Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tineke

Tineke

13-08-2020 om 09:29

Alternatief voor beschuit met muisjes

Ter ere van de geboorte van mijn kleindochter wil ik op mijn werk trakteren. Wij hebben strenge coronaregels (gelukkig) en een stapel eigengesmeerde beschuiten neerzetten wil ik niet. Ben ook bang dat ze snel oud worden.
Zelf laten smeren zou kunnen, maar dan ben ik bang dat het er niet van komt, teveel moeite om te gaan doen, kost teveel tijd. Moet makkelijk te pakken zijn. ‘Zomaar iets’ als verpakte stroopwafels kan natuurlijk, maar een beetje traditie is ook wel leuk.
Wie heeft een idee voor een leuk en makkelijk alternatief voor beschuit met muisjes?

rode krullenbol

rode krullenbol

13-08-2020 om 09:39

Wat dacht je van 'bolo'?

Zie: https://www.smulweb.nl/recepten/bolo

Rode krullenbol

Stella

Stella

13-08-2020 om 09:40

Chocoladeflikken

met muisjes. Volgens mij bij de Hema te koop, maar ook bij de banketbakker.
Met deze temperaturen is chocola misschien alleen niet heel handig

@Emma

@Emma

13-08-2020 om 10:14

Anijszaad

Anijszaad werkt goed tegen darmkrampjes en allerlei kwalenbij de moeder. Het zit daarom ook in de muisjes.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Beschuit_met_muisjes (even doorscrollen naar "Oorsprong"
Misschien is het leuk iets te maken met anijszaad en daar iets over te zeggen?
https://www.smulweb.nl/recepten/anijszaad

@Emma

@Emma

13-08-2020 om 10:21

Oeps

Van die darmkrampjes weet ik niet zeker, voordat iedereen hier z'n baby anijs gaat geven

ElenaH

ElenaH

13-08-2020 om 10:49

Roze donuts?

Donuts met een roze laagje?

Guera

Guera

13-08-2020 om 11:02

roze koeken

met leuke kaartjes eraan dat mensen weten waarom

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-08-2020 om 11:12

ijsjes met muisjes

is het eerste wat me te binnen schiet, als er een keuken/koelkast op je werkplek is. Kartonnen ijsbekertjes vullen, Muisjes erover strooien, en snel langs de collega's. Niet teveel tegelijk, steeds een nieuwe portie maken.

Gefeliciteerd!

Zonnehoed

Zonnehoed

13-08-2020 om 11:42

Coronaproof

Is trakteren überhaupt coronaproof?

mailtje rondsturen

Volgens mij is de kans op besmetting met corona via een traktatie ongeveer nihil, maar dat zal discussies niet voorkomen. Verder maakt de hitte dat veel traktaties slecht haalbaar zijn, en dat veel mensen toch al minder trek hebben.

Ik zou een mailtje rondsturen of een briefje ophangen met een soort algemene kennisgeving en de mededeling dat je ivm hitte en coronaregels niet trakteert. Of je houdt het gewoon helemaal stil.

En als je per se wilt trakteren zou je ook nog een cake kunnen bestrijken met suikerglazuur en daar muisjes over uitstrooien. Neerzetten op een algemeen toegankelijke plaats met een mes erbij en een stapel servetjes, zodat men zichzelf kan bedienen. Zoiets veroudert niet zo snel als beschuit en iedereen kan voor zichzelf bedenken hoe groot zijn/haar trek en corona-angst is.

Normaal gesproken zou ik zeggen: bak een cake, maar met dit weer zou ik geneigd zijn die aan te schaffen in zo'n fijne geaircontionde supermarkt

Groeten,

Temet

en nog

En nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleinkind!

Dees

Dees

13-08-2020 om 12:19

Roze snaai

Voor een meisje is het zo makkelijk zoveel snoep en koek met een roze laagje! Doe lekkere roze koeken, oranjekoek, (mini) tompoucen, spekjes of aardbeien ijsjes ofzo.

Kan allemaal prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2020 om 12:42

Mini tompoucejes

Je zou een groot koelelement als je die hebt kunnen laten bevriezen en die onder een dienblad leggen met daarop nog in de verpakking liggende mini's. Voldoende houten mesjes erbij leggen, waarmee iedereen zijn eigen tompouceje kan losmaken uit het geheel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-08-2020 om 13:23

Spekkies

Gewoon lekkere spekkies per twee of drie in een cellofaantje verpakken en een feestelijk lintje eraan.

frisdrank

Vanwege de warmte kun je ook frisdrank uitdelen. In deze tijd bij voorkeur eenpersoons flesjes. Bijvoorbeeld met rietjes.

Tineke

Tineke

13-08-2020 om 17:59

Wat een goede ideeen!

Ik heb net kant en klare cupcakes gekocht ( idd nu geen behoefte aan een hete oven in de keuken) en knijpzakjes roze en witte glazuur. Daar kunnen de muisjes dan bovenop.
Feestelijk, handig, en kan even blijven staan.

Maja

Maja

14-08-2020 om 11:14

ooit

Heeft een van de collega's de opa werd, getrakteerd op chocolade-voetjes met muisjes, per 2 verpakt in een zakje. Blijkt dat er nog meer dingen zijn...leuk...

Ik vond het heel erg leuk om dat zo te krijgen

https://www.petitmerci.nl/babyshower-geboorte/snoep-chocolade/

Guppie

Guppie

16-08-2020 om 19:05

Geboorteflikken

Wat Stella noemt, noem je ook wel geboorteflikken.
https://moeders.nu/17-alternatieven-beschuit-muisjes/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.