Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Snuggle's

Snuggle's

31-10-2012 om 19:09

Accu boor of gewone?

Ik wil een boor kopen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Een accuboor lijkt me handig voor het schroeven, dat zal ik veel gebruiken denk ik. Maar ik wil ook wel wat simpele gaten kunnen boren om een schilderij op te hangen, en een nieuwe douchestang op te kunnen hangen, dat soort dingen.

Ik twijfel nu tussen een dure accu schroefboor die ook kan boren of een goedkope schroeftol en een losse boormachine.

Wat is wijsheid? En iemand nog concrete tips voor welke? Het liefst te koop bij de formido want die heeft 25% korting dit weekend

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

31-10-2012 om 19:21

Boren

Als je wilt of moet boren in harde betonmuren zou ik gaan voor losse apparaten zodat je boormachine genoeg vermogen heeft om een gat in de muur te maken. Als je vooral in zacht materiaal (hout) boort zou ik gaan voor een goede accu schroef-/boormachine.
Een schroefmachine is inderdaad erg prettig werken maar ook daarvoor geldt dat als je een licht apparaatje koopt je er ook niet veel van moet verwachten.

amk

amk

31-10-2012 om 20:01

Wat voor muren heb je

in die van mij kom je alleen met een hamerboor, dat is iets heftiger werk dan een klopboor. Daarom mezelf ook veel ellende bespaard door door het hele huis schilderijstrips te plaatsen.
Voor het huis tuin en kleuken geknutsel heb ik een professionele accu boor. Die investering scheelt veel ergernis.

Ga voor de krachtigste.

Snuggle's

Snuggle's

31-10-2012 om 21:00

Muren

Tja wat voor muren heb je, dat weet ik dus nog niet want ik heb nog geen huis .

Maar de krachtigste zeg je. In welke categorie heb jij dan de krachtigste? Je hebt ze van 50 tot 1000 euro... Vanaf welke prijs zijn ze goed?

Tinus_p

Tinus_p

01-11-2012 om 10:18

Muur

Snuggle's:
"Tja wat voor muren heb je, dat weet ik dus nog niet want ik heb nog geen huis ."
Maar dat is waar het om gaat: Als je betonnen muren hebt, dan heb je niets asan een accuboormachine, dan wordt t tijd voor een hamerboor.

Ik zou een relatief goedkope accuboormachine kopen, en een aparte boor voor de muren -de laatste dus afhankelijk van wat voor huis je krijgt.

Metabo

Tinus heeft gelijk dat het materiaal van je muren bepalend is voor het type boormachine dat je nodig hebt om daar een gat in te boren. Bij beton of zwaar kalkzandsteen heb je niks aan een accuboor.

Een accuboor is echter altijd handig om te hebben voor andere klusjes. Hier is man heel tevreden over zijn Metabo BS 14.4 li accuboor (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/816423?WT.mc_id=gshop). Daarnaast heeft hij nog iets zwaarders van DeWalt.

Chris

Snuggle's

Snuggle's

01-11-2012 om 16:53

Oke

Ik kan dus eigenlijk niet zoveel nog. Nou ja, behalve dan dat een accuboor altijd handig is. Ik ga het weekend wel eens kijken en advies vragen in de winkel.
Mijn nieuwste plan is namelijk om een erg goede doe het zelver te worden haha.

Rafelkap

Rafelkap

01-11-2012 om 19:19

Huren

Als je iets niet zo vaak gebruikt kan je het goedkoper huren.

+ Brunette +

+ Brunette +

01-11-2012 om 22:16

Goede investering.

Weet je wat nog goedkoper is dan huren? Eentje lenen. Maar het gevoel om zonder geregel even een schilderijtje of plankje te kunnen ophangen, is onbetaalbaar. Daarom heb ik al twintig jaar zelf een boormachine. Mijn Bosch-boor is traploos instelbaar en kan linksom en rechtsom draaien dus is ook prima geschikt voor schroeven. Ik leef low-budget en meestal koop ik het goedkoopste artikel in z'n soort maar juist omdat ik een vrouw ben en minder kracht kan zetten bij karweitjes als een schroef in een stuk hout draaien, vind ik een goede boormachine een must.

Snuggle's

Snuggle's

02-11-2012 om 00:02

Zelfstandig

Dat is het ook een beetje. Ik wil niet overal hulp bij hoeven vragen, wil graag alles zelf kunnen. Erg handig ben ik nog niet, maar ik hoop dat het met goed gereedschap allemaal wat makkelijker gaat.
Maar bijzonder gereedschap huren is natuurlijk best handig.

Rafelkap

Rafelkap

02-11-2012 om 09:08

Vogelhuisje

Ja, maar je moet het dan ook wel gaan gebruiken! Mijn broer was van plan zelf een nieuwe keuken te maken, alle gereedschap gekocht en hij zag er uiteindelijk toch vanaf. Ik had al gezegd dat als je nog nooit een vogelhuisje hebt getimmerd moet je niet aan een keuken beginnen..
Wij hebben een paar dingen (o.a. ladder) samen met schoonouders gekocht. Maar op zich is een boor wel handig om in huis te hebben. Wie weet heeft marktplaats ook nog wel goede spullen van mensen die zo overmoedig waren als mijn broer

Vera*

Vera*

02-11-2012 om 10:20

Ikea

Een accuschroefmachine is ook heel handig om bijvoorbeeld je Ikea meubels in elkaar te zetten, overal goed voor.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

02-11-2012 om 13:21

Used products

Ik zag hier laatst een heleboel geweldige boren! En ook allerlei andere gereedschappen. Is veel goedkoper dan nieuw, er zit een maand garantie op. Hier zou je een prima klopboor oid voor het zware werk, kunnen kopen en dan zou ik een goede accu-schroefboor nieuw kopen. Maar kan daar ook. Ik weet niet of je hier in de buurt woont maar in jouw woonplaats is ook vast wel zoiets te vinden.
http://www.usedproducts.nl/verkoop

Snuggle's

Snuggle's

03-11-2012 om 19:03

Used products

Nooit van deze winkel gehoord. Er zit er wel een redelijk in de buurt, zal eens gaan kijken, bedankt voor de tip.

En overmoedig, tja wie weet haha. Ik ga ook niet gelijk alles aanschaffen hoor. Maar een boor kan geen kwaad dacht ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.