Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

m ik

m ik

17-04-2011 om 17:15

Ach nee ... verf op haar nieuwe broek :-s

Sjipsss, mijn dochter is met haar nieuwe witte broek in de gele verf gaan zitten. Ik heb al geboend met terpetine, maar helaas zonder resultaat.
Iemand misschien een andere tip of kan ik de broek weggooien ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

17-04-2011 om 17:23

Wat voor verf?

Dat scheelt nog al qua schoonmaakmiddel.

m ik

m ik

17-04-2011 om 19:40

Op terpetine-basis

"gewone" buitenverf zeg maar, die je kunt verdunnen met terpetine

Marie

Marie

17-04-2011 om 21:11

Inweken in terpentine

Hallo
Ooit had dochter groene verf in een witte broek op d'r billen.
Ik heb toen terpentine in een glazen pot gedaan en daar het stuk waar de verf in zat van de broek in de pot gedaan. En dat een weekje buiten laten staan. Zo nu en dan wat verse terpentine erbij gegooid.
En toen de was met voorwas op 60 graden gewassen.
Het is er op een klein vlekje na helemaal uitgegaan.
dus probeer dat eens.
succes

Anonix

Anonix

17-04-2011 om 22:03

Stomerij

Vlekken in de kleren van mijn zoon zijn er door de stomerij keurig uitgehaald. Zou ik zelf niet gedaan hebben, maar mijn man voelde zich blijkbaar schuldig...

sjalot

sjalot

18-04-2011 om 16:10

Nagellak-remover

Mijn zoon had vorig jaar flinke vlekken opgelopen bij het schilderen van decors op school. Ik kon niet achterhalen wat voor verf het precies was maar kinderachtige verf was het in elk geval niet.
In eerste instantie dacht ik dat het wel terpentine-gebaseerde verf zou zijn, maar met terpentine bereikte ik helemaal niks met die vlekken. Toen heb ik nagellak-remover geprobeerd (wat ik normaal voor lijmvlekken gebruik) en tot mijn grote verbazing werkte dat wel! Sindsdien heb ik ook al succes gehad met nagellak-remover toen mijn dochter op de BSO op het raam had mogen verven (alweer met een onbekende verfsoort).
Let op, nagellak-remover werkt in mijn ervaring alleen op droge stof.

Wasbenzine

Terpentine is om te verdunnen en wasbenzine tegen de vlekken. Ik maak kwasten ook altijd schoon met wasbenzine.
Plakbandresten verwijder ik ook met wasbenzine.
Succes!
(en ik lees nu dat de vlek eruit is

m ik

m ik

20-04-2011 om 09:35

Reactie

nee Chris, nog geen reactie dat de vlek eruit is
Ik heb aceton geprobeerd, maar dat werkt niet. In terpetine weken ga ik nog proberen, maar ga eerst de wasbenzine nog uitproberen.
Plakbandresten moet ik ook nog ergens van verwijderen, dys ga dat ook gelijk maar met die wasbenzine proberen !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.