Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Evelien

Evelien

29-08-2015 om 11:07

Alleen maar relaxen in het weekend?

Ik werk 4 dagen (meestal pas 6 uur thuis), man werkt full time. Ik heb 2 pubers.

In het weekend ben ik altijd nog wel bezig met huishoudelijk-, administratieve en andere regeldingen en ook niet zo'n beetje:
wassen, opruimen, betalingen, regeldingen voor kinderen voor school en clubjes, regeldingen (mails), boodschappen, kleding kopen met puber(voor mij noodzaak, geen gezellig uitje), iets in de tuin doen, auto wassen/tanken. Niet alles elk weekend hoor, maar ben wel altijd elk weekend druk met dit soort dingen.

Daarnaast ben ik vaak nog wel actief met sport (zelf en/of van kinderen), maar de weekenden zijn druk, vol en zeker niet "alleen maar relaxen en leuke dingen doen". Ik krijg hier op OO nog wel eens de indruk dat er mensen zijn die in het weekend alleen maar leuke dingen doen met de kinderen (of zelf) en die zich soms zelfs vervelen (onbegrijpelijk voor mij - maar ik weet, dat zegt meer over mij dan over anderen).

Ik vraag me af:

Zijn er mensen die ook (bijna) zoveel werken als of zelfs meer dan wij die in het weekend alleen maar relaxen en leuke dingen doen?

Zo ja, hoe doe je dat?

En zo nee, dan hoor ik het ook graag, lijkt me een geruststellende gedachte .


Marjoleine64

Marjoleine64

29-08-2015 om 12:38

Zeer herkenbaar

Jouw verhaal beschrijft mijn situatie... Ook 4 dagen werk, en 2 pubers. Een partner die onregelmatig maar wel fulltime werkt. Ook in de avonden ben ik vaak nog druk, een wasje ophangen/opvouwen, wat administratie. En beetje internetten vaak. Mijn eigen hobbies zijn muziek spelen (in 2 orkesten, dus 2 avonden repeteren), ik ben penningmeester van een vereniging, en ik probeer eens per week te sporten. Gelukkig heb ik een hulp in de huishouding (hoera, de vakantie is voorbij, ze komt komende week weer!) voor het grote regelmatige werk. En een man die kookt op de dagen dat ik pas om 6 uur thuiskom. Maar de boodschappen zijn mijn ding, de was ook. De regeldingen voor de jongens ook.

Echt relaxen heb ik afgelopen zomer wel iets meer gedaan dan anders, maar dat was vooral omdat ik fysiek wat beperkt was na 2 kleine operaties, en omdat we niet op vakantie zijn geweest. Ik heb dus als het kon lekker met een tijdschrift of boek in de zon gezeten.

mijk

mijk

29-08-2015 om 12:51

ik werk weinig

Op dit moment doe wel vrijwilligerswerk en onze weekenden zijn ook druk!

Amare

Amare

29-08-2015 om 12:52

vervelen

als mensen zich vervelen, is dat meestal niet omdat ze niks te doen hebben. Maar omdat ze geen zin hebben in de dingen die nog moeten of kunnen.

Maar nee, een weekend met alleen niks ken ik niet. Vanochtend de hele woonkamer opgeruimd en schoongemaakt, was dringend nodig. Nu wassen draaien en ondertussen zelf even pauzeren. Straks de badkamer en wc ... En vanavond met vrienden naar een strandtent om te eten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-08-2015 om 13:24

Geen idee...

Hoe je alleen maar kunt relaxen in het weekend zonder dat de boel gigantisch in de soep loopt...
Hoor het ook graag.

Ken jij dan mensen die dat lukt?

Jaina

Jaina

29-08-2015 om 13:28

Nee

Hier twee fulltime werkende ouders en een hulp in de huishouding maar zeker geen weekenden zonder werk. Er gaat hier geen dag voorbij dat ik niet in elk geval iets doe: huishouden, boodschappen, administratie, tuin... Ik werk ook vaak nog in de weekenden (zeker als ik doordeweeks wat meer vrij heb genomen). Dat laatste probeer ik wel te beperken. Maar dingen als huishouden en zo lopen gewoon door.

Relaxweekenden

Toen de kinderen kleiner waren had ik een hulp en ik deed zoveel mogelijk het huishouden door de weeks, als bedden verschonen, de was, de boodschappen. Want zaterdag was gevuld met sportclubjes en zwemles en zondag met de kerk.
Nu ze groter zijn loopt het meer door elkaar maar je hebt ook meer ruimte. Ik ga vandaag nog wat was wegvouwen dat buiten gedroogd is en ik heb een wasmachine met handschoenen en sjaals verzameld die er nog van de winter lagen. Een dekbed erbij en dan is er vandaag weer een was gedaan. Boodschappen probeer ik wel zoveel mogelijk door de week te doen, zodat we nu even rust hebben.
Later wat huiswerk maken met dochter en koken. Misschien nog wat gordijnen wassen, daar twijfel ik nog over. Relaxed hoor.
Als de kinderen kleiner zijn is het belangrijker om een ijzeren routine te hebben dan nu, het kan wel wat uitstel verdragen.

Katniss

Katniss

29-08-2015 om 15:08

Druk zit in je hoofd

Ik heb vandaag uitgeslapen, ben met jongste naar sport geweest, en zit nu moed te verzamelen om mijn verjaardagstaart op te halen. Denk dat ik eerst nog maar eens koffie pak. Dan boodschappen doen, eigenlijk de voortuin nog even onkruidvrij maken. Alleen dat laatste vind ik heel erg een klusje (blegh), de rest valt onder de noemer relaxt.
Morgen uitslapen, visite en cadeaus krijgen. Er komt alleen familie dus dat is ook niet echt een verplichting. Oh en ik moet mijn belastingaangifte nog doen en drie wassen draaien. Dat zijn wel echte klusjes.

Lucerna

Lucerna

29-08-2015 om 15:13

Gewoon vrij plannen

Als je wilt (of denkt dat het moet) kun je inderdaad je hele weekend bezig zijn met allerlei nuttige klusjes. Net zoals zo ongeveer elke avond. Daar hebben wij het volgende op gevonden. Op een bepaald moment plan ik een zaterdag of zondag (of middag daarvan) gewoon leeg. Er komt geen enkel klusje op de lijst te staan, hoe nuttig of noodzakelijk dat misschien ook lijkt. Geen was, geen dingetjes vastzetten, geen lampjes vervangen, geen fiets opknappen, niets van dat al. Hoeft niet. Kan de dag erna ook nog wel.

Druk zijn of druk maken.

In het weekend ruim ik wat op, doe administratie, draai een wasje, boodschappen. Maar voornamelijk 's morgens, 's middags gaan we inderdaad "leuke dingen doen". Ook al doe ik allerlei klusjes, het liefst in pyama en veel koffie, het voelt heel gezellig en relaxed. Man zet de radio op turbo en hanteert ook de stofzuiger of ruimt de auto op. Het voelt niet als druk zijn zeg maar.

Man en ik werken 5 dagen, ik heb wel minder uren en weinig reistijd.

Half a twin

Half a twin

29-08-2015 om 19:35

Klusjes ook in het weekend.

Hier ook niet volledig in de relaxstand in het weekend. Man werkt 5 dagen ik niet dus de meeste standaard huishoudelijke klussen doe ik doordeweeks maar sommige dingen kan ik nket alleen door mijn lichamelijke mankement dat doen we in het weekend samen.
Nu is man de buitenboel aan het schilderen dus doen we niets gezelligs, dan doemik ook wat klusjes sommigen gepland en andere onverwachtte klussen. Zoon kwam thuis met de teamwas, er was nog geen schema gemaakt door de coach maar ik heb mijn eerste beurt al gehad. Nog even ophangen, de wasmachine is nu klaar.

Noet

Noet

29-08-2015 om 19:52

tja, het kan wel

maar mijn oplossing willen jullie ook niet

Ik kan prima een heel weekend verlummelen als dochter bij vader is. Ik doe op zaterdag nog wat boodschappen, of op zondag, of niet. En verder lekker een stuk wandelen of niet,
En verder een krant, een boek, een dutje, sport kijken, beetje tutten en het weekend is zo weer om.
Dat andere weekend zit dan wel voller, maar eigenlijk doen we ook heel relaxed. Onze standaard ligt waarschijnlijk gewoon lager.
Wassen doe ik allen op woensdag, we hebben er ook maar 2 of 3 per week. Klein wonen helpt ook, mijn huis is in 2 uur wel van boven tot onder gesopt. We wonen vrij minimalistisch dus veel zooi is er ook niet.

Tanken doe ik 1x per maand of minder, gewoon als ik weg rijdt, daar ga ik niet speciaal voor weg. Mijn bestuurswerk doe ik door de weeks, administratie van mij en mijn moeder ook.

Wat heb ik vandaag gedaan: dochter naar training gebracht, het ouderpraatje aangehoord, terug gereden. Boodschappenbriefje gemaakt, op de fiets naar de trainingshal want als bestuurslid moest ik ook op de foto, weer terug gefietst en de boodschappen gedaan. Dochter vroeg opgehaald want die trok het niet meer. En nu ben ik de eerste van 3 taarten aan het bakken, tussendoor, de krant gelezen, een boek gelezen, dutje gedaan en ik duik zo mijn bed in met een boek en een kop thee. Morgen: dochter naar training brengen, dan ga ik zelf hardlopen, en dat zijn de verplichte activiteiten van de hele dag. Al met al een heel druk weekend voor ons.

guera

guera

29-08-2015 om 20:33

ginny

Hoe bedoel je? wij hebben echt weleens enorm relax weekenden. Beetje krant lezen, beetje buiten zitten, beetje spelletje doen,filmpje kijken. Enige wat ik dan doe is koken en vaatwasser ed. Er loopt echt niks in de soep. Ben wel benieuwd wat er dan in de soep loopt? Zou zelfs elk weekend kunnen als ik dat wil maar sommige dingen verhuizen dan wel naar doordeweek natuurlijk. Some day it has to be done.
Je krijgt juist die relax weekenden door gewoon doordeweeks tussendoor dingen te doen. Wasje draait, terwijl ik vaatwasser uitruim, haal een borstel door de plee, snel boodschap onderweg naar kind uit school halen, terug was ophangen. Iets meer dan 1,5 uur bezig en best veel dingen gedaan. Als ik dat bv op vrijdag zo doe hoef ik echt zaterdag niks te doen hoor......vind ik.....De tuin doe ik zelden. Ik ruk af en toe een onkruid eruit terwijl ik naar buiten loop met een bak koffie in de hand. Ik doe alles gewoon een soort van tussendoor dan voelt het niet als veel

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-08-2015 om 20:43

Gewoon Guerra

Zo werkt dat hier niet. Op vrijdag heb ik daar namelijk al helemaal geen tijd voor. En op donderdag ook niet, en op dinsdag ook niet en op maandag ook niet. Blijft over de woensdag, maar dan moet er ook weleens iets anders.

Ik klaag niet hoor, maar hier loopt het dus wel in de soep als we standaard niks doen in het weekend.

Amare

Amare

29-08-2015 om 20:50

gura

'De tuin doe ik zelden'

Pfff, hier vanmiddag het mos tussen de tegels vandaan gehaald en geprobeerd om de groene aanslag van de tegels te schrobben. Morgen moet het gras gemaaid en wil ik wat onkruid (paardenbloemen en brandnetels) uit het gras steken.

Mag ik vragen welke dingen jij in de tuin hebt dat het zo heerlijk onderhoudsvrij is? Dat wil ik ook!

Marjoleine64

Marjoleine64

29-08-2015 om 21:16

Van een keer een weekend relaxen loopt het echt niet in de soep

maar van ieder weekend echt relaxen zou het wel een behoorlijke bende worden, of doordeweeks veel drukker. Ik draai gemiddeld zo'n 7 wassen per week (2 volw, 2 pubers), dus dat gaat niet allemaal 'even tussendoor'. Strijken doe ik minimaal, vnl. mijn eigen nette shirts en blouses. 'Even tussendoor' boodschappen doen gaat ook niet, dat doe ik 2 keer per week en heb dan een krat plus grote boodschappentas vol. De hulp zuigt en poetst en dweilt (en doet de ramen), behalve in de vakantie... De tuin doen we grotendeels zelf, het meeste doet man ik help met lichte klusjes en onkruid wieden. Alleen hebben we een onmogelijk grote volle tuin... de tuinman komt 2-3- keer per jaar voor het echt grote snoeiwerk. Koken verdelen we. Vandaag was redelijk relaxt, slechts 2 wassen gedraaid en vanmiddag een volle groenbak tuinafval geproduceerd. Tussendoor ook lekker zitten lezen met een kop koffie in het zonnetje.

Guera

Guera

29-08-2015 om 21:18

Amare

Ik heb een ingegraven trampo. Grote gladde tegels zonder naad dus groeit nauwelijks iets tussen. Twee delen gaas met hedera. Opgehoogde bloembak met echt veldbloemen achtig. Borders met duingrassen achtig spul.
Er zit echt wel onkruid maar dat ruk ik eruit terwijl ik met glas wijn in tuin zit. Twee x per jaar besteed ik er paar uur aan. In voorjaar bij de zomerkriebels en in najaar enigszins winterklaar niet te spik en span want dan is er geen schuilplaats voor diertjes en niks te vinden voor vogels. 1 x in 2 of 3 jaar vraag ik tuinman van tuincentrum. Dan gooi ik er 300 euro tegenaan en dan is alles gesnoeid zoals het hoort en her en der opgefriste planten.

En hier

Ik verk 4 dagen en studie (in de avonden, elke dag) man in ploegen

Wassen in het weekend, meestal drie, strijken niet, opruimen door de weeks.

Administratie te weinig, dus eens i de zoveel tijd zooi ruimen, betalingen tussendoor.

Schoonmaak: hulp en ieder van ons extra klusjes tussendoor doordeweeks of weekend, hoe het uitkomt.

Boodschappen: zaterdagochtend grote hoop en woensdag bijhalen

Tuin: taak man, ziet hij als ontspanning idem dierverzorging, beiden tussendoor

Keuken: elke dag na gebruik (opruimen en aanrecht schoon, kastjes 1 keer per jaar)

Ik'moet' dus twee dingen in het weekend: wassen en boodschappen. Verder oudste naar club brengen en halen op zaterdag, dus zondag over voor leuke dingen, wilde naar het strand vandaag, maar nu toch maar niet! Wat mij helpt: GEEN tv kijken, echt niet, zeeën van tijd over!

Want

Gisteravond heb ik dus mijn achterstallige administratie bijgewerkt!

Kinds zijn basisschoolleeftijd.

Amare

Amare

30-08-2015 om 09:05

Guera

dank, ik ga eens kijken wat ik er van kan gebruiken in mijn tuin als ik die volgend jaar ga herinrichten. Die grote gladde tegels vind ik sowieso een goed idee.

dc

dc

30-08-2015 om 17:03

hier ook druk hoor

Werken allebei voltijd+. 3 kinderen op de basisschool. In het weekend doen de kinderen zwemmen en Rugby. De rest van de tijd ben ik bezig met opruimen, koken en wasgoed, en wasgoed en nog een beetje wasgoed.

Ik heb een hele grote rode bak gekocht, waar doordeweeks al het schone wasgoed ingaat. Ik draai doordeweeks dus wel wassen, maar kom vaak niet toe aan opvouwen en opruimen, en zo'n bak geeft me rust, niets dat me verwijtend aan loopt te staren.

Ik zou liever de hele middag spelletjes spelen met de kinderen ofzo. Mijn man begrijpt niet dat ik dat niet doe, maar dan ben ik om zondagavond 12u nog bezig.

Wel koken we allebei in het weekend een maaltijd voor doordeweeks, zodat als mijn man in het buitenland is, ik het gewoon even kan opwarmen.

+ Brunette +

+ Brunette +

06-09-2015 om 23:01

Hoe erg is het om in het weekend nog wat taken te hebben?

Misschien dat klusjes vervelend zijn als je er graag op uit trekt omdat je dan de dag niet ten volle kan uitbuiten. Maar op een dag waarop je hoofdzakelijk wilt lummelen of een boek lezen is het toch niet zo erg om tussendoor wat nuttige dingen te doen? Bij mij zit het relaxen meer in hoe ik de dag benader. Er moeten wel wat dingen gebeuren maar het hoeft allemaal niet zo strak gepland. De was kan nu maar ook straks. Ik kan papieren in mappen gaan stoppen maar dat kan morgen of volgende week ook. Ik stop een was in de wasmachine, doe anderhalf uur iets leuks voor mezelf en hang de was dan aan de lijn. Ik besluit dat ik het niet erg vind om even een half uurtje wat te strijken. En ik moet hoognodig de dode bladeren uit de plantenbakken verwijderen maar daar heb ik voorlopig nog geen zin in.

Hanny61

Hanny61

08-09-2015 om 15:33

Soms de boel de boel laten

Ik doe één keer per week boodschappen, op vrijdagochtend. En in het weekend doe ik de was. Man kookt elke dag, ik ben dan keukenhulp. Zoon ruimt na het eten de vaatwasser in en de keuken op. Ondertussen doe ik dan een huishoudelijk klusje (stofzuigen, een wc schoonmaken, kleding voor de volgende dag strijken). Man gaat dan bij goed weer het gras maaien of bemesten, als hij zin heeft. Als het mooi weer is (en dat is het vaak, deze zomer, in het weekend)doen we iets in de tuin en gaan dan lekker in de tuin zitten. Of we gaan een eind fietsen of wandelen en we maken mooie tochten met onze boot. Het gevolg is wel, dat het huis dan langzaamaan wat begint te versmeren, want door de week doen we wel wat, maar niet genoeg om alles spic en span te hebben. Dus, als het in het weekend weer eens slecht weer is, gaan we met zijn allen aan de schoonmaak en krijgt alles een goeie beurt.
Wij leggen de lat dus niet al te hoog bij goed weer, we laten de boel de boel en genieten van het buiten zijn. Grondig schoonmaken kan altijd nog.

tonny

tonny

08-09-2015 om 20:03

weekend is geen minivakantie

het zijn gewoon twee dagen waarop je dingen doet waar je op de andere dagen niet aan toe komt. Dat kan van alles zijn. Sporten, de zolder opruimen, winterkleding kopen, naar de kinderboerderij gaan, de schutting schilderen, de schuur uitmesten, naar de Efteling gaan of je overgrootmoeder bezoeken.

Een weekend is geen minivakantie. Al zou je dat wel zo moeten zien gezien de vele 'fijne weekends' die je krijgt toegewenst (waarbij ik meteen aanteken dat nuttige dingen doen beslist als fijn kan worden ervaren!) en de vele vragen 'heb je in het weekend nog wat leuks gedaan? '

Pirata

Pirata

08-09-2015 om 20:52

Ik relax zoveel ik kan

Ik relax zoveel ik kan. Of het nu weekend is of niet.
Als de zon schijnt ga ik toch zeker geen klusjes doen, lekker laten liggen die rommel tot het regent. En als ik geen zin heb doe ik dan ook heeeel weinig.
Gelukkig komt een keer per week de werkster, voordat ze komt race ik in een half uur door het huis om te voorkomen dat zij onze spullen gaat opruimen. De was gebeurt hier wel in het weekend, maar dat zijn hoogstens 3 wassen per week (4 personen, hoe kom je dan aan 7 wassen?). Opvouwen laat vaak wel een weekje op zich wachten. Maar tegen die tijd is de wasmand vaak alweer half leeg.
Het enige waar ik nooit op bezuinig qua klus is eten koken. Ik vind goed eten belangrijk genoeg om mijn relaxtijd voor te onderbreken.
In het weekend hebben we scouting en sociale dingen (en de was), bepaald geen last. Mijn tuin is zeer fraai met her en der onkruid, ik houd niet van aangeharkte tuinen dus dat is prima, weinig werk. De administratie en regeldingen etc. vaak 's avonds door de week. Dat kost echt niet veel tijd.

Half a twin

Half a twin

09-09-2015 om 08:34

4 personen 7 wassen?

2 trommels beddengoed
1 trommel wit
2 trommels handdoeken/theedoeken en wat er verder nog op 60 graden moet
1 trommel donkerbont
1 trommel lichtbond
en dan nog 1 keer in de 2 a 3 weken een trommel rood/knalroze/oranje/paars
en zo eens in de acht weken een trommel van de sportclub

Gemiddeld 7 in de week maar vaak meer. Met man en dochter die elke dag fietsen naar werk/school meer dan een half uur kunnen kleren, zeker in de warme zomer, echt geen 2 dagen gedragen worden, zit er toch een luchtje aan.

4 personen en dan maar 3 wassen in de week hoe doe je dat?

guera

guera

09-09-2015 om 09:14

ooit las ik hier

Wil je later dat je kinderen herinneren dat ze zo fijn spelletjes konden doen en dat er tijd was in het weekend? of dat het altijd zo lekker netjes, schoon en opgeruimd was?

Ik zeg dit echt heel vaak tegen mezelf, en daardoor is de stress lat van: ik moet nog zoveel beduidend lager komen te liggen. En dus ja dan ga ik relaxen in het weekend. Ik vind dingen doen waar je anders niet aan toekomt ook prima. Soms MOET dat, soms wil ik dat. Ik probeer wel het woord MOETEN enorm te vermijden. Dat helpt ook in de belsissingen. Ik MOET niks. Wil ik het? is het nodig? en dan een besluit nemen. Het klinkt raar maar dat voelt heel anders dan dat je het gevoel hebt dat het moet.

7 wassen??? of heb je een minitrommel?
Ik verschoon niet elke week de bedden. DUs dat is 1 x per 2 weken 2 trommels. Ik heb ook geen 2 trommels handdoeken. Wij gebruiken met ons 4en alle handdoeken vaker dan 1 x dus als we 8 handdoeken per week hebben is het veel en dat is 1 trommel.
Dan nog een bonte en een witte dus zoveel was ik niet. Maar nog geen echte stinkpubers. Dat scheelt wellicht?

Pirata

Pirata

09-09-2015 om 09:32

3 wassen

Ja, zoiets als bij guera is het bij mij ook. Om de week een 60 gradenwas met handdoeken en onderlakens en theedoeken enzo. De rest gaat bij elkaar op 30 a 40 graden en dat zijn meestal 2 trommels per week. Ik kan wel goed proppen. Mijn kinderen stinken ook nog niet trouwens, dat zal uitmaken. Klein van formaat ook.
Op dit moment draait er wel bij uitzondering een extra wasje met de vakantieslaapzakken. Dat kon niet eerder want de wasmachine was opeens kapot :-p
Ik wacht nu tot de tuin genoeg is opgewarmd, dan ga ik daar zo lekker zitten met een boek en koffie. Genieten van de mooie momenten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-09-2015 om 14:22

3 trommels?

Nee daar red ik het ook niet mee. Minimaal 1 60 graden trommel per week, maar vaak 2. Ik doe hier beddengoed, handdoeken en poetsdoeken in. En nee ik verschoon ook niet iedere week de bedden maar met 5 bedden red ik het niet met een trommel.
En dan een bonte en een witte 40 graden en twee bonte 30 graden of 1 bonte 30 graden en een wolwasje of machinaal handwasje ofzo. Dus een was per dag red ik wel ja. En op onze jongste na dragen wij allemaal onze kleren wel en tweede of zelfs derde dag.

En dan laat ik de dekbeddenwas, of de beddensprei of de vloerkleedjes die op z'n tijd nog wel eens in de was gaan buiten beschouwing.

Half a twin

Half a twin

09-09-2015 om 14:40

gelukkig ginny ben ik niet zo extreem wasserig als ik dacht.

60 graden was is zo vol inderdaad. Handdoeken 2 per week per persoon is dus 8 zo'n vloermat/dikke handdoek op de vloer van de badkamer, washandjes aantal verschilt, 7 keukendoeken 7 theedoeken en 14 werkdoekjes per week, 2 handdoekjes die bij het fonteintje in de wc hangen, dat krijg ik echt niet in 1 trommel.
Misschien scheelt het wel als je allemaal oudere handdoeken in gebruik hebt dat er dan meer in een trommel gaat.
Hier recent veel nieuw aangeschaft en het oude spul, dun dus weinig volume, bestempeld tot kampeerhanddoeken. Nu is het nog toonbaar en kan dus nog zo'n 10 jaar mee op vakantie, want in 3 weken per jaar gebruik verslijt het niet meer.

Parka

Parka

09-09-2015 om 16:04

Half a Twin vraagje

Oprechte vraag, misschien zie ik iets over het hoofd, hoe kom je aan 14 werkdoekjes in de week?
Elke dag een nieuwe begrijp ik, dat je de wc met een apart doekje doet ook, maar hoe kom je aan 14? Maak je ook elke dag het toilet schoon met een apart doekje?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.