Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Als ik iets creatiefs wil doen, dan graag...

Wat voor creatieve bezigheid geeft je plezier? Doe je dat puur voor de lol, of zit er ook een element van ‘beter erin worden’ bij? Werk je alleen of met gelijkgestemden?   Heb je genoeg tijd voor creativiteit?

Peiling

Creatief aan de slag. Waarmee?

Maximaal 3 antwoorden.

76 stemmen
11%
1%
0%
8%
0%
16%
1%
4%
7%
5%
9%
14%
24%

Ik mis muziek maken nogal in deze opsomming 

huis klussen/decoreren/veranderen. Functioneel en creatief
Gr Angela 

ik mis koken in het rijtje, kun je ook creatief mee zijn.

Ik hou ook van tekenen. 

Ik hou van huizen en meubels ontwerpen, bouwen of renoveren.

Ik maak graag dingen met de naaimachine, maar geen kleding.
Zo knutsel ik graag hoesjes van kunstleer in elkaar voor sleutels, mobiel, powerbank etc 
En dekentjes voor de cavia's, anti-plasmatjes of hangmatjes.

Bijtje82

Bijtje82

16-10-2022 om 11:12

Er mist niets, wat al wat niet genoemd is valt onder iets anders. 

Ik kook ook heel graag.
Knutselen deed ik ook altijd graag, maar ik ben een beetje mijn creativiteit kwijt. 

Heb heel vaak de droomwens gehad om te stoppen met werken en een knutselclub te beginnen voor kinderen. Gewoon het romantische idee om op eigen terrein een flinke schuur te hebben en deze helemaal in te richten met knutselspullen. En dan op bepaalde middagen knutselmiddagen te organiseren voor kinderen met thema's voor jong en oud. Tegen een kleine vergoeding zodat het voor iedereen bereikbaar is.

Maar goed, voorlopig zal dat niet gebeuren.
Misschien ooit.

Misschien kun je 'iets anders' nog wat verder uitsplitsen. 
Ik vind het leuk om filmpjes te maken / editen. Muziek mis ik ook. 
Van de rest van het rijtje heb ik niets aangestreept. 

Als vrijwilliger heb ik meegedaan aan 3D- kaarten maken met groep ouderen in zorgcentrum. Ik hielp hen en gaf hen tips, maar daardoor werd ik zelf ook creatiever. 3D-kaarten maken is leuk, neemt als hobby niet veel ruimte in beslag en je kan tijdens workshops of uit werkboeken veel ideeën aanleren.

Het ontspande mij want het vraagt precisie en concentratie; haasten is uit den boze. Als ik thuis de plaatjes uit de vellen knipte, werd ik nooit afgeleid want dan zag men dat ik met iets bezig was in belang van dat vrijwilligerswerk.
Als de volgende dag de dames in zorgcentrum die plaatjes gebruikten voor hun zelfgemaakte verjaardag of kerst of sterkte- kaarten en blij waren met eindresultaat, was ik ook blij met hun dankbaarheid.

Creativiteit is leuk, creativiteit in groepsverband is extra leuk vanwege de besprekingen over de keuzes die de mensen daarbij maken.
Ik heb ook eens een schildercursus gevolg, maar mistte die gesprekken omdat schilderen vaak  individueel is.

Ik vind met verf werken heel rustgevend. En tekenen/kleuren. Zo'n kleurboek voor volwassenen, word ik helemaal zen van. En mijn dochter vindt dat ook leuk.

Ik versier inmiddels al vijf jaar de oogpleisters van mijn dochter met glitterlijm. 
Ik vond die bedrukte hippe exemplaren veel te schreeuwerig en mijn dochter is gek van glitter. Dus de huidskleurige pleisters aangeschaft en zelf wat moois van gemaakt.

Haken!! Liefst dekens of omslag doeken. En mijn wekelijkse naailes gaat me ook niet snel mis hoor! Naailes is echt mijn avondje weg, thuis moeten ze zich maar redden. Haken is gewoon op de bank zitten niksen 😊

MamaE schreef op 16-10-2022 om 20:25:

Ik vind met verf werken heel rustgevend. En tekenen/kleuren. Zo'n kleurboek voor volwassenen, word ik helemaal zen van. En mijn dochter vindt dat ook.
....

@MamaE, ken je de Lyra-potloden al? Dit zijn potloden met extra grote kleurkracht. Juist ideaal voor kleur boeken voor volwassenen omdat je weinig last hebt van strepen; je kan ze zelfs uitvegen, zo veegbaar zijn ze.

RodeKrullenbol schreef op 16-10-2022 om 10:51:

Ik hou van huizen en meubels ontwerpen, bouwen of renoveren.

Wat leuk, ik heb dat met tuinen. 

Bijtje82

Bijtje82

16-10-2022 om 20:40

MamaE schreef op 16-10-2022 om 20:25:

Ik vind met verf werken heel rustgevend. En tekenen/kleuren. Zo'n kleurboek voor volwassenen, word ik helemaal zen van. En mijn dochter vindt dat ook leuk.

Ik versier inmiddels al vijf jaar de oogpleisters van mijn dochter met glitterlijm.
Ik vond die bedrukte hippe exemplaren veel te schreeuwerig en mijn dochter is gek van glitter. Dus de huidskleurige pleisters aangeschaft en zelf wat moois van gemaakt.

Moet ze die vaak dragen nog?

Wij hadden vroeger op school een jongetje die er ook vaak eentje had, maar zijn oogleden gingen irriteren en toen had zijn moeder supertoffe ooglapjes gemaakt. 

Bijtje82 schreef op 16-10-2022 om 20:40:

[..]

Moet ze die vaak dragen nog?

Wij hadden vroeger op school een jongetje die er ook vaak eentje had, maar zijn oogleden gingen irriteren en toen had zijn moeder supertoffe ooglapjes gemaakt.

Nee, nog maar één uurtje per week. Als haar zicht zo stabiel blijft zoals nu (en dat is wel de verwachting) is ze na de kerstvakantie helemaal klaar. Eindelijk.

@flanagan: Nee, die lyrapotloden kende ik nog niet. Ga ik eens naar kijken. Ben volgende week jarig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.