Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

30-09-2010 om 10:58

Administratie (pelle?)

Hoi allemaal,

Mijn administratie is een rommeltje. Alle post ligt op verschillende stapels die ik allemaal moet doorzoeken als ik iets nodig heb. Wie heeft een handig systeem om binnengekomen post te sorteren?
Pelle staat me bij dat jij iets had bedacht met mapjes...

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog een tip

ik heb twee planken met tijdschrift cassettes (ikea).
op elke cassette zit een sticker met wat er in zit.oa.
Bank
Verzekeringen
zorgverzekering
hypotheek
gas licht water.
studie kinderen.
Werk
elke dag als de post komt sorteer ik die direct in de juiste cassette,rekeningen leg ik naast de computer ,die voer ik 1x per week in.
het is een minuut werk p/d.
maar het is net zo,n gewoonte als tandenpoetsen,en ik weet precies waar alles blijft.
laatst heb ik alle cassettes leeggehaald en weggegooid wat weg kon.Dit doe ik 1x per 5 jaar ongeveer.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 14:09

Sus-anne

Wij hebben twee van die mappen met daarin allemaal vakken (hoe heet dat ook alweer?). Dat leek ons al overzichtelijk genoeg, maar ik denk dat voor ieder onderwerp een eigen doos of map inderdaad beter werkt. Goed idee dus

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 14:10

Tenminste..

Ik zou het niet in zulke tijdschriftcassettes doen, maar in mappen zoals we nu hebben, maar dan wel per onderwerp een eigen map.

Ook mappen

maar dan met tabbladen.
Eentje voor alles dat met geld te maken heeft, en eentje voor het huis en vaste lasten. Geen zuivere verdeling natuurlijk, maar het werkt voor ons.

Als een map vol is wordt ie gesaneerd, als ie echt niet leger kan gaat ie naar boven. Na 5 of 10 jaar gooien we hem weg.

Geldmap: inkomen/uitkering, pensioen, verzekeringen, abonnementen.
Huismap: hypotheek/huur, lokale belasting, gas water en licht, vaste telefoon.
En de kindermap. BSN-nummers, SVB (kinderbijslag), opvang, school.
We hebben het aantal mappen beperkt omdat ze in de woonkamer staan. Voor het gemak (2 trappen naar zolder is te veel als je even iets nodig hebt). Als we ze op zolder hadden zou ik de boel meer uitsplitsen.

hier hetzelfde als rodebeuk, maar dan nog met een map voor de kinderen (school, opvang, belasting voor opvang, kinderbijslag, ...) er bij.

werkt goed icm met zo'n bakje voor 'verwerkte papieren die nog opgeruimd moeten worden' erbij, mits je de discipline hebt om die ook echt te legen als het bakje vol zit.

en hier ook: rekeningen die betaald moeten worden liggen naast het toetsenbord en worden 1 keer per week verwerkt.

Soms pelle

in het begin zakken de papieren weleens wat scheef in zo,n cassette,maar hoe voller ze worden hoe minder *last* je daar van hebt.
ik doe ook veel papieren gewoon in de enveloppe in die cassettes,het is iets langer zoeken als je wat nodig hebt,maar ik weet dat ik in elk geval in de goede cassette zoek.

Yta Chalne

Yta Chalne

30-09-2010 om 18:56

Geinig

Na al die draadjes waarin ik roep dat wij geldzaken lekker apart hebben realiseer ik me ineens dat we ook zoiets als een administratie zullen hebben. Mijn bijdrage: ik haal de post uit de enveloppen en gooi het ongezien op de trap (behalve rekeningen, die voer ik meteen in). Net even aan man gevraagd en die doet het dus op datum in mappen, per jaar. En belasting apart. Hehe, tot zover mijn illusie van zelfstandigheid

Als je de ruimte hebt....

dan zou ik een grote hangmappenkast aanschaffen.

Een paar jaar geleden kreeg ik een grote die nu in onze garage staat. Eerst voelde het wel komisch om zo megaveel mappen te hebben, maar gaandeweg hebben we er toch veel in gebruik. Ik streef ernaar om al het papierwerk daar in te bewaren en dat begint er inmiddels aardig op te lijken.

Naast de administratie heb ik ook een la met lege spullen zoals tekenpapier enveloppen showmapjes notitieblokjes

Ook per kind wat ik wil bewaren aan schoolspulletjes en tekeningen (ik ben wel heel selectief daarin)

pasfoto's paspoorten
garantiebewijzen
sinterklaashangmap (versiering knutselboekjes)
etc etc.

Ik vind het echt superhandig en brandveilig
Bij de kringloop zie ik geregeld meer van deze handige kasten voor een prikkie staan.

Margriet*

Margriet*

30-09-2010 om 22:25

Hier ook

mappen systeem, kids, huis, verzekeringen, werk.
Enveloppen en andere zaken bewaren beneden, handig om in de buurt te hebben, de rest staat op zolder. Ik ben niet voor zo'n grote hangkast, dat zou voor mij niet overzichtelijk zijn want ik denk dat daar te veel in zou zitten en ik zou het overzicht kwijt raken of veel te veel bewaren.

rosa

rosa

01-10-2010 om 08:09

Mijn mappen

alles wat binnenkomt gaat in een la (als betaald, maar bijna alles gaat met automatische afschrijving). Na een half jaar is de la vol en dan ga ik er even voor zitten om alles te sorteren in mappen voor:

-verzekeringen
-werkgever (pensioen, loonstrookjes, wijzigingen)
-belastingen (ook gemeente)
-rekeningen (verdeeld in gas, elektra, telefoon, auto en bonnen van grote aankopen ivm garantie)
-kinderen
-huis (dingen die met de koop te maken hadden en leuk zijn om te bewaren, maar ook schilderkosten en zo)
-afschriften natuurlijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.