Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

karin

karin

13-08-2009 om 00:04

After bite for kids of xtra?

Even een vraagje helpt after bite goed?
Ik wi deze nl kopen uit voorzorg voor de vakantie(of is dat overbodig?),maar je hebt for kids en de afterbite xtra waar sodium bicarbonate is toegevoegd voor een snellere invloed,deze is vanaf 2 jaar,maar die andere for kids is al geschikt vanaf baby en gevoelige huid,en je hebt ook nog de normale classic,ik vroeg me af welke ik het beste kon nemen,en ofdat die kids meer voor baby's was of ook voor kleine kinderen,die van mij zijn 3 en 5 jaar!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gezond verstand

Hoi Karin,

Ik zou niet te veel eetmomenten per dag nastreven en goed poetsen. Dan kun je de After bite thuislaten en hoef je alleen maar je gezond verstand mee te nemen.

Tineke

Tineke

13-08-2009 om 09:36

Rodebeuk, ik dacht dat afterbite een anti-insectenspul was. Zo'n witte stck, toch? Daar hadden onze kinderen een hekel aan, deed alleen maar nog meer pijn.

Prrrikweg

Ben niet van de homeopathische middelen, maar deze werkt: prrrikweg (met 3 r-en). Tegen de jeuk is dat.
Om de muggen op afstand te houden gebruiken we bye-bites spray (http://www.byebites.nl/producten/byebites-muggenspray/); kan ook gebruikt worden voor kleine kinderen. Afweermiddelen met gif vind ik geen fijn idee; zeker niet voor m'n kinderen.

Caroro

Oeps

Sorry, ik had niet moeten reageren.

Ik heb zo'n afkeer van productdraadjes dat ik doordraafde.

Excuses!

Tineke

Tineke

13-08-2009 om 10:18

Hahaha

Rodebeuk, ik heb lichtpuntje nummer 1 weer binnen voor vandaag. Dank je wel! )

karin

karin

13-08-2009 om 10:56

Ok dank je ik zag dat byebites natuurlijke bestanddelen bevat,ge

dank je ik zie dat de byebites producten natuurlijke bestanddelen bevatten,vroeg me af ofdat dat bij after bite ook zo is!

karin

karin

13-08-2009 om 10:58

Caroro vind je afterbite dan gif?

carrero vind je afterbite dan gif of bedoel je dat niet?

karin

karin

13-08-2009 om 11:34

After bite kids is zeker veilig,heb een mailtje ontvangen

after bite for kids is zeker veilig,is al geschikt voor baby's vanaf 0 jaar!

karin

karin

13-08-2009 om 12:02

Zouden jullie spul kopen om steken enz. te voorkomen of om het e

Laatste vraag zouden jullie spul nemen om steken enz. te voorkomen of om daarna iets erop te smeren,na een beet/steek?
Of vinden jullie het weggegooid geld om dit vantevoren aan te schaffen en het ligt er misschien ook aan of je naar het buitenland gaat niet?

Linda99

Linda99

13-08-2009 om 12:09

Karin

Als je weet dat er veel muggen zijn waar je heen gaat dan kun je spul meenemen. Anders lijkt me dat niet eens nodig.

Ik had Deet mee op vakantie en toch een paar muggenbulten opgelopen. De kids eigenlijk niet. Maar wij hielden de deur van onze stacaravan altijd dicht dus binnen zaten geen muggen.

Bibi

Bibi

13-08-2009 om 13:17

After bite extra

Hoi,
Ik had afterbite extra gekocht, en de muggenbult waar ik het opsmeerde (bij mijzelf) werdt ontzettend dik rood en pijnlijk! Ik heb het spul direct weggegooid! Ik heb wel afweerspul gekocht, met DEET, maar dat was omdat ik naar Thailand ging. Overigens alsnog een paar muggenbulten opgelopen! Voor na de steek had ik een klein spaytje van Autan, weet even niet hoe het heet, en deze werkte goed!
Groetjes,
Bibi

Weet zo niet wat gif bevat en wat niet

Ik weet niet of After bite giftige stoffen bevat; IK zou alleen geen DEET oid gebruiken bij m'n kinderen als ik in Europa op vakantie ga. Voor (sub)tropische landen misschien wel, omdat de muggenbeten daar ergere gevolgen kunnen hebben dan 'alleen wat jeuk'.
Toen ik in de winkel op zoek ging naar mugwerend spul, was Bye Bites daar, op dat moment, het enige spul zonder gif. En: het werkt bij ons (tegen nederlandse en zuid-europese muggen)

Caroro

amk

amk

13-08-2009 om 16:28

Grof geschut

ik heb voor mijn dochter het complete arsenaal aan grof geschut mee. Deet in zo hoog mogelijke concentratie en een speciale zalf van de huisarts, alleen op recept verkrijgbaar met cortisonen en antibiotica. Dit omdat wanneer zij gestoken wordt er gelukkig geen analfactische shock op treedt, maar wel een zeer heftige ontstekings reactie.
Voor dat we dat door hadden deden we er gewoon azijn op. Net zoals vroeger. Dat heb ik dan ook nog steeds mee, want daar begin ik mee. Zwelt het dan toch erg op, dan komt de truckendoos open.
De azijn heb ik in zo'n miniflesje mee.

Fem

Fem

13-08-2009 om 16:31

Deet

Deet (diëthyltoluamide) is de werkzame stof in veel muggenwerende producten. In producten die enkel zijn bedoeld om een beet te behandelen of verzachten zit geen DEET.
Ik zou het altijd even navragen. DEET is gewoon niet gezond.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-08-2009 om 17:23

Deet

"DEET is gewoon niet gezond."

Maar wel effectief, veel effectiever dan menig ander middeltje. Maak de afweging wat het je waard is om niet gestoken te worden. Een keer een muggenbultje is voor de meesten geen probleem.
Kom je echter in een gebied met extreem veel muggen, verspreiden de muggen malaria, of ben je allergisch voor muggensteken, dan is het een heel ander verhaal. 'Het doel heiligt de middelen'.

Fem

Fem

13-08-2009 om 18:01

Ijsvogeltje

Amen

Fem

Fem

13-08-2009 om 20:01

Pelle

Voor zover ik weet zijn producten met deet toch nooit geschikt voor kinderen? Of heb ik dat mis? Dat kan hoor. Ik ga ook maar af op de informatie die ik heb gekregen.

Fem

Fem

13-08-2009 om 21:53

Dank je

Weer wat geleerd!

amk

amk

13-08-2009 om 22:56

Idd

de concentratie is belangrijk.
Daarom slaapt mijn dochter ook in de tropen in een pyjama met lange mouwen en pijpen. en smeer ik alleen de blootkomende delen in met wel een hogere concentratie Deet. Dit in overleg met de ha, want die opgezette ledematen zijn erg vervelend.
De totale concentratie die ze dan binnen krijgt is nog binnen de grenzen.

Puck2

Puck2

14-08-2009 om 10:07

Gewoon nestocyl mee

Afterbite doet echt verschrikkelijk zeer als je dat op een muggenbult smeert. Dat wil je kind dus maar 1 keer en daarna neemt het de jeuk voor lief. Alles beter dan die afterbite. Prrrikweg vonden onze kinderen voor geen meter helpen. Wat hier wel helpt is de multifunctionele Nestocyl. Werkt jeukstillend, ontsmettend en helend. Dus ook geschikt voor schaafwondjes e.d. Dan heb je dus in 1 tube je halve vakantieapotheek. En nee, ik heb geen aandelen.

Verbazing

Heel vreemd voor mij, wat ik hier lees. Afterbite doet pijn? Wij gebruiken al een paar jaar die afterbite-pen op muggenbulten en onze kinderen hebben er totaal geen last van. Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, want zolang man of kinderen in de buurt zijn, word ik niet gestoken.
Overigens hebben we geen speciale voorkeur voor afterbite, azaron voldoet ook. 't Is maar net wat er in de aanbieding is of vooraan ligt.

Puck2

Puck2

14-08-2009 om 12:39

Genista

Als de muggenbult helemaal intact is dan is er niet zoveel aan de hand, maar als er ook maar ietsiepietsie aan gekrabd is en de huid een heel klein beetje open is dan bijt het gigantisch.

Puck2

Ook die kinderversie? Ik reageerde met name op Pelle's berichtje: "Als je de plek maar een beetje hebt opengekrabt (nog niet eens zichtbaar) ga je door de grond zoveel pijn doet dat." Ik kan me niet voorstellen dat mijn kinderen zó netjes van hun bulten afblijven. Als Genistus of ik ze zien krabben, zijn wij degenen die tot actie overgaan. De kinderen vragen nergens om. Dus "een heel klein beetje, nog niet eens zichtbaar" zullen die bulten dan toch wel opengekrabd zijn, lijkt mij.

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2009 om 14:21

Tja genista (ot)

Dan heb jij blijkbaar ongevoelige mormels Offffff je interpreteert hun signalen verkeerd, vat het springen en WOEHA-geroep op als positief enthousiasme
Het zou gewoon zomaar kunnen, je weet het maar niet.

Tirza

Jij, wij hebben een kinderversie

En daar ging de oorspronkelijke vraag volgens mij ook over, vandaar dat ik reageerde. Maar natuurlijk ben ik zo'n positivist dat ik de signalen van mijn kinderen interpreteer zoals Tirza schetst Ze reppen natuurlijk niet over hun muggenjeuk omdat ze bang zijn dat ik weer aankom met mijn afterbite-pen met een bite. Dát moet het zijn...

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2009 om 15:48

Goed zo (ot)

meisje, je komt er wel. Je werkt helemaal zelf naar de goeie conclusie toe, knappe kind.
Maar, alle gekheid op een stokje, dan wérkt die stift dus wel. Je hoeft hem maar te pákken en de jeuk houdt op.

Tirza

De tandartsparallel!

Als je met kiespijn naar de tandarts gaat en je bent onderweg, dan heb je ineens geen kiespijn meer, zegt de volkswijsheid. Dus als een kind jeuk heeft en ik pak de afterbite ben (laat dat after intussen maar weg, geloof ik ), dan verdwijnt de jeuk op raadselachtige wijze... Super, geweldig, de remedie zonder chemische troep

amk

amk

14-08-2009 om 16:20

je hoeft ook nooit een nieuwe te kopen want dat ie meer als een jaar open is maakt ook niet uit.

Emmawee

Emmawee

14-08-2009 om 17:59

(rodebeuk!) tandpasta

Tandpasta werkt ook goed tegen jeuk! Ik moest erg lachen om je reactie, Rodebeuk.
Ik smeer meestal niets op muggenbulten. Soms wel als Stoffer niet kan slapen en zijn muggenbulten in de strijd gooit. Beetje vaseline of ander vet uit een tubetje. Het maakt in de praktijk niet veel uit. Volgens mij gaat het er gewoon om dat ik laat zien dat er voor hem wordt gezorgd.
Alleen bij Blik smeer ik serieuze zooi erop (weet de naam even niet, iets tegen eczeem) en hij krijgt Claritine, want hij reageert nogal allergisch op muggenbulten. Het worden paarse eczeem-achtige plekken met gele blaasjes.
Maar een gewone muggenbult jeukt gewoon en daar is niets ergs aan, lijkt me.
Groeten, Maw.

mee1977

mee1977

14-08-2009 om 22:04

Gewoon billencreme

tijdje geleden een keer gelezen en bij mijzelf uitgeprobeerd. Maar zinkzalf helpt ook erg goed tegen de jeuk.. Dus mijn middelste dochter vertel nu overal dat je gewoon billencreme erop moet smeren..
Sommige kijken haar aan of ze gek is en geloven het niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.