Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Advies gevraagd over een verwilderde kat met waarschijnlijk gebroken poot

hallo mede forummers,

Ik zit met een lastige kwestie in mijn maag. Toen we in dit huis kwamen wonen bleek er een behoorlijk verwilderde kat in de tuin te wonen. Na een jaar veel geduld enzo is het ons gelukt om hem aardig hand tam te krijgen. Wij weten ook dat het absoluut nooit een huiskat kan worden. Wij geven hem soms wat te eten en met erge kou mag hij bij ons binnen een aantal uur uitrusten en opwarmen. Dat gaat ook prima allemaal. Hij kwam gisteren met een manke voorpoot binnen. Hij kan zijn voet niet meer gebruiken. Hij lijkt geen pijn te hebben en er steken ook geen botten uit. Het zou ook nog kunnen dat de pezen door zijn, maar hij lijkt verder niet gewond te zijn. Ik zaq ook dat hij nu op zijn polsgewricht steunt en loopt, maar nu raakt zijn huid kapot. Ook stinkt hij nu een uur in de wind. Heeft hij nog nooit gedaan. Nu hoor ik jullie zeggen wat is het probleem breng hem naar de dierenarts. Nou dat is dus het probleem, want oppakken is vragen om problemen. Hij wil zich niet laten oppakken en vangen bleek ook al onmogelijk. 3 jaar geleden hebben we hem geprobeerd te vangen met hulp van de dierenbescherming om hem te laten castreren, maar dat is dus niet gelukt. We hebben alle katten uit de buurt gevangen, behalve hem. Hij ging naast de vangkooi zitten om zich te wassen........
Wat gaat er met hem gebeuren als we de dierenambulance op hem afsturen????? Krijgt hij dan een spuitje richting kattenhemel of zou er nog iets mee gedaan kunnen worden? Wij vermoeden dat hij nu zo'n 6 jaar oud zal zijn, maar weten dit niet zeker. Hij heeft nog steeds eetlust voor 10. Het gaat mij erg aan het hart om hem zo te zien, maar heb geen idee wat nu te doen. Als het beter is om hem in te laten slapen dan moet dat, maar ik heb het er nu al moeilijk mee. Het is niet onze kat en dat zal hij ook nooit worden, maar dit gaat ook niet. Wie heeft raad?

Groetjes Muppet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

28-05-2011 om 09:11

Ach gossie

wat enorm sneu zeg!

Ik weet het niet helemaal zeker, maar is het niet zo dat wanneer jij deze kat "opneemt" hij gezien gaat worden als jouw kat?

Ik denk zelf dat als de DB de kat gevangen krijgt hij gezien zijn omstandigheden naar de katten hemel zal worden gestuurd....hoe triest ook, maar de asielen zitten vol met katten die wel herplaatsbaar zijn en dan heeft een verwilderde kat helaas geen kans ongeacht zijn verwondingen. Zou het jouw lukken om hem te pakken dan weet ik dus niet zeker hoe dat wordt gezien met wie de verzorger is van deze kat (hoewel de DB wel op de hoogte is van deze zwerfkat?), maar zo laten lopen....tjeetje, ik zou het ook niet kunnen hoor, ik denk toch dat ik de dierenbescherming zou bellen om de mogelijkheden van vangen te bekijken. Ik doe maar een gok, maar kan er niet iets door het voer waar hij suf van wordt? Hoe dan ook, als jij niet voor zijn medische kosten op kan draaien zal hij denk ik wel een spuitje krijgen. Voor de kat zer triest, maar wel humaan en dat is laten lopen niet.....sterkte hoor, ik kan slecht tegen dieren met pijn....

muppet2829

muppet2829

28-05-2011 om 09:25 Topicstarter

100%mama

Dank je wel voor je reactie. DB is bekend met deze kat en was erg blij dat ik hem wel gecastreerd wilde zien. Ze hadden er ook alle begrip voor dat wij hem niet binnen gingen halen als huiskat, want zij zagen ook direct in dat dat echt niet kan. Hij is buiten geboren en is menselijk contact niet gewend. Zolang hij niet gevangen kan worden is er niets uit te halen. Wij hebben al aangeboden om hem in een schuur op te sluiten, maar dan is hij nog steeds niet op te pakken. Het enige wat mij soms lukt is hem in zijn nekvel te pakken, maar hij is nu zo enorm groot dat dat niet meer kan en ik ben bang dat als ik hem vanaf die positie in een doos/iets anders zet hij me zeker weten verscheurd zodra ik hem los laat :~
Ik kan hier ook erg slecht tegen en het vervelende is dat ik hem ook nog niet heb gezien of gehoord....... Ik maak mij dus zorgen om hem..............

DB had ook al aangegeven destijds dat hij gewoon terug wild de tuin in ging als hij gecastreerd was en dat was ook geen probleem. Het was ook niet erg dat hij wild leefde, maar hij mocht ook geen nageslacht meer kunnen produceren. Hij kan dat dus nog steeds wel, want hij is niet te pakken.

Ik ga kijken of hij nu al in de buurt is, want ik vind dit helemaal niets........

Moeilijk zeg

hij is niet te vangen, tja dan kan je niets. En hij is nu ook niet in de buurt. Ik zou gewoon dan maar door gaan met eten neerzetten en kijken wat er verder gebeurd. Misschien is hij op een gegeven moment zo verzwakt dat hij wel te vangen is en dat hij dan een spuitje krijgt, zo is ook geen leven.

muppet2829

muppet2829

28-05-2011 om 10:59 Topicstarter

Hij

is op dit moment in huis. Ik had hem zonder problemen in onze oude kattenmand gekregen, maar daar brak meneer dwars doorheen............ hij ligt nu heel lief te slapen en ik zit me rot te denken waar we hem nu in kunnen doen, want hij breekt goed en snel uit hahaha. Helaas krijg ik de dierenbescherming niet te pakken. Misschien toch even informatie inwinnen bij de dierenambulance. Jemig dat ik me nu toch weer zo laat in pakken door een straatkat...... Ach ik leer dat nooit af denk ik zo hihi.

oregano

oregano

28-05-2011 om 11:15

Och....

Ik zou bellen en overleggen met de dierenambulance. ik heb daar goede ervaringen mee en ze hebben me altijd geholpen als er iets was.
Succes!

merel

merel

28-05-2011 om 12:06

Nu binnen houden

inderdaad nu binnen houden en proberen de dierenambulance te pakken te krijgen. Zij zullen wel een steviger bench/kooi hebben waar ze hem in kunnen vervoeren. Waarschijnlijk is hij nu wel wat zwakker en is hij makkelijker te pakken. Beest snapt er natuurlijk niets van maar er moet natuurlijk even naar die poot gekeken worden.
Lief van je dat je je zo om het beestje bekommert!!!

muppet2829

muppet2829

28-05-2011 om 16:22 Topicstarter

Helaas

de dierenambulance verwees me weer naar de dierenbescherming, maar die werken nu niet. Tenminste bij ons in de regio niet......... Omdat wij nog weg moesten heb ik hem toch maar weer buiten gezet. Hoe zielig ik het ook vind, maar alleen thuis laten kan niet. Ik vrees dat ik hem voorlopig alleen eten kan geven en meer niet.
Hij sprong nog wel op de bank en van de bank af, maar hij belande bijna op zijn neus. Hij lijkt geen pijn te hebben dus ik hoop dat hij het volhoud tot na het weekend. Ik vertrouw er op dat hij het nog wel volhoud tot maandag....

Bedankt voor het mee denken in ieder geval!

Groetjes Muppet

Fiorucci

Fiorucci

28-05-2011 om 18:37

Wat idioot

Hier haalt de ambulance zelfs gewonde vogels op, als je die vindt...raar zeg!

pooh bear

pooh bear

29-05-2011 om 16:19

Dierenambulance

Ik vind het ook wel raar dat de Dierenambulance niet wil komen.

Hoe lang loopt hij al mank? Mischien heeft hij alleen iets verrekt of zo en gaat het nog vanzelf over.
Best kans dat de dierenbescherming hem wil vangen en weer terug wil zetten.
In Rotterdam heb je bv stichting zwerfkat die vangen zwerfkatten verzwakte zwerfkatten lappen ze weer op. Ook castreren ze de katten en plaatsen ze daarna weer terug waar ze gevangen zijn.
Mischien zit er bij jou in de buurt ook zo iets.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

muppet2829

muppet2829

30-05-2011 om 09:13 Topicstarter

Vanavond

Ik werd gisteravond terug gebeld door de dierenbescherming dat ze mijn berichtje toen pas zagen?!?! Hoe dan ook ze komen vanavond een vangkooi brengen en nu maar hopen dat het deze keer wel wil lukken. Hij gebruikt zijn pootje nog steeds niet helaas, maar heeft geen pijn verder. Hij stinkt verschrikkelijk en ben benieuwd of zijn oor nog op te lappen valt. Aangezien we zagen dat daar een lelijke open wond zit en die stinkt. Dat is natuurlijk niet goed, maar ik heb geen idee hoe of wat. De dierenbescherming neemt hem mee brengen hem naar een dierenarts waar hij in ieder geval gecastreerd gaat worden en waar naar zijn ppot gekeken gaat worden als er nog iets te maken valt dan doen ze dan en daarna wordt hij weer bij ons in de tuin terug gezet. In onze regio houd de dierenbescherming de zwerfkatten populatie in de gaten en grijpen in waar moet en kan, maar zullen de beesten ook zoveel mogelijk op de plek laten waar ze gevonden zijn. En daar ben ik best blij mee.
Ik zal jullie nog even op de hoogte houden van hoe het nu verder gaat met Felix zoals ik hem maar genoemd heb.

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 10:39

Pelle

Ah, daar zit de clou wellicht, want wij bieden ze keurig in een doosje aan..

m ik

m ik

31-05-2011 om 19:55

Muppet

Ik was even benieuwd of het gisteren gelukt is met de vangkooi en hoe het met Felix is !

muppet2829

muppet2829

01-06-2011 om 09:31 Topicstarter

M ik

Oh wat lief dat je er naar vraagt!
Felix loopt nog rond, want er was nog geen tijd om hem ook echt bij een dierenarts te krijgen. Vanaf donderdagavond gaan we de kooi vangklaar maken en dan hopelijk sneller dan ooit op vrijdag weg laten brengen. De mevrouw van de dierenbescherming gaf al wel aan dat er geen ijzerenpin in zijn poot wordt gezet. Dit had te maken met de medicatie die hem daarna gegeven zou moeten worden. Maar we moesten er ook rekening mee houden dat er ook niets meer gedaan kon worden, behalve een laatste spuitje. Hij is wel zo lief om ons zijn stinkende oor schoon te laten maken. Althans muppetman mag het doen, maar ook niet te lang, want dan haalt hij uit met zijn goede poot De stank lijkt dus iets minder te worden

Fiorucci

Fiorucci

01-06-2011 om 18:35

Muppet

Oh dat is mooi dat hij dat toelaat! Ik hoop dat het vangen lukt en dat hij snel hulp kan krijgen.

Fiorucci

Fiorucci

01-06-2011 om 18:36

Overigens....

In welke regio woon je?

pooh bear

pooh bear

01-06-2011 om 21:17

Succes

Veel sterkte met Felix. Ik hoop dat het lukt en dat ze wat voor hem kunnen doen.

muppet2829

muppet2829

05-06-2011 om 11:59 Topicstarter

Up-date

Die Felix heeft zijn derde leven inmiddels ingelost geloof ik, want hij loopt weer op zijn poot!!!!! Het gaat nog niet zoals het moet, maar hij steunt er weer op. We hebben inmiddels een hoop katten gevangen, behalve Felix......... Maar ik geef het nog niet op hoor. Hij zal toch ook gecastreerd moeten worden.

Dus duimen dat het binnenkort wel wil lukken

Rosase

Rosase

05-06-2011 om 21:37

Hahahahaha

Het is ook wel een portret, die Felix van "jou".

pooh bear

pooh bear

05-06-2011 om 21:46

Gelukkig

Gelukkig gaat het wat beter met zijn poot. Hoop dat hij zich snel laat vangen.
Hou je ons op de hoogte?

muppet2829

muppet2829

06-06-2011 om 12:38 Topicstarter

Tsja

Hahaha idd Rosase. Felix is idd onverbeterlijk.

En Poohbear ik hou jullie op de hoogte.

Voorlopig loopt meneer vrolijk door de tuin. Ik heb inmiddels al een hoop katten gezien in die vangkooi. Maarja Felix blijft er rustig naast zitten zijn poot wassen en me aan te kijken of ik wel goed ben
Maar we krijgen hem wel hoor!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.