Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

29-07-2012 om 22:26

Ah neeeeeeeeeee Luizen

Zit ik zoons enorme bos lange lokken uit te kammen,ja hoor,luizen.......waaah. Leuk die knuffelende pubers,zucht.....
Ik heb zoveel mogelijk gekamd, vier luizen gevonden (bbrrr)neten weggehaald en nu zit er azijn in zijn haar. Ik weet dat kammen het toverwoord is, heeft luizenshampoo zin eigenlijk??


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

29-07-2012 om 22:50

Kammen

ik zou gewoon 3 keer per dag kammen (advies GG&GD die ik opbelde), heb ik ook gedaan toen ik echt ónder de luizen zat (geweldige gastvrouw helaas)Ik had er op dag 1 meer dan 40 stuks en werd psychisch onwel van alleen de gedachte al. Na 14 dagen was ik er helemaal vanaf. Dochters kwamen er mee thuis, maar die hadden er maar 1 en de ander 2. Ze kiezen vaak 1 favoriet hoofd uit, helaas was dat het mijne luizenshampoo/lotion zal wellicht iets helpen, maar gewoon niet voldoende, ik zou er mn geld niet aan uitgeven. Ook niet te vaak doen als je toch besluit het te kopen, die mevrouw zei dat het spul erg agressief voor de hoofdhuid is

Fiorucci

Fiorucci

29-07-2012 om 22:55

Mix

Dankje. Ik ga wel even een netenkam halen, ik had nu alleen een vlooienkam in huis,van de katten....
Ik krijg al rare dromen van een luizenbericht op school, nu voor het eerst hier thuis,gatver de gatver...

mix

mix

29-07-2012 om 23:25

sterkte

ik vond het echt vreselijk bij mezelf.
hier nog wat info
http://www.rivm.nl/dsresource?objectid=rivmp:23781&type=org&disposition=inline

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2012 om 23:45

Kammen helpt

maar toen wij luizen hadden had ik toch wel het gevoel dat de antiluizenshampoo er korte metten mee maakte. Ik meen dat het bij de tweede keer iets hardnekkiger was en dat ik er nog een keer shampoo op losgelaten heb, maar met kammen en nog eens kammen had ik het daarna onder controle. Als ik lees dat het zonder luizenshampoo nog twee weken aan kan sudderen.. nou geef mij de shampoo dan maar. Ik vind luizen echt een van de ergste soort beestjes die je over de vloer kunt krijgen!

mix

mix

30-07-2012 om 00:03

Ook met shampoo

moet je nog 2 weken kammen, vandaar dat je eigenlijk net zo goed alleen kunt kammen.
Kan me voorstellen als je helemaal onder zit dat je er even een shampoo op loslaat, heb ik ook gedaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2012 om 02:42

Na shampoo moet je inderdaad ook blijven kammen, vooral om uit te sluiten dat er niet toch nog een luisje verstopt zit. De luizen waren bij ons bij de eerste keer meteen bij de eerste behandeling weg en bij de tweede keer heb ik in mijn herinnering nog een keer de shampoo gebruikt en toen was het ook weg. Een paar dagen dus en daarna ben ik dus wel blijven kammen, hoewel er niets meer tussen de haren zat.

Merel

Merel

30-07-2012 om 09:31

Lice removal salon o.t.

Ik zag laatst in een film (en toen ik googlede zag ik dat het werkelijk zo was) dat ze in de USA kapsalons hebben om luizen te verwijderen. Gat in de markt voor Nederland misschien?

Fiorucci

Fiorucci

30-07-2012 om 10:26

Merel

Oh ik zou gelijk daarheen gaan,weet je dat? Zoonlief heeft haar tot halverwege zijn rug, en zo dik dat je altijd in drie lagen moet uitkammen....

Lotion

Ik weet dat het vloeken in de kerk is hier, maar ik zou mijn langharige pubers in de luizenlotion zetten. Heftig spul (gif), maar wel afdoende.
Verder bij het kammen gebruik maken van cremespoeling, dat kamt veel makkelijker. Als de luizen verdwenen zijn zou ik je zoon aanraden een keer per week na het haren wassen zijn haar goed door te kammen met een luizenkam. Desnoods naspoelen met azijn voor het geval dat.
Brrr, denk je van het "gevaar" af te zijn na de basisschool, geen leuke ontdekking! Succes ermee.

Primavera

Primavera

30-07-2012 om 10:42

Shampoo heeft zin bij moeilijk kambaar haar

Mijn ervaring met luizen is dat voor kort of makkelijk doorkambaar lang haar luizenshampoo niks toevoegt.
Voor een enorm dikke bos die lastig doorkambaar is is de shampoo of lotion echter net dat zetje wat je definitief van die krengen afhelpt. Wel 2 keer gebruiken. Één keer aan het begin om de luizenpopulatie drastisch in te perken, vervolgens minstens een week kammen om eventuele resistente beesten te vangen, die er toch wat slomer van worden en makkelijker te vangen zijn. Vervolgens nog een keer spul gebruiken voor eventueel uitgekomen neten die je gemist hebt en nog een week kammen voor de zekerheid en dan zijn ze echt weg.
Met moeilijk doorkambaar haar bedoel ik die bossen waarin zelfs de tanden van metalen kammerjes afbreken als je er te snel doorheen probeert te gaan. Voordat je dan door zo'n pluk haar heen bent zijn die luizen al lang lachend naar de volgende pluk gekuierd.

groeten Primavera

Zus

Zus

30-07-2012 om 11:59

Resistentie

Geen lotion gebruiken! Daar gaan niet alle luizen meer dood van. Het enige waar ze echt allemaal dood van gaan is dimethicon, merknaam XTluis. Is spul waarvan ze stikken. Mooie is dat het niet giftig is voor kinderen en je kunt het gewoon elke dag erin doen, nachtje erin laten zitten. Als je kind erg dik of krullend haar heeft lukt het luizen vangen niet erg goed, dit werkt altijd. Enige is dat het duur spul is, dus doe ik het om de dag als ze luizen hebben. Haar wordt er prachtig glanzend van

Fiorucci

Fiorucci

30-07-2012 om 12:59

En....

Ik heb dus toch maar lotion gehaald, Prioderm in dit geval. Ik kon zo al twee luizen uit zijn haar vissen vanmorgen, ze zijn kennelijk ook op de loop voor de azijn van gisteravond..)

Over lotion, shampoo, kammen en azijn

Over azijn kan ik kort zijn: het doodt niets, het jaagt niets weg, het is alleen handig om de lijm waarmee de neten vastzitten, wat op te lossen. Zodoende kam je ze makkelijker uit. En juist die neten zijn het probleem. Waar je met allerlei agressief spul de luizen nog wel weg cq dood krijgt, doodt *niets* alle neten voor 100%. Dat is iets waar je gewoon vanuit moet gaan, geen enkel op de markt zijnd middel kan volledig het twee weken kammen vervangen. En die twee weken vormen de tijd die van het leggen van de neet tot aan het uitkomen de luis, groot genoeg om uit te kammen, maar nog vóórdat die kans gezien hebben zelf neten te produceren.
Dimethicon, zoals in bijvoorbeeld XT-Luis, werkt prima tegen luizen en het heeft als voordeel dat je haar er makkelijker doorkambaar van wordt. Bovendien kunnen luizen er niet resistent van worden, wat een groot voordeel is ten opzichte van de giffen zoals Prioderm. Uitkammen kun je het best doen boven een douchebak of bad of (bij niet te lang haar) boven een wastafel.
En waarschijnlijk ten overvloede, maar toch: bespaar jezelf de frustratie van het beddengoed wassen en overmatig stofzuigen enz. Het is echt niet nodig om de plaag te beperken cq besmetting te voorkomen, het voegt niets toe.
Sterkte!
En waarschijnlijk ten overvloede

Fiorucci

Fiorucci

30-07-2012 om 15:04

Genista

Weet ik hoor,ik vervang het kammen echt niet door het luizenmiddel! Maar met deze enorme massa haar even een keertje, voor het geval er nog een luis verstopt zit...

Fio

Ik reageerde ook een beetje op Zus. De neten zijn de ergste krengen wat dat betreft, denk je (terecht) dat je alle luizen eruit hebt (of dood, met gif of welk ander middel ook) en dan komen de verse zo uit hun ei gesprongen. Degenen die na een paar dagen ophouden met kammen en vervolgens geen luizen meer hebben, hebben in de meeste gevallen gewoon geluk gehad.

Fiorucci

Fiorucci

30-07-2012 om 16:33

Klopt

Ik weet het,kammen,kammen,kammen....gelukkig is zoon de enige in huis, de rest is al gechecked en schoon..
Zoon heeft heel,heel veel vrienden/vriendinnen en kennissen en pubers knuffelen graag, het moest een keer gebeuren..

Tesah

Tesah

30-07-2012 om 17:09

Lees mee en advies gevraagd

helaas helaas. Nooit luizen in huis gehad en daar was ik zo blij om. Dochter is 2 weken geleden op kamp geweest, daarna heb ik haar gechecked en geen luis gevonden. 2 dagen later zijn ze ( zij en broer) met opa en oma op vakantie gegaan en gisteren terug gekomen. We zijn al op ons vakantieadres. Ik vond dat dochter veel aan haar hoofd zat, kijk ik even goed, heeft ze tientallen luizen en ontelbare neten. Zoon is zo mogelijk nog erger. Aaaargh. Ook ik heb ze, mijn man haalde zo 10 volwassen luizen uit mijn haar. Ik moet ze dus al ruim een week hebben, niets gemerkt. Dat vind ik wel raar. Ik heb geen jeuk gehad.

Ik heb toch iedereen in de Dimeticon gezet en heb gekamd, zoveel van die beesten eruit gehaald. en net met mijn nagels nog eens tientallen neten verwijderd. Dus nu? Op vakantie ( wij gaan nu twee weken naar verschillende apaprtementen) iedere dag 2 keer kammen lijkt mij? En als we thuis komen? Dan is ons huis 2 weken zonder mensen geweest. Zijn die beesten die daar eventueel zaten dan dood?

En bij mijn man? die heb ik gechecked maar hij heeft niets. Toch ook iedere dag kammen?

Zoveel beesten is toch niet normaal of wel? Dan moeten ze ze toch allang hebben? Ik zag die neten gewoon bij mijn zoon bij het voorhoofd zitten, in plukjes van 5. Ik dacht trouwens altijd dat luizen rondig waren, deze zijn langwerpig, net vliegjes. En de neten zijn bruinig, ik dacht dat die wit waren.

Brrrr, ik vind het zo ontzettend smerig. Ik ben er helemaal door van slag. lekker begin van je vakantie.

Fiorucci, succes met de oorlog. Laten we deze slag maar zo snel mogelijk winnen haha! ben ji maar blij dat jij niet met je hoofd in de olie zit zoals ik.

Tesah

MM.

MM.

30-07-2012 om 20:09

In den haag

http://www.luizenkliniek.nl
Iets voor jouw zoon Fio?

Fiorucci

Fiorucci

30-07-2012 om 20:59

Dankje, maar hier gelukkig niet zo'n zware uitbraak als bij Tesah...ik denk dat ik met braaf kammen een heel eind kom. Maar ik vind het wel een goed iniatief zeg, ze hebben zelfs een schoolpakket..

Fiorucci

Fiorucci

30-07-2012 om 21:01

Tesah

Ja, gewoon stug doorkammen en je man ook elke dag even ter controle, je weet maar nooit. Over je huis hoef je je geen zorgen te maken,het is niet net als bij vlooien dat er alleen maar meer komen als je weg bent, luizen overleven niet zonder hoofdhuid. Jullie hebben een heftige uitbraak,zeg,sterkte!!

Tink

Tink

30-07-2012 om 23:12

Fio

Aiaiai, ik leef met je mee! Rotbeessies. Ten overvloede: je zoon heeft zijn kameraden toch wel gewaarschuwd? Dikke kans dat die ook bezoek hebben...

Tesah, "Ik dacht trouwens altijd dat luizen rondig waren, deze zijn langwerpig, net vliegjes. En de neten zijn bruinig, ik dacht dat die wit waren."
Klopt hoor, toen wij het hier de eerste keer hadden zag ik ook een luis voor vliegje aan, en zelfs de heel ervaren luizenmoeder op school die ik raadplaagde dacht dat het dat was. Grijzige beestjes, het enige verschil is dat ze niet vliegen.
En neten zijn inderdaad niet altijd wit, hier hebben we 2x een luizenuitbraak gehad en altijd donkere neten. Misschien hangt het ook van de haarkleur af, mijn kinderen zijn vrij donker.

Ik zou trouwens niet-besmette huisgenoten ook minstens 1x per dag blijven controleren, je weet maar nooit hoe een koe een ehhh, luis vangt

Verder geheel eens met wat Genista schrijft. Neten krijg je nergens dood mee. Ik las laatst een posting van iemand die het haar van dochter met luis met de steiltang had bewerkt, geroosterde luizen dus. Geen idee of neten daar tegen kunnen maar ik zou er niet op gokken. Kammen, kammen, kammen.....

Sterkte!!

Veel shampoo

Oef, vervelend! En normaal

Toen mijn zoon luizen had in zijn goudblonde lokken (broertje met slap haar had er maar 1!) heb ik mezelf sufgekamd en behandeld maar geen luisbgevonden. Toch had ik steeds jeuk op mijn hoofd.. Arg!
Nu denk ik dat mijn hoofdhuid gewoon geirriteerd was door al dat kammen en shampoo-en.

Succes ermee!!

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2012 om 11:17

Zo....

Hij is nu levende luis loos,dus nu maar blijven kammen,kammen,kammen......

Tink

Tink

31-07-2012 om 12:53

Goed zo

Slag 1 heb je gewonnen. En nu maar op jacht naar eventuele uitkomende babyluizen. Die beginnen pas na een dag of 5 volwassen genoeg te worden om zelf weer een ei te leggen, dus kansen genoeg dat je ze voordien vangt
Succes!!

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2012 om 14:39

Tink

Inderdaad,we kammen stug door..)

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2012 om 17:35

Tesah

Hoe is het bij jullie??

Pavlov

Ik krijg spontaan jeuk op mijn hoofd als ik dit draadje zie! Haha. Ik hoop dat het snel overwaait - maar niet naar de buren!

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2012 om 23:39

Vertigo

Ik weet precies wat je bedoelt,bbbrrr...

Tesah

Tesah

01-08-2012 om 19:00

Hoe het hier is

Alles lijkt onder controle,maar ik blijf braaf kammen. Ik heb nu sinds de grote schoonmaak actie niets meer gevonden . Ik zit 2 keer per dag met een kind op de grond voor me en bekijk pluk voor pluk het haar. Daarna kam ik het. Ikzelf word bekeken door kinderen en man, maar die zijn natuurlijk niet zo grondig als ik ben, vond ik dan. Dus ik kam mezelf ook 2 keer per dag. Ik vind gelukkig niets. Fijn hoor, Zo op vakantie zonder wasmachine en met minimale handdoeken...

Maar goed , ik laat het de vakantie maar niet verpesten. Het zonnetje schijnt over de Alpen en we wandelen iedere dag heerlijk over de bergtoppen!

Ik moest wel lachen toen we naast 'Haus Luise' bleken te verblijven.

Tesah

Fiorucci

Fiorucci

02-08-2012 om 09:55

Tesah

Haha haus Luise...je had t kunnen weten...))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.