Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pieternel

pieternel

05-08-2020 om 11:16

alternatief voor bbq?

Binnenkort komen mijn kinderen eten en het lijkt een mooie dag te worden. Ik wil graag buiten eten en vroeger zouden we zijn gaan barbecueën, maar vroeger is niet meer. De bbq werd altijd verzorgt door de ex (en ik heb er dus ook geen). Ik zoek nu een alternatief, leuk makkelijk eten/hapjes voor in de tuin waar ik niet teveel tijd vooraf mee bezig ben. Heeft iemand ideeën?


Pirata

Pirata

05-08-2020 om 11:54

Tabouleh

Kant en klare tabouleh, aangevuld met stokbrood en smeersels?
Daarbij wat warme hapjes zoals een voorafgemaakte quiche en gehaktballetjes in tomatensaus? Neem dan de kleine soepballetjes (vers) die ze in de super verkopen, die pak ik ook vaak voor pasta met gehaktballen in tomatensaus.
En wat snackgroenten.

ElenaH

ElenaH

05-08-2020 om 12:07

Pastasalade

Kun je in meerdere varianten maken.

Tabouleh

Tabouleh is ook als je het niet kant en klaar koopt (waar zou dat kunnen trouwens?) helemaal niet zoveel werk. En je kan het voorbereiden. Niet koelkastkoud serveren.

Ik zou gewoon dingen verzinnen die je ook voor een picknick kan gebruiken, alleen zet je ze nu buiten op tafel en kan je gewoon fatsoenlijk op stoelen gaan zitten in plaats van in het gras tussen de mieren

Prima te doen, goed voor te bereiden, en geen walm. Goed alternatief voor de bbq, zou ik denken.

Groeten,

Temet

bieb63

bieb63

05-08-2020 om 12:34

buiten gourmetten natuurlijk....

Titel zegt genoeg. Prima alternatief. En persoonlijk doe ik dat sowieso véééél liever buiten ivm de stank binnen.

Gourmet of fondue

Je zou ook aan gourmet of fondue kunnen denken. Buiten heb je geen last van de luchtjes. Maak de schalen met vlees, vis, paprika, champignon stukjes alvast klaar en zet in de koelkast. Stokbrood en sausjes erbij en je hebt je eigen tafel bbq. Een gourmetstel kun je ook makkelijk lenen, is licht en goed schoon te maken.

Hangkous

Hangkous

05-08-2020 om 12:44

Buffetje maken

Buffet met koude en warmen gerechten. Een quiche, soep met broodjes, huzarensalade, en wat iedereen maar lekker vindt.
Eventueel het buffet binnen zetten als het buiten te warm is.
Als wij met zijn allen bij mijn ouders eten is de groep inmiddels 15 personen groot en dan maakt iedereen iets. Gerechtjes voor bij en barbecue maar ook wel eens iets anders.
We stemmen dan wel even af van tevoren dat de maaltijd en geheel wordt. Geen Chinese tomatensoep vooraf en dan boerenkool als hoofdgerecht of zo.

wraps (koud)

met vanalles er in. Je kunt ook een pan vol reepjes kipfilet/shoarma of zo braden en die dan buiten zetten: turksbrood erbij en tomaat komkommer sla etc. Iedereen pakt wat ie er bij wil? Het voordeel van kip vind ik dat t niet erg is als t lauw is.

Beertje37

Beertje37

05-08-2020 om 17:09

Toch bbq!

Vrouwen kunnen minstens net zo goed bbquen als mannen. Gewoon doen dus! Een bbq hoeft in aanschaf ook niet duur te zijn en het is lekker en gezellig om te koken in de tuin.

Mijntje

Mijntje

05-08-2020 om 17:51

alles

Je kan toch alles kiezen wat je binnen ook eet? Dus gewoon binnen koken en bereiden en dat buiten opeten.
Binnen koken stinkt ook een stuk minder.
Dus paella, soepjes, pizza, pasta, lasagne, salades, het maakt niet uit.

rode krullenbol

rode krullenbol

05-08-2020 om 18:29

Inderdaad

En dan ligt het natuurlijk alleen maar voor de hand om (ook) een grote pan linzensoep te maken. Succes gegarandeerd!

Rode krullenbol

Zonnehoed

Zonnehoed

05-08-2020 om 21:43

Toevallig

Deze week gebarbecued met een wegwerp bbq, gewoon te koop bij AH en het enige wat je moet doen is hem aansteken. Super simpel!

En anders lekkere borrelhapjes (olijven, stokbrood met smeersels, kaasjes, etc) en een lekkere gazpacho!

Klaartje

Klaartje

05-08-2020 om 22:23

Wat ik lekker vind

Pastasalade , kun je ruim van te voren al klaarmaken. En dan een kip in de oven, geen omkijken naar. Eventueel nog stukje stokbrood erbij.

Klaartje

Klaartje

05-08-2020 om 22:24

wat ook kan

Mosselen met stokbrood,

Watervrouw

Watervrouw

05-08-2020 om 22:57

Van alles

Een combinatie van wel of geen kant en klare salades, rauwkost, fruit, borrelhapjes, kaasjes, rauwe ham, smeersels en lekker brood. Geef ook aandacht aan het mooi dekken van de tafel, bloemen, kaarsen en verlichting, waterkaraffen. Koffie met likeur en lekkere chocolade en mintjes na. Ook veel minder zwaar eten dan een barbecue.

Paasei

Paasei

06-08-2020 om 09:24

Broodje hamburger

Hamburgers bakken in de pan en tafel buiten aankleden met de 'versiering'; broodjes, sausjes, komkommer, tomaatjes, salade erc. Kan uiteraard ook met vegetarisch of knakworstjes. Wij gebruiken die optie wel erns voor grotere gezelschappen; veel budget-vriendelijker dan bbq-en.

Dees

Dees

06-08-2020 om 12:01

Pizzarette of vega

Lekker iets anders pak een vegetarisch kookboek, zoiets als world food cafe en ga daar lekker uit koken.

Een pizzarette op tafel zetten kan natuurlijk ook ofzo.

Jackie

Jackie

06-08-2020 om 12:29

mocht het financieel geen probleem zijn

dan gewoon lekker patat en kaassoufletjes en kroketten halen? Lekkere salade er bij?

Beertje37

Beertje37

06-08-2020 om 15:21

Lekker patat met kroket?

Ik denk dat een goede bbq duurder is...

Triva

Triva

06-08-2020 om 15:30

als jij

bbq'en leuk vindt dan doe je het toch gewoon. Je kunt toch normaal ook je vlees wel gaar krijgen?

Maar gourmetten is ook ideaal, kan iedereen lekker zelf op zijn vlees letten. Ik weet ook niet hoe oud de kinderen zijn.

Verder kun je natuurlijk alles buiten eten wat je ook binnen kunt eten. Ovenschotel of pizza is wel zo makkelijk, gewoon uit je eigen oven.

Jesse_1

Jesse_1

06-08-2020 om 16:56

Lekker makkelijk

Er worden allerlei ideeën aangedragen, maar in welke hoek dacht jijzelf?
Als ze komen met deze hittegolf, zou ik het vooral makkelijk houden.

Is de maaltijd de 'hoofdreden' van het komen, of komen ze en eten ze dan een hapje mee? Dat geeft een andere insteek van de maaltijd.

Ik zou gaan voor (pasta)salade(s) en stokbrood en wat vlees van een wegwerpbbq.
Of soep met broodjes (verschillend belegd of hamburger/worst - wat maar bij het gezelschap past).
Maar ja, ik ben ook geen culinair wonder, dus daar komen ze zeker niet voor.

Gourmetten is heel gezellig, maar vraagt veel ruimte en 'gedoe' en is nog best wel veel werk etc. Zeker als het zo warm is. Is mijn persoonlijke mening

In de warme landen..

komt er ‘s avonds een grote schaal paëlla op tafel.

Paëlle kan je combineren met wat je maar lekker vindt; makreel of Spaanse worst etc.

Als de schaal met een deksel kan worden afgedekt, blijft het lang warm en hoe je niet snel te eten.

Al dan niet samen een rode Spaanse wijn en je hebt een relaxte avond.

zebra

zebra

08-08-2020 om 08:45

grillplaat

gedurende de periode dat we even niet binnen konden koken (oude keuken eruit, nieuwe een week later erin) heb ik een kleine grillplaat gekocht en werd die vaak in de tuin gebruikt, aardappelsalade erbij, stokbrood, rauwkost, sausjes.

V@@s

V@@s

08-08-2020 om 10:53

of koop een electrische BBQ

Daar ben ik nog steeds heel erg blij mee.

Amsterdamse

Amsterdamse

08-08-2020 om 11:18

Electrische bbq

Precies V@@s, een electrische barbecue is perfect.

Want dan kunnen de buren ook gewoon in de tuin blijven zitten, kan de was buiten blijven hangen en kunnen de ramen en deuren bij de buren open blijven.

Mijntje

Mijntje

08-08-2020 om 13:38

nieuwe tradities

Je hoeft helemaal geen barbecue omdat iedereen barbecuet. Je hoeft geen barbecue omdat je dat vroeger deed.
Je doet gewoon wat je nu wil. En weet je bij voorbaat dat je die barbecue maar zelden gebruikt, dan is dat zonde van het geld en de opslagruimte. Een wegwerpding is niet zo best voor het milieu eigenlijk. En ken je talenten: aangebakken worstjes zijn sneu (en ongezond trouwens), het wrijft er alleen maar in dat je ex dat beter kon
Ik zou nieuwe tradities starten. Het gaat om het samenzijn en die hap kan ook binnen gemaakt worden.

Pieternel

Pieternel

08-08-2020 om 20:14

Mijntje

Precies wat jij zegt Mijntje. Ik zoek een alternatief voor bbq, dat was en is niet meer. Maar het dynamische dat een bbq met zich meebrengt vind ik wel heel prettig. 'hapje voor hapje' en tussendoor wat beweging. Dat is mijn overweging.

Jan

Jan

08-08-2020 om 23:51

Gourmetten zou kunnen

Dan heb je diezelfde dynamiek. Maar misschien lijkt dat teveel op barbecueën?

Hier hebben we een ‘pizzarette’ een soort pizzaoven achtig iets voor op tafel. Minipizzatjes bakken. Ook erg leuk.

Of je bestelt gewoon Chinees/tapas/sushi. Maar dat heb je vast zelf al bedacht.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-08-2020 om 08:58

Idd

Ik ben nogal van het makkelijke, bij langzittende visite vind ik thuisbezorgt bijzonder handig. Zoveel keus ook.

Pirata

Pirata

09-08-2020 om 10:03

Lekker warm

Lekker warm nu, pizzarette of gourmet....

40er

40er

09-08-2020 om 11:56

Pirata

Warmer dan een barbecue?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.