Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Afval apart in de schuur

Naast de grijze en de groende container hebben we een container voor plastic afval. Verder wordt oud papier, blik, glas, en de sap/melkpakken apart ingezameld.
Ik ben op zoek naar een slimme en nette manier om dit in onze schuur neer te kunnen zetten.
Tot nu toe allemaal verschillende doosjes (papier), een oude wasmand (sap/melkpakken) en een klapkrat voor de lege flessen en blikken gebruikt, maar dit is niet erg handig en neemt veel ruimte in.
Hoe doen jullie dat?

Merel

Merel

21-08-2013 om 00:01

Stapelbakken

Ik zou een serie stapelbakken kopen, dan kan je een torentje maken. Bij ikea verkochten ze zulke bakken onder de naam sortera. Als je googled op die naam zie je er nog wel plaatjes van, want zulke bakken kan je ook wel ergens anders kopen lijkt me zo.

neteret mut

neteret mut

21-08-2013 om 16:52

van die kratten die nu bij de aldi zijn (belgie dan, weet niet of in NL dezelfde acties lopen) Ik bedoel vierkante bakken die gestapeld kunnen worden door ze een klein stukje te draaien

margot

margot

22-08-2013 om 10:10 Topicstarter

Stapelbakken, krattenrek

Dit zijn inderdaad al een aantal goede ideeën.
De sortera bakken heb ik als wasmanden maar deze zijn te groot voor onze schuur. Ik kan ze trouwens ook niet meer op de site van Ikea vinden.
Een krattenrek is al een stuk kleiner, maar ook hier is de vraag of het niet te groot wordt.
We hebben een schuurtje van 250 x 285 cm en er staan al o.a. 5 fietsen, een bolderkar en een stelling met gereedschap e.d. in. We houden dus niet veel ruimte meer over, ongeveer 30 x 50 cm is wel het maximum.
Als iemand nog andere goede ideeën heeft houd ik me aanbevolen.

margot

margot

29-08-2013 om 08:56 Topicstarter

Oplossing gevonden, uitbreiding gezocht

Gisteren was ik bij de kringloopwinkel en daar vond ik twee zgn. "stacking bin", voor € 1,25 per stuk. http://www.menards.com/main/home-decor/crafts/totes-bins-baskets/open-bins-baskets/stacking-bin/p-1521873-c-12666.htm

Ze waren zo goed als nieuw en ik ben er helemaal happy mee. Het formaat is prima voor onze kleine schuur (± 35 x 50 cm). Eigenlijk zou ik er wel meer willen hebben maar ik zou niet weten waar je deze dingen nieuw kunt kopen. Op de originele stickers die er opzaten met de naam en de barcode kon ik niet zien van welke winkel of leverancier ze afkomstig waren en via google zie ik alleen engelstalige sites.
Weet iemand waar deze bakken te vinden zijn?

Knurf

Knurf

29-08-2013 om 10:21

Ikea

Margot, zulke bakken zijn bij Ikea ook te vinden. Met wieltjes, gesloten of open, met deksel en zonder.

Puck

Puck

29-08-2013 om 11:25

Blokker, etc

Volgens mij zijn dat soort bakken ook bij BLokker, Marskramer etc. te krijgen en ik denk ook wel bij Gamma, Praxis en soortgenoten.

Barcode

Is er geen app waarmee je de barcode scant en je vertelt hoe duur het is? Misschien vermeldt de app ook in welke winkel het te koop staat.
En anders zoeken op stapelbare bakken, kleur, materiaal en uitpluizen op afmetingen. Dat is misschien wel veel werk. Ikea heeft veel met verantwoord afvalverwerking en opslag. Ze hebben verschillende systemen en ook niet heel duur.

margot

margot

04-09-2013 om 10:31 Topicstarter

Het gaat om deze bakken (zie link)

Knurf en Puck, het ging mij erom dat ik in diverse winkels en op diverse websites heb gekeken naar bakken die geschikt zijn voor onze kleine schuur.
Uiteindelijk ben ik bij de kringloop 2 van deze bakken tegengekomen:

http://www.menards.com/main/home-decor/crafts/totes-bins-baskets/open-bins-baskets/stacking-bin/p-1521873-c-12666.htm

Dat was precies wat ik zocht, daarom zou ik er graag nog een paar erbij hebben, maar mijn speurtochten hebben tot nu toe niets opgeleverd. De sticker die er nog op zit geeft een leverancier uit België aan. Goede tip van Judith-t dat misschien bij de leverancier in combinatie met de barcode te achterhalen valt waar deze bakken in NL. te vinden zijn.

Bedankt voor het meedenken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.