Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Afhaalmaaltijden maken voor ouders

Mijn ouders (bijna 80) krijgen binnenkort een nieuwe keuken.Toen dit vorig jaar werd aangekondigd zei mijn zus (die verder weg woont) met een grapje:  Dan eten jullie de ene avond bij Breinaald (Mijn zus die dichtbij woont) en de andere avond bij Haaknaald. In het weekend laat je wat komen. En als het klaar is kom ik schoonmaken en alles weer in de nieuwe kastjes zetten. 

Nu de renovatie volgende week gaat beginnen is er nog geen sprake van met zijn tweeën bij mij komen eten noch bij Breinaald door corona

Ik heb wel een klein oventje dat ik daar kan neerzetten dat ze op hun eigen moment bijvoorbeeld lasagne of een andere ovenschotel in de oven kunnen zetten die wij hebben klaar gemaakt.

Een paar jaar geleden hebben we ook wel eens warme dingen in een isolatiebox weggebracht toen mijn moeder geopereerd was. 

Ik zat te denken dat stamppotten goed warm weg te brengen zijn. Maar wat is nou nog meer lekker? Met in het achterhoofd dat ze wat ouder zijn en te modern eten niet zo waarderen. 

(Erwten)soep is het eerste waar ik aan denk, blijft ook goed warm, met stokbrood

hachee met een kruimig aardappeltje en verse appelmoes en/of rode kool met appeltjes.

Spruitjes met een kruimig aardappeltje en verse appelmoes en een lekkere gehaktbal met jus.

Aardappels en worteltjes en vissticks of gebakken vis. Botersausje maken, gesnipperde peterselie, en los gebakken schol erbij is ook lekker. Met wat mosterd.

Ik kook tegenwoordig de wortels en de aardappel bij elkaar. Kinderen willen geen hutspot meer, dus ik laat het wel heel, maar soms gaat er nog wel een uitje mee in het water, een hele ui voor de liefhebber/zoon.

Heb je die box nog, dan blijft t best lang goed warm en kun je meer.

Stamppotten zijn idd wel ideaal. Maar hier is de groentenboer ook een soort traiteur. Is dat bij hen ook, dan zouden ze wat kunnen halen daar. Hier speelt de groentenboer juist in op de ouderen dus veel “ouderwets “ eten. En prima is om op te warmen in magnetron. De ouderen die ik spreek zijn er erg over te spreken.

Puree blijft warmer dan losse aardappelen. Stoofpot blijft ook lang warm.

pasta, lasagna, risotto?

gr Angela

Wij kregen ook een nieuwe keuken in lockdowntijd. Onze plannen om bin allerlei buren en vrienden asn te schuiven liepen dus ook volledig in de soep. Uit eten kon  ook niet. De groenteboer hier was fantastisch, idd heerlijk versgekookte maaltijden die prima in de magnetron konden. Van stamppot tot witlof met hem en kaas, macaroni, en rijst met kip en groenten. Echt heerlijk en gezond.Overigens heb ik ook prima gekookt op m’n leeninductie plaat vsn de keukenboer. Alleen maar eenpansgerechten. En ( sorrysorrysorry, is normaal niet mijn stijl) wegwerpservies en bestek.... had echt geen zin in afwas met alleen een koudwater gootsteen in het washok. 

Haaknaald

Haaknaald

04-02-2021 om 21:41 Topicstarter

Leuke ogen zien weer al bij.  Die isolatie box oss er nog.  Dat was de koelbox van de camping.  Als je die gebruikt met warme dingen er in dan blijft het warm.

Pasta en risotto kan ik ook wel maken,  erwtensoep is niet zo mijn ding. Die van mijn moeder is veel lekkerder. 

Rode kool met haché is ook een goed idee. 

Rijst met ragout is misschien ook wel goed te doen. 

Ik moet dan ook wel even met breinaald afstemmen. Dat ze niet 2 dagen achter elkaar hutspot krijgen. 

Ja maar Haaknaald. Dan vraag je toch of je moeder die erwtensoep in jouw keuken komt maken!

Haaknaald

Haaknaald

05-02-2021 om 20:02 Topicstarter

Da's ook een idee!! Is ze ook even uit de herrie van die klusploeg.

Doen we dan wel na de sneeuw, als de wegen weer begaanbaar zijn.  Het blijft tot het eind van de week koud. En dan lust ik ook nog wel snert.

Weer vallen breken en opereren willen we voorkomen. Je kunt bij mij niet voor de deur komen met de auto. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.