Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Siena

Siena

17-10-2009 om 18:59

Afspraak makelaar

Wij zijn weer eens aan het rondkijken, want het verhuisvirus blijft kriebelen. We hebben al een paar huizen bezichtigd, en de afspraak met de makelaren verliep gemakkelijk, binnen een paar dagen kon een bezichtiging worden gepland.
Er staat nog een huis te koop in de buurt die ons aanstaat maar een bezichtigingsafspraak met de verkopende makelaar heeft nogal wat voeten in aarde. In eerste instantie moest dat meer dan een week duren want 'het is vreselijk druk op kantoor en deze hele week is al vol geboekt'. De afspraak voor halverwege de week daarop werd een paar dagen tevoren afgebeld. Een nieuwe afspraak zou kunnen die week dáárop op woensdag om half twee of donderdag om half elf, meer smaken waren er niet. Tja, op die tijden konden wij precies niet allebei tegelijk vrij nemen ivm onze werkafspraken. Weer op een langere baan dus.
Dit lijkt me toch niet normaal?! Of hebben we de eerste twee keren gewoon geluk gehad dat zo'n afspraak binnen een paar dagen soepel geregeld kon worden? We hebben al wel bedacht dat als ons huis ooit te koop komt dat NIET bij deze makelaar zal zijn, hier moet je als verkoper niet blij van worden!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

17-10-2009 om 19:27

Nee niet normaal nee

daar zou ik zeker niet blij van worden...vind dat zeker niet normaal. MAAR staat het huis al leeg? het kan ook zijn dat die bewoners moeilijk zitten te doen? dat lijkt me ook vreemd hoor daar niet van...
Missch moet je een keer brutaal zijn en s avonds langs gaan bij die mensen?
Hier een keer een stel geweest op zaterdag ofzo die langs ons huis kwamen toevallig. Vond het prima. Helaas niks geworden....

Claudia B

Claudia B

17-10-2009 om 20:41

Ook

Ook wij hebben zoiets gehad met een verkopende makelaar.
We hebben daarop de stoute schoenen aan getrokken en de huidige bewoners gebeld. Daarna hadden we heeeeeel snel een afspraak want ja die bewoners wilde wel verkopen........
We hebben dat huis toen trouwens ook gekocht

Je zou bijna denken....

Dat de verkopende makelaar niet helemaal eerlijk handelt. Die heeft blijkbaar een andere agenda. En da's niet in het belang van de verkopende partij.
Ik krijg de indruk dat er misschien al een kopende partij is waarmee de makelaar graag in zee zou willen gaan?

Als jij interesse hebt in dat huis zou ik inderdaad de stoute schoenen aantrekken. En in ieder geval even flink lawaai maken bij de verkopende makelaar om een afspraak te maken op korte termijn. En als dat niet kan, doorvragen waarom dat niet kan. Vuist op tafel

Misschien iets aan de hand

Ooit hadden wij ook zoiets.....en ik wist dat er makelaars waren die nieuwe kopers (die niet bij hun ingeschreven staan) liever niet voor laten gaan (is mijn ouders ooit overkomen, die zagen een huis aan hun neus voorbijgaan terwijl de makelaar het aan zijn dochter verkocht.) Afijn het was een erg leuk huis (dachten we) en de buurt die we wilden. En het duurde een week en 2 weken en er werden afspraken afgebeld. En toen was ik boos. Heb ik gebeld naar kantoor makelaar (naar collega) en gezegd dat ik dat geen normale gang van zaken vondt. Het bleek (volgens hun) te gaan om 'verkopers die niet willen meewerken' uiteindelijk kregen we een afspraak, komen we in dat huis....oepsie...die mensen kennen we! (vaag, via man's vorige werkplek) En ze waren gewoon thuis (ook raar nooit meegemaakt) ze deden zelfs nogal 'raar' niet bepaald gastvrij. Toen we weer thuis waren snapten we het pas....Die man z'n werkgever was niet zo lang geleden failliet gegaan! Die moesten vast gedwongen verkopen! (Denken we achteraf) We hebben het trouwens niet gekocht, volgens mij wonen de mensen er nu nog steeds zelf.
groeten albana

Siena

Siena

18-10-2009 om 11:59

Zoiets zal het wel zijn

Het huis wordt nog bewoond. Misschien doen idd de bewoners wel moeilijk, maar als je je huis wilt verkopen dan wil je toch ook dat er kijkers komen?
De makelaar geeft als reden dat het vreselijk druk is en gaatjes in de agenda dus moeilijk zijn. Het kan natuurlijk ook zijn dat mensen die bij hen staan ingeschreven voor gaan, maar het staat al een paar maanden te koop, dus die zouden dan wel langs geweest moeten zijn.
De vraagprijs vind ik aan de forse kant, daar zou zeker een stuk afmoeten. Niet eens omdat wij het anders niet kunnen betalen maar omdat ik vind dat het huis niet meer waard is. De meest logische verklaring is misschien nog wel dat de verkopers geen enkele haast hebben en niet persé weg hoeven, maar gewoon eens willen kijken of er iemand langs komt die een flinke prijs voor hun huis wil betalen. Of zo'n kijker dan 1 of 2 weken eerder of later langskomt maakt dan niet uit.
We zullen zien. Als ze idd niet veel willen zakken dan is het niet voor ons. WIJ hoeven namelijk niet persé uit ons huidige huis.

Jaymza

Jaymza

18-10-2009 om 12:16

Druk?

Overal lees je dat de huizenmarkt is ingestort. Waar in Nederland woon je dat het zo druk is dat je niet eens kunt bezichtigen?

Jaymza

Idd raar verhaal hoor siena

Ik zet daar ook mijn vraagtekens bij. Zeker in deze markt mag je als makelaar je handen fijnknijpen bij kijkers die zo duidelijk geinteresseerd zijn.

Hier lijkt een dubbele agenda te spelen; idd. een mogelijke koper uit eigen (of nauwe collega's) bestand? Maar die wil eerst zeker weten dat zijn eigen huis verkocht wordt? Ja, je gaat maar gissen maar hier moet toch iets anders spelen.

Dus ook ik zou zeggen; bel die mensen direct op of ga even langs (of doe een briefje in de bus). Melden dat jullie oprechte interesse hebben om een keer te kijken maar dat het helaas niet lukt om dat met de makelaar te doen kennelijk. Of het ook zonder makelaar kan? Zoiets. Wie weet weten die mensen nergens van en willen ze hun huis graag aan jullie tonen.
Niet geschoten is ....

Succes!

Tinus_p

Tinus_p

19-10-2009 om 13:38

Zonde van de moeite

Siena:
" De meest logische verklaring is misschien nog wel dat de verkopers geen enkele haast hebben en niet persé weg hoeven, maar gewoon eens willen kijken of er iemand langs komt die een flinke prijs voor hun huis wil betalen."
Precies. En dus willen ze juist selecteren op mensen die veel willen betalen, niet op koopjesjagers. En die mensen hebben dan al veel moeite gedaan om het te zien, dus dan gaan ze door en dus ene bod doen -anders is het zonde van de moeite.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.