Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

25-09-2009 om 12:01

Adresboekje printen

Hoi,

Ik was gisteren bij mijn ouders en kreeg een leeg adresboekje voor mijn neus geschoven en het oude lelijke boekje, of ik het met mijn mooie handschrift even wilde overschrijven. Tijdens het schrijven (zo mooi schrijf ik niet en op de helft was de mooie rollerball ineens leeg en moest ik verder met een ballpoint) bedacht ik me ineens, is er geen mogelijkheid om een mooi adresboek te laten printen?? Net zoals je fotoalbumpjes kan laten printen, zou dat bestaan. Ik heb al wel gegoogled maar vind alleen maar tips om je eigen adresboek op de computer uit te printen op A4 tjes... maar ja..zo'n pak velletjes leg je niet mooi naast de telefoon of doe je in je handtas.
Heeft iemand hier ooit iets over gezien op internet of een goede tip??

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

25-09-2009 om 13:44

Minimulto

Hier hebben we een minimulto als adresboekje. Het formaat is 1/4 A4 en ik moet zeggen het werkt prima.
Adressenlijst uit de computer instellen op het juiste formaat en daarna het papier op maat snijden en perforeren, klaar!

Het mapje ooit van zwitsal gekregen in een babypakket. Of dit soort minimultomapjes te koop zijn ik heb geen idee.

Rafelkap

Rafelkap

25-09-2009 om 19:39

op stickervellen? Daar heb je speciale software voor nodig (zal wel gratis te verkrijgen zijn) Maar je bent al op de helft, ik zou nog even doorpennen!

Maxime.M

Maxime.M

25-09-2009 om 23:43

Echt boekje

Hoi,

Op zich vind ik de tip van Maan ook wel een goede optie, maar waar haal ik zo'n multomapje vandaan? Maar eigenlijk dacht ik, goh misschien is dat inmiddels ook wel via internet te maken, ik vond het ineens zo 'ouderwets' dat ik dat boekje moest _schrijven_ ....
Misschien een gat in de markt. Ik heb gevonden dat je boeken kunt printen, kalenders, fotoalbums....dus waarom geen adresboekjes hé.

Maxime

Niks boekje

maar een bakje! Ik heb, al jaren, ipv een boekje zo'n bakje waar je de kaartjes op alfabetische volgorde in kan doen. De kaartjes zelf zijn best groot dus je kan er lekker veel op schrijven. Het gemiddelde van 3 regels voor een adres is vaak toch echt niet genoeg. Het grote voordeel is dat je de kaartjes, bij een verhuizing van iemand o.i.d. zo eruit haalt en vervangt voor een nieuwe. Uiteraard kun je op die kaartjes ook etiketten plakken dus je bestandje op de PC hoeft niet weg. Je kunt ze kopen bij de betere kantoorboekhandel.

Trouwens

voor het printen van etiketten hoef je geen speciale software te hebben hoor. Is standaard in Word. Koop eerst etiketten (beetje standaard merk, bijv Avery) in de boekhandel. Ga dan als volgt aan de slag: Open word, kies verzendlijsten, kies etiketten, kies opties, selecteer merk en type etiketten enzovoorts, enzovoorts. Kind kan de was doen.

Maxime.M

Maxime.M

26-09-2009 om 20:09

Ook voor in de tas

Hoi,

Ja maar ik wil 'm ook mee kunnen nemen, een kaartenbakje stop je niet in je handtas. Kaartenbakjes had ik altijd op mijn werk, maar ik heb een echtgenoot die nogal slordig is en zo nu en dan mijn kaartjes meenam (toen ik soortgelijk systeem thuis invoerde)
Nee, ik wil zo'n boekje kunnen LATEN printen, net zoals je kalenders, fotoalbums en soms ook agenda's zelfs kunt laten printen, hihi maar goed misschien springt ooit iemand in dit gat in de markt, ik zal eens wat leveranciers van al dit spul mailen, wie weet.

Maxime

jippa

jippa

26-09-2009 om 22:50

Bestaat

Voor de succesagenda bestaat het. Kost wel geld. Wij stoppen de adressen in excel en printen het dan heel klein uit.
http://www.bol.com/nl/p/boeken/adressenbeheer-met-succes-adresmanager/1001004001989644/index.html

Maxime.M

Maxime.M

26-09-2009 om 23:10

Hee het bestaat dus wel

Hoi,

Ik heb even gekeken, het bestaat dus wel. Alleen ik heb weer geen succes agenda. Voorlopig wordt het dus zelf knutselen. (of zelf iets maken, of dus een succes agenda kopen en daar de blaadjes in maken)
Ik ga het wel in de gaten houden, wie weet komt het ooit nog, het zou natuurlijk het leukste zijn als het een echt boekje is en je een leuke voorkant bij laten maken.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval !!!

Maxime

Suzanne

Suzanne

27-09-2009 om 11:54

Screenshots

Ik zou het zo doen:
- je adressen invoeren in Word.
- zorg dat paint 'open' is onder in je werkbalk.(openen via start -> alle programma's -> bureauaccessoires-> paint.)
- maak een screenshot van het Word bestand door op Prt Scr en Scroll Lock tegelijk te klikken (bij mij bovenaan boven de pijltjestoetsen op het toetsenbord)
- open paint en met crtl+v kopieer je je beeld naar Paint.
- met de rechthoek naast de ster selecteer je wat je wilt opslaan -> rechtermuisknop: kopiëren -> linksbovenin klikken op 'bestand' en dan 'nieuw', daar je selectie in plakken en opslaan als .jpg.
- als je dat met alle adressenbestanden gedaan hebt, kun je er zo'n foto-albumpje van maken en bestellen.
Succes!

Christine

Christine

28-09-2009 om 16:30

Word

In Word bestaat de mogelijkheid om een boekje te printen. Ik heb dit van de Help functie:
Bij het maken van een boekje kunt u het beste beginnen met een nieuw, leeg document zodat u kunt bepalen waar u de tekst, afbeeldingen en andere elementen wilt hebben. U kunt een bestaand document wijzigen in een boek, maar dan moet u misschien enkele elementen verplaatsen wanneer u de middenvouw plaatst.

Maak een nieuw, leeg document.
Klik in het menu Bestand op Pagina-instelling en klik vervolgens op het tabblad Marges.
Selecteer Boek in de lijst Meerdere pagina's.
Als het document niet is ingesteld op de afdrukstand liggend, wordt deze instelling automatisch aangepast.

Typ of selecteer in het vak Binnenkant en Buitenkant de gewenste ruimte voor de binnen- en buitenmarge (marge: de witruimte buiten het afdrukgebied op een pagina.).
Als u meer ruimte nodig hebt bij de vouw om het boekje te kunnen binden, typt of selecteert u de gewenste ruimte in het vak Rugmarge.

In de lijst Vellen per boekje selecteert u het aantal pagina's voor elk afzonderlijk boekje.
Als het aantal pagina's in het document groter is dan het aantal pagina's dat u selecteert voor een boekje, wordt het document geïnterpreteerd als meerdere boekjes.

Selecteer eventueel andere gewenste opties in het dialoogvenster Pagina-instelling.
U kunt nu op de gebruikelijke manier tekst, afbeeldingen, kop- en voetteksten (kop- en voettekst: een koptekst wordt bovenaan op elke pagina in een sectie weergegeven. Kopteksten kunnen bestaan uit tekst of afbeeldingen. Een voettekst wordt onderaan op elke pagina weergegeven. Kop- en voetteksten bevatten vaak het paginanummer, de titel van het hoofdstuk, de datum en de naam van de auteur.) en andere elementen toevoegen aan het document.

Misschien kun je er wat mee. Succes iig

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

28-09-2009 om 19:02

Etiketten

Ik heb de adressen op etiketten staan (ook handig voor kerst etc), die heb ik op kaartjes geplakt (heb zo'n plastic bakje met adreskaartjes van de Hema), maar in een boekje kan dat natuurlijk ook.
Bij verhuizingen etc krabbel ik eerst het nieuwe adres op het kaartje, en na verloop van tijd maak ik een stel nieuwe etiketten in mijn bestandje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.