Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rosalie3

rosalie3

26-06-2011 om 16:45

Afstandsbediening dvd speler in water gevallen

Zoals de titel zegt: de afstandsbediening van mijn DVD speler en recorder is in het water gevallen (verhaal apart). Hij doet het niet meer (begrijpelijk). Ik kan nu mijn dvd speler niet meer gebruiken; er zitten geen toetsen op de speler zelf , alleen om af te spelen.
Weet iemand waar ik moet zijn voor een andere werkende afstandsbediening die dan uiteraard werkt met deze dv speler?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Euh.....

In de winkel? (Bij voorkeur waar je 'm hebt gekocht?)

Gr. Poezie.

Goed laten drogen

en nieuwe batterij. Daarna deed de afstandbediening van mijn TV het weer.

Maar ik blijf hopen op een nieuwe generatie TV's, spelers etc, ZONDER afstandsbediening, maar gewoon met alleen maar knopjes (en geen display). Ik vind het niet erg om even naar de TV te lopen en een ander kanaal te kiezen. En het voorkomt irritant zapgedrag bij huisgenoten.

Hanne.

Hanne.

27-06-2011 om 13:40

Gemiste kans

Als je zo'n hekel hebt aan de afstandsbediening, heb je je kans gemist. Je had je 'm niet moeten laten drogen en meteen in de vuilnisbak moeten gooien.

Bij mijn weten heeft elke TV ook nog de knopjes voor de handmatige bediening.

Puck

Puck

28-06-2011 om 08:32

Nou hanne

Onze t.v. hebben nog maar 2 knoppen voor handmatige bediening: zender en volume. Al het andere heb je toch echt de afstandsbediening bij nodig.

Hanne.

Hanne.

28-06-2011 om 09:30

Andere dingen?

Wat heb je dan nog meer nodig?

Als ik tv kijk kies ik een kanaal en daarna pas ik evt het volume aan.

Welke 'andere' opties mis ik nu?

Ik kan eigenlijk alleen teletekst bedenken, maar dat kijk ik inderdaad nooit. Verdere opties zou ik niet weten.

Dvd speler

Kun je echt niets met de dvd speler zonder afstandsbediening? Zit er niet verstopt achter een klepje nog een paar knopjes?
Zelf ontdekte ik op onze dvd-speler pas 2 weken geleden knopjes, terwijl we het apparaat al 4 jaar hebben. (en dat terwijl ik mezelf toch best technisch vind)

Puck

Puck

28-06-2011 om 12:43

Hanne

Teletekst is de belangrijkste die ik wel heel veel gebruik en verder ben ik zo lui dat ik vanuit bed mijn t.v. uit wil kunnen zetten. Verder zijn sommige films zo donker dat ik dan ook nog wel eens de helderheid verander. En zonder afstandsbediening kan je alleen 1 zender vooruit of achteruit gaan dus dan sta je je wezenloos te drukken als de kinderen nickelodeon op 28 hebben gekeken en ik het nieuws op 1 wil zien.

Hanne.

Hanne.

28-06-2011 om 13:09

Verschil in kijken (puck)

We kijken blijkbaar op een hele andere manier TV.

Ik kijk of er iets is wat ik wil zien, zet de TV op dat kanaal en ga dan zitten. Helderheid veranderen, zou niet weten hoe het moet (ook niet met afstandsbediening).

Maar goed, mijn opmerking was voor Dirksmama bedoeld die graag een TV zonder afstandsbediening wilde. De noodzakelijke knopjes daarvoor zitten dus gewoon op de tv (ex teletekst)

Puck

Puck

28-06-2011 om 15:20

Hanne

Dat is mij duidelijk, maar hoe kijk jij of er iets is wat je wilt zien? Ik heb geen krant of t.v.-gids en de computer staat ook niet altijd aan. Dus dan gebruik ik..... teletekst. Jawel, knopjes voor nodig!

Hanne.

Hanne.

29-06-2011 om 09:13

Krant

Hier wel een krant, maar als ik eerlijk ben. Ik weet meestal uit m'n hoofd wat ik wil kijken.

Om 20.00 het journaal, en verder volg ik nu bv 'the good wife' dus ik weet nu al dat ik za avond om 21.30 naar net 5 wil kijken. Heb ik geen krant, teletekst of wat dan ook voor nodig.

Alleen bij wisseling van de programmering ben ik even een week of wat de draad kwijt.

Primavera

Primavera

01-07-2011 om 18:48

Voor een volgende keer

Voor een volgende keer (niet noodzakelijkerwijze bij dezelfde forummer): gelijk baterijen eruit, water wegwassen met schoonmaak alcohol, laten drogen om restjes alcohol te laten verdampen, nieuwe baterijen erin en meestal doet hij het weer.
Voor als je afstandsbediening het nu niet doet, je hebt meestal wel van die univesele dingen te kopen die je dan met een paar toetsen indrukken op jouw apparaat kunt programeren.

Rosase

Rosase

02-07-2011 om 14:23

Ja vooral gelijk die batterijen eruit

Dat scheelt heel. Als de batterijen erin blijven, loop je kans op kortsluiting op de printplaat en dan is het meestal helaas jammer.

Bij ons laatst nog gehad met de draadloze huistelefoon: hele nacht buiten gelegen en een regenbuitje eroverheen gehad.
Bij ontdekking op hoop van zegen toch maar batterijen eruit gehaald en te drogen gelegd en hoera hij doet het nog! Slechts 1 lettertje op het display vertoont kuren, maar ach daar kan ik best mee leven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.