Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Afval, kringloop en grofvuil

Aangestoken door het thema "een kastje per dag" ben ik in opruimwoede ontstoken. Behalve plankjes opruimen, pak ik het nog wat groter aan. Zo gingen al een droger en een oude computer naar de kringloop. Gelukkig haalden ze die zonder problemen op. Toen ik een poosje terug een oude kinderstoel kwam brengen, die er in mijn ogen nog heel redelijk uitzag, haalden ze daar hun neus voor op. Gelukkig waren ze bereid de kinderstoel bij het afval te gooien en hoefde ik niet met de kinderstoel in de fietskar terug te fietsen. Ze willen alleen meubels die schoon en heel zijn.
Nu komt mijn volgend probleem: ik heb nog een gedemonteerd bed, waaraan je niet direct kunt afzien dat het nog in redelijke staat is. De kringloop wordt dus lastig. Maar ook kan ik het niet bij het grofvuil aanbieden, want daar mag je alleen bundels van maximaal 1.5 m groot aanbieden en ja, dat bed is nou eenmaal 220 cm...
Natuurlijk kan ik nog een briefje bij de supermarkt ophangen dat er gratis een gedemonteerd bed af te halen is en dan hopen dat er iemand voor komt...
Waar laat je spullen als de kringloop het niet hebben wil en je het niet kan aanbieden bij grofvuil omdat het te groot is?!
(En nee, ik ga dat bed niet in de fietskar stoppen om naar het afvalstation te brengen!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toch grofvuil

Geen idee waar je woont, maar hier kan ik ook bij grofvuil invullen dat ik iets aanbied met afwijkende maten.
Niet elk meubelstuk kan toch uit elkaar? Zo'n ouderwets ijzeren spiraal dat vroeger onder bedden lag, dat kun je tcoh ook niet in bepaalde formaten aanbieden?

Kijk nog eens even naar wat de mogelijkheden zijn bij grofvuil. Misschien zie jij het als hout, maar het is een bed

Gemeente-ambtenaar

Gemeente-ambtenaar

20-09-2012 om 21:06

Denk ook grofvuil

Maar ik zou eerst de kringloop bellen of ze het willen komen ophalen.

En als ze dat niet willen, de gemeente bellen en vragen of je dit mag meegeven.
Kans is best groot dat het wel meegenomen wordt, want zo groot is dat bed nou ook weer niet. En bovendien heeft je gemeente een inzamelplicht. Nou ja goed, en dan kunnen ze jou wel weer verplichten om het klein te maken maar dat zou wel zo echt niet klantvriendelijk zijn.

Uit ervaring zeg ik dat dit soort maximale maten geventileerd worden om te voorkomen dat iemand zijn complete huisraad naar buiten daarmee bezig zijn. Of dat er een eik van 120 jaar oud, die niet te tillen is en een stam omtrek van 3 meter heeft, ik noem maar wat, aangeboden wordt.

En om je vraag dus compleet te beantwoorden: Waar laat je spullen als de kringloop ze niet wil hebben? Toch bij het grofvuil, in alle redelijkheid dan.

Gemeente-ambtenaar

Gemeente-ambtenaar

20-09-2012 om 21:09

Foutje....

Uit ervaring zeg ik dat dit soort maximale maten geventileerd worden om te voorkomen dat iemand zijn complete huisraad naar buiten sleept en dat ze daarmee de rest van de dag bezig zijn.

Had dat moeten zijn....

Gratis

gratis aan bieden op marktplaats.

ik gebruik dat af en toe om van vervelend te vervoeren spullen af te komen, stapels tuintegels, een matras, oude fietsen, oude caviahokken. En er is hier in Haarlem ook een stichting die iets voor daklozen oid doet, dan komen ze langs (box op die manier kwijt geraakt). Dus ik denk dat je het snel kwijt bent.

Speciale site

Er zijn twee sites voor: gratisoptehalen.nl en gratisaftehalen.nl. De een is wat beter dan de andere maar ik weet niet meer welke.

Heb zo al wat mensen blijgemaakt met afgedankte spullen.

Groeten,

Temet

Snuggle's

Snuggle's

21-09-2012 om 10:12

Grof vuil

Ik zou het ook eerst gratis aanbieden, maar als dat niet lukt het grof vuil. Ik heb al erg veel op laten halen en nog nooit mee gemaakt dat ze iets niet mee namen. Doe vooral de eventuele losse onderdelen bij elkaar binden, dat is makkelijker voor hun. Maar iets wat iets langer is is niet zo erg hoor.

Fiorucci

Fiorucci

21-09-2012 om 12:27

Grof vuil

Iets te lange delen worden hier gewoon meegenomen hoor.

Hier halen ze niks op

alles moet je zelf op de gemeentewerf afleveren

Jaymza

Jaymza

21-09-2012 om 13:14

Alles zelf afleveren?

Hoe moeten mensen die dat fysiek niet kunnen of geen groot vervoer hebben dat regelen? Hier kun je alles alles ophalen.

Jaymza

mama 5

mama 5

21-09-2012 om 14:15

Bakfiets

Hier moet je ook alles zelf naar de gemeentewerf brengen. Voor mensen die geen auto hebben, is er een bakfiets van de gemeente te leen. Echt waar.
Maar ik weet dat de gemeente een kleine vrachtwagen met een kraan heeft, dus als iemand echt niet kan, en het vriendelijk vraagt, zijn ze volgens mij de beroerdste niet en komen ze het wel even voor je ophalen hoor.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

21-09-2012 om 14:59

Jaymza

Ook hier is het "zelf brengen" (met een pasje, gratis tot een paar honderd kilo), en wie dat niet kan, kan het laten ophalen tegen een vergoeding. Maar ik weet zeker dat de mensen die het écht niet zelf kunnen brengen en ook het geld er niet voor hebben, aan de buren kunnen vragen of die het mee willen nemen.

Auwereel

Auwereel

21-09-2012 om 22:45 Topicstarter

Gratisaftehalen

Nou, ik heb het bed opgegeven bij Gratisaftehalen.nl, ik ben benieuwd of iemand 'm hebben wil.

Ja zelf brengen en...betalen

We moeten AL het grof vuil betalen wat je aan levert behalve witgoed en groenafval. Dus geen pasje of zo.
Het is vandaag burendag en daarom kregen we een brief dat we éénmalig een auto met grof vuil mogen aanleveren.
Das boffen
Als je het echt niet kunt moet je iemand regelen, ik heb nog nooit gezien dat ze t halen, dus over ouders etc brengen wij het weg.

Auwereel

Auwereel

23-09-2012 om 12:25 Topicstarter

Het bed heeft een nieuwe bestemming!

Zo, ik ben het bed kwijt via gratisaftehalen.nl De mensen leken er erg blij mee te zijn en kreeg nog een handdruk toe!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.