstenen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die uit zijn originele stijl te halen, ik vind 'm bij het huis horen. Moet wel zeggen dat het een knoeperd is, gelukkig zit er geen plateautje omheen. Alleen een hardstenen zwarte rand voor de fotolijstjes, boven de vuuropening.

Guinevere

Guinevere

27-09-2009 om 11:16

Lynna

Ik vind dat eigenlijk best een hele mooie open haard, als je 'm inderdaad glad stuct en die tegels/hout verft is ie helemaal hip.
Trekt ie trouwens wel goed? Ik zie een paar zwarte vegen op de bakstenen.

Lynna

Lynna

27-09-2009 om 11:37

Hard stoken

Glad stuccen dus. Hij trekt wel goed hoor. Maar iedere schoorsteen wordt denk ik zwart als er enorme vuren in gestookt worden (mijn ex hield alleen van grote vuren...).

Ha-ha silone

dat denk ik inderdaad ook steeds.

Ik hoor de ooit-volgende bewoners van mijn huis al denken 'wat leuk, hier nog een vensterbank met originele tegels erop!!!' Bij die leuke gedachte hoef ik geen overzetvensterbank uit één stuk.

Wilma

Wilma

28-09-2009 om 17:14

Ja, glad maken

Dat maakt 't meteen een stuk mooier denk ik. Ik vind de eerste haard helemaal niet lelijk, alleen de bruine tegels zou ik wit maken, verder is ie prima vind ik.

De tweede haard zou ik inderdaad glad stucen en de tegels verven. Leuke accessoires heb je al, zag ik!

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.