Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

'albert'boodschappenservice (of zoiets) in belgie?

Hoera! Oma (mijn moeder) wordt 80, en dat gaan we volgend jaar vieren met een lang weekend in een prachig landhuis/kasteeltje in Belgie.

Met broers/zussen, kinderen (met ook alweer aanhang) zijn we met 16 man. Geweldige plek gevonden met allemaal 2persoonskamers met eigen badkamers etc. We hebben er nu al zin in!
Ik heb het logistieke deel op me genomen; waaronder dus de boodschappen. En 5 dagen x 16 man = een hele hoop eten

Nou zie ik ons toch niet met een auto met al die boodschappen die kant oprijden; passen kinderen ook niet meer in de auto trouwens.
Dus: is er in Belgie een soort van Albert? Zo'n boodschappenservice wat ik gewoon online kan bestellen, en dat het daar wordt afgeleverd?
Het huis ligt in de buurt van Dubuy meen ik ...

groetjes
Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

22-10-2009 om 08:47

Mare

Om je een hoop werk uit te sparen kun je misschien voor de avondmaaltijden iets van een cateraar bestellen. Dan heb je in ieder geval al veel minder boodschappen nodig en een cateraar zullen ze daar toch ook wel hebben??

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-10-2009 om 09:56

Afpraak met de lokale supermarkt?

Een albert zou natuurlijk het meest praktisch zijn. Maar mocht dat er niet zijn: in het pre-webshop-tijdperk maakten wij (voor een kamp, feest oid) wel eens afspraken met de lokale supermarkt of kruidenier. Daar gaven we dan ons lijstje af en het werd keurig bezorgd (en na afloop werd de overgebleven drank weer opgehaald - ook heel prettig).
Op mijn werk doen we dit trouwens nog steeds! Voor de gezamenlijke lunch met ca. 10 personen komt iemand van het buurt-supertje drie keer per week boodschappen brengen.

Guinevere

Guinevere

22-10-2009 om 10:04

Hmmm, andere aanpak.

Hmmm, ik zou dit zelf helemaal anders aanpakken. Ik vind boodschappen doen in het buitenland namelijk erg leuk. De producten zijn toch weer nét anders dan bij ons. Dus voor dag 1 zou ik alleen het meest noodzakelijke meesjouwen. Kopje thee met koekjes of chipjes om even bij te komen van de reis. En daarna hoppa, de lokale supermarkt leegplunderen. Je kunt dat natuurlijk één keer doen of per dag herhalen (en dan gelijk de lokale cafés met een bezoek verereren, zo doen wij dat altijd).

Engelandvaarder

Engelandvaarder

22-10-2009 om 10:25

Colruyt

Goed plan, boodschappen laten bezorgen. Ik weet dat Colruyt bezorgt, maar niet of ze dat ook doen waar jullie naartoe gaan.
Jose

Rieke

Rieke

22-10-2009 om 10:33

Verdelen?

Je kunt ook lijsten maken voor ieder gezin wat ze mee nemen/kopen aan boodschappen. Dus je besteed het gedeeltelijk uit en houd zelf het overzicht.

Hilde

Hilde

22-10-2009 om 12:24

Ja, colruyt

Het heet "Collivery":
http://www.collivery.be/collivery/index.jsp?taal=N

Helaas is de regio Durbuy nog niet opgenomen in hun circuit...

Als je op de link http://www.collivery.be/collivery/index.jsp?taal=N gaat, kan je via de postcode kijken of je regio in aanmerking komt.
Je "dacht" Durbuy, maar misschien toch handig om het juiste dorp op te zoeken en in te tikken. Je weet maar nooit....

Hilde

MariaV

MariaV

22-10-2009 om 12:57

Of caddy home

Als de Colruyt daar niet bezorgt, kun je ook nog even bij Caddy-home kijken (www.caddyhome.be). Dat is de bezorgdienst van Delhaize. Wel wat duurder.
Als dat allemaal niet lukt, zou ik kijken of je de gegevens van de plaatselijke supermarkt te pakken kunt krijgen. Een paar honderd euro boodschappen willen ze vast en zeker wel komen bezorgen.
Maria

neteret mut

neteret mut

22-10-2009 om 17:29

Meenemen

omdat de belgische supermarkten duurder zijn dan de nederlandse hoewel de caarefour nu met een discountmerk begonnen is dat behoorlijk goedkoop is. Als je wel in B boodschappen gaat doen neem er dan extra tijd voor uit, je weet nou eenmaal niet waar alles ligt in een vreemde supermarkt en de producten zijn soms anders/heten anders ( of zijn niet te krijgen)

Guinevere

Guinevere

22-10-2009 om 19:25

Tsss

Ja, we willen wel vakantie vieren in de Ardennen, maar we willen er vooral niet teveel geld uitgeven.... Doet me enigszins denken aan een achterbak vol met aardappelen. En aan mijn ex-schoonzus, die in Eurodisney rondliep met een zakje boterhammen. Twee dagen ervoor (thuis) gesmeerd.

Rieke

Rieke

22-10-2009 om 23:35

Guinevere

Maar in een lang weekend is het toch jammer van je tijd om een halve dag in een onbekende supermarkt rond te hangen.
Ik wist het wel, de noodzakelijke boodschappen en verder lekker uit eten gaan.

liora

liora

23-10-2009 om 07:35

Guinevere

Hahaha, wat maf van die ex-schoonzus!

Ik vind een bezoek aan de lokale supermarkt meestal het hoogtepunt van mijn vakantie, dus ik begrijp helemaal wat je bedoelt.

Liora

Hilde

Hilde

23-10-2009 om 09:47

Goedkoop/praktisch

Nou, ik weet niet of de supermarkten in België duurder zijn dan in Nederland, het hangt er maar vanaf waar je winkelt.
Colruyt is de goedkoopste, Delhaize (vooral het huismerk) doet het ook niet slecht. Maar je verliest er wel tijd mee, met winkelen, omdat je idd je weg niet vindt in een vreemde winkel, en omdat het aanbod net weer iets anders is.
Ik zou kiezen voor een combinatie, doen we met een groepsweekend vaak: de "droge" dingen op voorhand kopen en meenemen, de "verse" dingen ter plaatse (vlees, groenten, fruit, ...).
Hilde

Guinevere

Je maakt een grap! Boterhammen meenemen naar Frankrijk, 2 dagen er voor besmeerd!
Bek valt open...

Ben zelf ook gek op boodschappen doen in een ander land.
Heb altidj het idee dat er veel meer keus is en er veel meer lekkere dingen zijn!

Mare

Mare

23-10-2009 om 19:43 Topicstarter

Hemelvaart

Dank voor jullie reacties.

Ik moest even nazoeken (zo enorm veel huizen bekeken) maar het huis ligt in Burg-Reuland. Ga zo even kijken of de bezorgservice daar komt.

Nee, zelf meenemen of verdelen over de verschillende zussen/broers is niet echt een optie. Al eens eerder gedaan (bij moeders 75e) en laten we het zo zeggen... niet iedereen gaat even nauwkeurig met de lijstjes om .
Op 't laatste moment de super in en dan een aantal items niet vinden die voor de kok (uit weer
een ander gezin) juist essentieel waren... enfin. Bewuste beslissing dus om 't dit keer in 1 hand te houden. De mijne haha!

En ja, op vakantie in Frankrijk of Italie vind ik boodschappen doen ook altijd erg leuk. We gaan ook zeker ter plekke een keer flink inslaan.
Echter; we gaan er woensdagavond na het werk heen, en donderdag is het niet alleen moeders verjaardag maar ook Hemelvaartsdag.
Ik weet het niet zeker (belgische ool-ers?) maar vermoed zeer dat dan ook in Belgie net als NL alle winkels dicht zijn. We moeten dus eten voor woensdag in huis hebben, voor de donderdag - inclusief het verjaardagdiner voor de jarige jop - en voor de vrijdagochtend.
Een van ons is een semi-professionele 'hobby-kok' die met de 2 zwagers dan een geweldig diner in elkaar gaat zetten. De kleinkinderen helpen - en wij gaan met onze moeder heerlijk in de hammam die bij het huis hoort!
Is dat goed geregeld, of wat

Vrijdagavond dan lekker uit eten, zaterdag de bbq aan, en zondag zien we nog wel.

Uit ervaring (weekenden met vrienden) weet ik echter dat je voor 16 man echt heel veel nodig hebt, ook al gaan we vrijdag nogmaals inkopen. IK ga dus even speuren naar de bezorgservice.
Dank voor de tips!

Mare

Guinevere

Guinevere

23-10-2009 om 20:37

Of...

Ik kan me helaas niet herinneren of met Hemelvaart de belgische super al dan niet open is. Ik ben die dag ook vaak in die regio, maar ik ben dan nooit de boodschappen-klos voor die dag.
Het doen van boodschappen in buitenlandse winkels is voor alle andere gelegenheden altijd een wezenlijk onderdeel van mijn vakantiepret. Maar zoals het bij het weekend van Mare geregeld is, met een fanatieke kok, klinkt het ook niet verkeerd! Kun je anders evt. een deel in NL halen, en in een dakkoffer of aanhanger opbergen?
En ja, het voorgesmeerde boterhammenverhaal in Eurodisney is écht waar. Ik viel bijna van mijn stoel van verbazing. Sowieso al vreemd om ouwe boterhammen te gaan eten, als je een lekkere verse baguette kunt meenemen.

picobello

picobello

24-10-2009 om 17:45

Winkels

meestal is er wel 1 supermarkt in de buurt open, hier is een proxi die elke feestdag/zondag open is en het is er dan ook nog erg druk.
De boodschappen zijn over het algemeen een stuk duurder, er is zelfs een verschil tussen de nl en belg lidle en aldi.Colruyt is idd 1 van de goedkopere winkels.
Ik rijd zelf 1 keer per 3 weken naar maastricht voor de "grote" boodschappen.
wij wonen in de buurt van durbuy, wat een hele leuke omgeving is.
Mijn idee zou het toch zijn om iedereen zelf wat mee te laten nemen tenzij je boodschappen doen erg leuk vindt.
Ik kebn evt nog wel wat goede cateraars in de omgeving, maar dat is meestal wel duurder dan dat je zelf gaat kokerellen.

neteret mut

neteret mut

25-10-2009 om 00:44

En bij ons

is het de spar die elke zon- en feestdag open is tot 13.00 uur, net als de bakkers. Colruyt, Carrefour en Delhaize, Aldi en Liddle zijn dan wel dicht. Houd ook in de gaten dat ook al hebben we hier netzogoed Aldi's , het assortiment is niet helemaal gelijk. Koffie bv wel, maar de zuivelafdeling is echt anders.

Hilde

Hilde

26-10-2009 om 11:44

Sankt-vith

Sankt-Vith is niet zover af en daar zit een AD-Delhaize http://delhaize.be/service/storelocator/_nl/fiche.asp?LocationID=48780
Collivery gaat niet voor deze regio.
In België zijn de winkels meestal dicht de donderdag van Hemelvaart, maar in toeristische regio's kan dat anders zijn. Even vooral bellen of mailen dus maar.

In Burg-Reuland zijn ook wat winkels, maar niet zoveel: http://www.eastbelgium.com/2typo3cms/index.php?id=80&L=2

ilsepilse

ilsepilse

26-10-2009 om 21:05

Delhaize

colruyt , Carrefour ?
even op hun sites googelen ???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.