Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Helen

Helen

04-04-2010 om 09:16

Afstandbediening digitenne, waar op richten?

Hallo,

Wij hebben gisteren onze huiskamer veranderd. Hartstikke leuk maar de tv staat in een kast die nu achter de eettafel staat... We willen liever geen kabels ed doortrekken en hebben nu gekeken of dat digitenne van kpn wat voor ons is.
Iemand ervaring ermee? Ik heb een paar vragen en hopelijk weet iemand hier de antwoorden )
- Dat kastje wat erbij komt, staat dat bij de telefoonaansluiting?
- En dan een kleine ontvanger bij de tv begreep ik. Maar er zit dus ook en afstandsbediening bij. Waar is die voor?
- De afstandsbediening van de tv werkt dan dus niet meer?
- En mijn belangrijkste vraag: waar moet je die afstandsbediening op richten: op het kastje of op die ontvanger bij de tv.

Ik hoor jullie graag!
Groeten Helen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

04-04-2010 om 10:36

Op het kastje

Je richt de afstandsbediening op het kastje dat bij de tv staat.

En bij ons is het zo dat de afstandsbediening van de TV het nog gewoon doet: als je de TV aan zet en je gebruikt de gewone afstandsbediening, dan heb je nog gewoon analoge TV. Met de afstandsbediening van het digitale kastje kun je de digitale TV inschakelen en krijg je dus digitale TV.

Overigens is die afstandsbediening heel handig, want met dat ene ding kun je alles bedienen. Je kiest de 'modus' op de afstandsbediening (gewone analoge TV, digitale TV, DVD) en daarmee bedien je vervolgens wat je wilt zien.

Bij ons hebben we dus eigenlijk alleen nog die ene afstandsbediening.

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2010 om 20:44

Analoog-digitaal

Als je Digitenne hebt ben je niet verplicht een analoge aansluiting aan te houden of te nemen. Dat is eigen keus. Dus als je alleen Digitenne hebt gebruik je in principe de afstandbediening van Digitenne.

Suzanne

Suzanne

05-04-2010 om 14:16

Digitenne matige ontvangst

Persoonlijk vind ik de ontvangst van digitenne erg matig. Een buitenantenne is eigenlijk sowieso al een must, met dat kleine ding wat bijgeleverd wordt heb je helemaal slechte ontvangst. Iedere brommer die voorbij rijdt verstoort te beeld. Daarnaast veel blokjes in beeld. Als je zoekt op 'digitenne ervaringen' lees je veel wisselende ervaringen.
Wat ik heb begrepen is dat KPN zich niet/nauwelijks met het verbeteren van digitenne bezig houdt. Weet dus waar je aan begint!

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2010 om 16:21

Suzanne

De buitenantenne is lang niet overal nodig. Wij wonen in de stad en hebben goede ontvangst. Wij gebruiken het naast de kabel bij onze dochters in de slaapkamers. Prima beeld. Alleen niet zoveel zenders als bij de kabel.

merene

merene

05-04-2010 om 20:30

Kaaskopje

Waarom heb je én de kabel én de digitenne? Dat klinkt dubbelop. Op de kabel kun je toch ook meerdere tv's aansluiten? of mis ik iets?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-04-2010 om 22:04

Ook digitenne

En wij hadden ook veel last van storingen. Na wat klagen bij KPN kregen we kosteloos een buitenantenne toegestuurd. Problemen zijn nu verleden tijd! Het kastje hebben wij bij de TV staan. Snoer naar buitenantenne hebben we achter de plint weggewerkt.
En ook nog gewone TV? Maar waarom dan? Dan heb je toch ook dubbele kosten?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-04-2010 om 00:28

Merene

Ja hoor klopt, maar aangezien wij geen geweldige klussers zijn vonden wij het zoals wij het hadden gedaan met de kabel erg lelijk. Ik heb de boel dus weer weggehaald en Digitenne besteld. Er zijn mensen die door het hele huis kabel hebben dus het kan beslist.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.