Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

16-06-2010 om 06:18

Afspraak rond amsterdam? waar?

Ik ga vanavond met iemand wat drinken. Amsterdam ligt halverwege. Waar zou ik kunnen afspreken, heeft iemand tip? Liefst ergens waar we makkelijk kunnen parkeren. Om Amsterdam heen mag ook.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Boterbloem

Boterbloem

16-06-2010 om 10:00

Almere?

Haddock in Almere heeft een leuk terras aan het water en ligt vlak bij de snelweg: http://www.haddockwatersport.nl/

Http://www.cradam.nl/

vind ik een mooie locatie en het eten is heerlijk, parkeren lukt meestal ook direct in de buurt.

Boterbloem

Boterbloem

16-06-2010 om 10:14

Omdat

ze het had over rondom Amsterdam, vandaar.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

16-06-2010 om 10:43

Wilhelminadok

Wilhelminadok aan het IJ. Mooi uitzicht over varende schepen.

Aan de noordkant, dus gratis parkeren.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

16-06-2010 om 10:43

irina

irina

16-06-2010 om 11:28

Geen cr amsterdam

Ik vind amsterdam (cradam) beslist geen aanrader. Laatst (voor het eerst sinds vijf jaar toch maar weer eens daarheen) aangebrande coq au vin gehad en verder is het eten ook maar matig, tenzij je van jaren zeventig bistrot eten houdt. En de bediening is ook niet bijster goed, dus als je met tijdsdruk zit (je hebt nog een afspraak) zou ik het niet doen. Ze zijn bij mij vaak een gerecht vergeten. Dan liever hotel de Goudfazant (ongeveer naast Wilhelminadok (hierboven genoemd en wat mij betreft wel een aanrader).

Dauphine

Recht tegenover station Duivendrecht, gratis parkeren in de garage erachter (als je bij Dauphibe iets gebruikt) en BN-ers spotten. Lekker eten en drinken, voor mij dé plaats om met iemand af te spreken als ik in of rond Amsterdam moet zijn.

Margriet*

Margriet*

16-06-2010 om 12:45

Ponthuys in noord

is ook leuk. Hotel de Goudfazant vind ik meer om te eten. Dichter bij de ring zit Dauphine of Gent aan de Schinkel (dicht bij het Vondelpark), rijdt je na je afspraak zo weer de ring op.

Biene M.

Biene M.

16-06-2010 om 12:53

Gent aan de schinkel

Erg leuke tent, maar parkeren is er 's avonds een drama. Ik heb er om de hoek gewoond en moest na 19.00 uur soms wel een kwartier naar een plekje zoeken.

Ik ken dus helemaal geen leuke cafés in Amsterdam waar je goed en betaalbaar kunt parkeren. Of er zijn weinig vrije parkeerplekken, of parkeren is erg duur, of het café is niet leuk. Er schiet me echt niets te binnen wat geschikt is, sorry.

Margriet*

Margriet*

16-06-2010 om 20:11

Biene o.t.

Ik woonde er ook om de hoek, 's avonds kun je echt wel een plekkie vinden. Heb je niet een leuke suggestie? Vak Zuid, ook dicht bij de Ring en plenty parkeerplek, plebs kijken wel vermakelijk.

Biene M.

Biene M.

16-06-2010 om 21:30

Margriet

Ik ging er ruim 6 jaar geleden weg. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen was het daar vanaf 19.00 uur vrij parkeren en het werd er direct ontzettend druk.

Vak Zuid vind ik wel heel erg ongezellig, vooral voor een date (of is het niet zo'n soort afspraak?) Vanwege het mooie weer dacht ik nog aan Klein Kalfje, maar dat gaat om 20.00 uur al dicht. En bij As kun je voor de deur gratis parkeren en heerlijk eten, maar het is geen bar. Rousseau en Bédier zijn leuk, maar de Amstelveenseweg is daar geloof ik nog opengebroken.

Wij gaan eigenlijk meestal naar de Pijp of de binnenstad en daar wil je met de auto natuurlijk niet heen. Nee, ik ben bang dat ik weinig kan bijdragen.

Liever dauphine dan vak zuid

Dauphine is wel ok maar heeft een waardeloze akoestiek (lawaaiig), goed articuleren dus.
Vak Zuid staat vziw bekend om zijn trage bediening.

Wat je zou kunnen doen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee, is Opium aan de rand van de Sloterplas. Daar omheen is redelijk wat parkeerruimte, en als dat niet lukt is er altijd nog een parkeergarage vlakbij voor tarieven waar men in de rest van de stad alleen maar van kan dromen.
Andere optie, bedenk ik me nu, nog verder naar het westen, is Syriana. Heeft een eigen parkeerplaats. Ook hier heb ik nog geen ervaring mee trouwens.

Ik zou geloof ik kiezen voor Dauphine, daar kan je je niet echt een buil aan vallen en iedereen weet het ook te vinden. Maar dan wel even van tevoren bellen of je terechtkan.

Groeten,

Temet

Biene M.

Biene M.

16-06-2010 om 22:22

Ik ben heel benieuwd...

... waar Lynna uiteindelijk heeft afgesproken!

Lynna

Lynna

17-06-2010 om 06:21

Nog nergens!

Dank voor alle tips!! Ik ga ze straks doornemen en voorstellen aan mijn date. Ben benieuwd of hij nog met een suggestie komt maar volgens mij laat hij het iniatief van mij afhangen.... Zo leer ik hem al een beetje kennen

Ik zal uiteindelijk vertellen waar ik geweest ben...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

17-06-2010 om 09:49

Biene, nog meer benieuwd

..naar met WIE Lynna heeft afgesproken LOL. Veel plezier Lyn!

Margriet*

Margriet*

17-06-2010 om 16:49

Biene

Grappig ik woon er ook sinds 6 jaar niet meer (hebben wij niet ooit samen in een speeltuin gezeten). Volgens mij is het ondertussen al langer betaald parkeren.
Rousseau zit er ook al niet mee, heet nu .....

Lynna

Lynna

17-06-2010 om 19:37

Haha puck

Ik ben net zo benieuwd als jij
Maar eigenlijk vind ik iemand anders (2 iemanden anders) met wie ik alleen nog maar mail ook wel erg leuk.......
Dus als dit werkelijk leuk is, krijg ik stress
Als het vanavond niks is, geeft het rust

Wat een gedoe.......

En nee, ik ben geen vriendjes met hem op hyves, dus je hoeft niet bij de mannen te kijken))))))))))))

Biene M.

Biene M.

17-06-2010 om 20:26

Margriet (sorry, erg ot)

Toevallig zeg! Het lijkt mij wel leuk eens een Amsterdamse meeting te houden, in het vondelpark of Artis of zo. Ben benieuwd of er dan onverwacht bekende gezichten bij zitten

liora

liora

17-06-2010 om 21:19

Leuk

Lijkt me leuk een Amsterdamse meeting!

Lynna

Lynna

18-06-2010 om 00:45

Wilhelminadok

Daar zijn we dus geweest. Boten gekeken, meegenoten van concert aan de overkant.

En het was erg leuk

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

18-06-2010 om 08:55

Lynna

Fijn dat je een leuke avond gehad hebt. En ach, noem het maar geïnteresseerde meelevendheid van me (dat klinkt aardiger dan onbehoorlijk nieuwsgierig) LOL

Margriet*

Margriet*

18-06-2010 om 09:21

Ja hoor

leuk een amsterdam meeting. Neem ik Temet uit mijn buurt mee en AMK is toch ook Amsterdamse?

Biene M.

Biene M.

18-06-2010 om 09:34

Lynna

Leuk dat je (niet dankzij mij, heheh) een geschikt plekje hebt gevonden! En dat het een leuke date was natuurlijk... Zijn er nu drie potentiële kandidaten?

Biene M.

Biene M.

18-06-2010 om 09:45

Amsterdam meeting

Zie mijn oproepje in de rubriek off-topic!

AMK woont niet in Amsterdam, maar Temet, Swaen en Carmen wel en er zijn er vast nog meer.

Lynna

Lynna

19-06-2010 om 17:34

Biene

Ja, er zijn 3 potentiele kandidaten. Zo lastig in deze tijd! Vroeger had je gewoon verkering en als het uit raakte zocht je een ander. Nu heb je meerdere ijzers in het vuur. En als dat gedoe met die moderne communicatiemiddelen. Ik heb 1,5 uur geleden een smsje gestuurd en nog geen reactie. Baal ik ook.
Maar het is allemaal ook spannend en leuk, ik maak heel wat mee en neem me gewoon voor om van de momenten te genieten en niet te veel vooruit te denken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.