Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Airfryer xxl Philips wel of niet ervaringen

Wie heeft er de xxl airfryer van Philips.
Ik wil deze graag aanschaffen maar uiteraard
gezien de prijs even graag wat ervaringen horen.
Ik zeg eerlijk dat ik bij een vriendin aardappelkroketjes (Aviko)
heb geproefd (geen Philips) en dat ze minder smaak hadden dan de gewone oven en/of friteuse.
Dit vonden mijn partner en kinderen ook.
Maar lees zeer positieve reacties dus hoor graag wat ervaringen over de airfryer (het liefst over de
Philips xxl.)
Zou zonde zijn als ik het niet ging gebruiken na aanschaf of dat het tegenvalt.

Brianna F

Brianna F

25-07-2018 om 12:46

vraagje

Waarom een airfryer als het ook in oven kan en lekkerder is. Mijn schoonmoeder heeft de airfryer, die doet er patat in (niet lekker) en dat is het. Zo zonde van zo'n duur apparaat.

Niki73

Niki73

25-07-2018 om 14:10

Blij mee, wel goed gebruiken

Ik ben er blij mee, maar je moet het apparaat wel goed gebruiken. Zie het als een klein oventje dat heel snel voorverwarmt en wat sneller en mooier bakt. Als ik patat bak, gebruik ik ovenpatat. Neem een stand die hoog genoeg is (190-195), bij een te lage temperatuur wordt de patat droog. Sommige merken gebruiken ook te weinig vet, dan moet je er nog wat olie door husselen. Ook mijn aardappelkroketjes en groentenfrietjes geef ik nog een beetje (arachide)olie, met een kwastje. Je zult wat merken moeten uitproberen, maar het resultaat is uiteindelijk helemaal prima. Als je de airfryer/ovensnacks van het oranje merk neemt, zul je merken dat die inderdaad heel goed lukken en lekker zijn, maar ook dat die van zichzelf baggervet zijn. De hele binnenkant van de airfryer was ondergespetterd. Vet blijft dus wel essentieel voor een goed resultaat, maar in elk geval bepaal ik nu meestal zelf welk vet ik gebruik en hoeveel.

Ik bak ook broodjes en quiches af in de Airfryer. Groenten snijden, husselen met olie en kruiden en dan in de Airfryer: zalig! Er zijn websites vol met tips en recepten.

Jasmijn

Jasmijn

26-07-2018 om 15:30

wat is dan het verschil tussen een airfryer en een oven?

Wie heeft beiden, een airfryer en een oven? Ik doe alles in de oven, friet bakken (meestal snij ik gewoon frietjes van aardappel en dan besprenkelen met een beetje olie en klaar ben je (heel weinig olie gebruik ik, ik spray een beetje uit een flesje) en groente maak ik ook op de bakplaat met kruiden en broodjes ook, dus ik vraag me af wat het verschil is met een airfryer? Los van het feit dat je dan weer een extra los ding op je aanrecht hebt staan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.