Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Myra

Myra

14-12-2012 om 16:47

Alcoholvrije kaasfondue

Wie heeft een recept voor een alcoholvrije kaasfondue (vanwege de kinderen) die toch ook smakelijk voor volwassenen is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

14-12-2012 om 16:56

Appelsap

Neem een standaard recept. Vervang de drank door appelsap. Werkt uitstekend!

dc

dc

14-12-2012 om 18:05

Voor de alcohol?

Maar die verdampt heel snel. Je hebt echt geen alcohol meer in de fondue als je die eet hoor. Mijn kinderen krijgen echt gewone kaasfondue!

Gluhwein

dc, dat klinkt logisch, zelfs eetgoeroe Johannes van Dam was ervan overtuigd, maar dat blijkt toch niet het geval.
Van Dam heeft daar een maand of wat geleden nog een stukje over gedaan in de krant.
En eigenlijk is dat ook wel bekend. Laten we wel wezen: gluhwein is niet zonder alcohol.
Groet,
Miriam Lavell

Met ananassap

Wij eten met smaak mee met deze fondue met ananassap uit de allerhande: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/151806/kinderkaasfondue-met-ananas

De hamreepjes en stukjes ananas laten we achterwege. En we gebruiken willekeurig welke kaas en dan gewoon kaasfondueen.

dc

dc

15-12-2012 om 15:35

Hmm

is maar goed dat we het niet al te vaak eten dan

Myra

Myra

15-12-2012 om 16:10

Dacht al

Ik dacht ook al dat de alcohol wel niet vervlogen zou zijn. Bedankt voor de tips, die van de appelsap had ik ook al van iemand anders gehoord. Zou druivensap ook een optie kunnen zijn? Ananassap lijkt mij persoonlijk wat te zoet.

+ Brunette +

+ Brunette +

15-12-2012 om 20:02

Ach, dat kleine beetje alcohol

Ben je bang dat je kinderen tipsy worden van de kaasfondue? Tjonge!

Tijgeroog

Tijgeroog

15-12-2012 om 22:01

Kaasfondue en gluhwein

Gluhwein verwarm je alleen, kaasfondue wordt veel warmer. Dus dat kun je niet een op een vergelijken.

stokbrood

stokbrood

18-12-2012 om 10:55

Roux met bouillon; of pakjes wittewijnsaus

De bewerkelijke versie: Maak in de grootste braadpan een roux van boter en bloem tot je een bal hebt en leng deze steeds aan met scheutjes warme pittige bouillon tot je een dikke saus hebt. Dan de geraspte kaas erdoor. Je roert hier wel een half uur aan.
De makkelijke variant die ook meer smaakt als Zwitserse fondue is met pakjes wittewijnsaus en geraspte kaas. Reken op 2 personen 1 pakje saus en 200 gram oude kaas.

oregano

oregano

20-12-2012 om 14:23

Aldi

De Aldi heeft kant en klare kasfondue, een met en een zonder alcohol. Laatst geprobeerd, was heerlijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.