Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Relithe

Relithe

11-04-2012 om 20:44

Alternatief voor trouwjurk

Binnenkort gaan man en ik trouwen en omdat we het klein houden en niet teveel poespas willen ben ik op zoek naar een mooie lange jurk die ik normaal ook aan kan doen, om in te trouwen. Ik ben al op allerlei sites geweest (ik winkel graag online)maar kan niets naar mijn zin vinden.
Wat zoek ik?
Ik wil graag een romantische lange jurk, beetje zwierig, ik heb wel eens ergens dat soort jurken gezien, met borduursels erop maar weet niet meer waar ik die heb gezien dus.
Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven voor (het liefst online) winkels waar ik een bijzondere jurk kan vinden en het liefst niet al te duur.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ragdoll

Ragdoll

11-04-2012 om 21:13

Jenjenhouse?

Ik heb even op google gekeken, en vond op de site van www.jenjenhouse.com hele mooie jurken voor een redelijke prijs. Zoek je zoiets?
Je moet in het menu even kijken bij 'special occasion dresses'.

Komt ze weer aan...

Ik draag graag Noa Noa en ze hebben ook veel zwierige jurken met kraaltjes en borduursels. Ze verkopen weinig via webshops, maar hier dus wel:

http://www.boozt.com/nl/nl/noa-noa/jurken

Dorry

Toch bruidsmodezaak?

daar zijn vaak naast de standaard bruidsjurken ook erg bijzondere jurken te vinden ook geschikt voor andere gelegenheden. En dan natuurlijk gelijk even een bruidsjurk passen voor de lol, vond ik nml een hele leuke ervaring die ik niet had willen missen.

Budget?

ik denk dat je echt wel wat kan vinden maar dat je gewoon de winkels in moet duiken. Ik ga het ook zo doen, iets van een mooie jurk kopen, je hebt hier een winkel met duurdere merken en daar zou ik als eerste gaan kijken en dan de jurk goed op maat laten maken, dus laten inspelden zodat het echt goed zit.

Relithe

Relithe

12-04-2012 om 11:10

Noa noa

Vind ik ook erg mooi, alleen ik zie helaas geen lange jurken.
Bij de link van Silone staan ook prachtige jurken bij de casual jurken, dus ook bedankt.
Ik heb zelf wel eens iets gevonden op een Gothic site wat ik wel mooi vond alleen ik weet niet meer op welke site dat was (heb alles inmiddels alweer bekeken). Die jurken leken wel wat op die jurkjes die je ook wel op de markt ziet, maar ja ik ga op de markt geen jurken passen
Kwa budget wil ik ook niet zo veel eigenlijk, het mag wel wat duurder zijn dan een gewone jurk, maar niet meer dan 120 euro ongeveer.

Brianna F

Brianna F

12-04-2012 om 13:27

Galajurk?

Deze bijvoorbeeld: http://www.jasminmode.nl/

misschien raar maar loop eens bij de houtbrox binnen en dan naar de dure-merken afdeling. Ik kom daar normaal nooit, maar ik zag een paar weken geleden een folder met zulke mooie jurken! zowel kort als lang maar het waren zulke mooie stoffen, zulke mooie modellen. Echt iets voor een trouwerij maar ook om zelf nog daarna te dragen bij gelegenheden.
ik heb alleen geen idee meer van welk merk het was / ze waren.

Ans67

Ans67

12-04-2012 om 22:49

Cora kemperman

Weet niet waar je woont maar eens binnenlopen bij een Cora Kemperman (in ieder geval in Amsterdam, Rotterdam en Maastricht, Utrecht) levert je misschien wel wat op. Als je voor het eerst bent aan de verkoopster uitleggen waarvoor het is en je door haar 'aan laten kleden'. Het is niet bepaald alledaags en sommige kleding is erg feestelijk!
groeten,
Ans

Relithe

Relithe

13-04-2012 om 10:36

Mooi,

Ik heb weer een paar nieuwe ideeen dankzij jullie, naar de Houtbrox en Cora Kemperman, ik woon in Groningen en ze zitten allebei hier in de stad
Een echte galajurk zie ik niet zo zitten, die kan ik ook niet normaal aan doen als zomerjurk en het past ook niet bij me.
Heb trouwens op een andere site van Noa noa ook nog lange jurken gezien die ik wel leuk vond.
Meer tips zijn natuurlijk nog steeds welkom want ik ben nog niet De jurk tegengekomen

Eira

"ik ben nog niet De jurk tegengekomen"

Maar in elk geval wel De man!

skik

Relithe

Relithe

13-04-2012 om 15:55

Skik

Ja dat klopt
En nu nog De ringen

mijk

mijk

13-04-2012 om 16:00

Eira

Cora Kemperman is hier al jaren weg........ Zit nu A.R.T.

ben je al bij http://www.catwalkgroningen.nl/ geweest? Of anders naar Betties aan de overkant...

Mijk

Isabella Caramella

Isabella Caramella

13-04-2012 om 17:52

Of hier?

http://www.bonaparte.nl/dameskleding/jurken/group/2093353/product/11050893/Produktdetails.produktdetails_nl.0.html
Hier hebben ze ook dat soort jurken waar je het over hebt. Een mooie dag toegewenst!

Mamvantwee

Mamvantwee

14-04-2012 om 12:23

Laten maken

Ik heb mijn alternatieve trouwjurk destijds laten maken. Misschien ook een idee voor jou? Helemaal naar je eigen smaak en als je er toch vaker in wilt showen op feestjes ed is het de investering waard. Ik was dat ook van plan, maar achteraf is het toch echt mijn trouwjurk en draag ik hem nooit meer.

Groet, Mamvantwee

Chippie

Chippie

15-04-2012 om 12:50

Bij ons turkse kledingreparatiegebeuren

Ik bracht gisteren een paar kledingspullen naar onze Turkse kleermaker. Daar hing een advertentie van een 'jurk op maat'. De meeste Turkse jurken vind ik veel te kitsch en te glimmerig. Maar dit was echt een hele stijlvolle jurk, mooie stof, prachtige kraag, zonder pareltjes, etc. Ik had de jurk zo willen hebben (helaas geen feestje). Prijs: 150 euro (dit is misschien een vanaf-prijs maar heel duur kan het zo niet worden, denk ik).

Relithe

Relithe

15-04-2012 om 15:37

Isabella, mijk,

Haha, die jurk heb ik dus in huis gehad, vond het ook heel geschikt maar hij zat voor geen meter, de pasvorm van het bovenstukje was gewoon heel wijd, jammer hoor.
Ik wist niet dat Cora niet meer in Groningen zat, ik weet nog wel een ander leuk winkeltje waar misschien wat is, zit bij de vismarkt in de buurt. Daar ga ik maar eens kijken denk ik.
Ik zoek wel echt een jurk die ik ook normaal aan kan, dus galajurken enzo vallen al af. En laten maken wordt wel heel prijzig denk ik.
Misschien kruip ik zelf ook nog wel achter de naaimachine wie weet

Wilmsmode

Verkoopt via internetwinkel en ook op de markt (luxe kraam in het zuiden des lands). Echt schitterende jurken. En ook niet zo gek duur. De gala jurken zijn max. 95 euro.
Kijk maar eens op de site.
Gr. Rymcke

Hm tja

120 is natuurlijk aan de erg lage kant.

Kan je niet 2e hands doen en dan laten vermaken ? Dus iets moois scoren op marktplaats in de buurt, gaan kijken en passen en dan naar een goed naaiatelier brengen ?

Flamenco

google eens op flamenco jurken. Heel veel variatie in en ook goedkoper dan een trouwjurk.

Jacco

amk

amk

18-04-2012 om 09:23

Nou goedkoper

een kinder flamenco jurk is al 200 euro. Ik heb destijds hele mooie gezien maar die gingen vanaf 500 euro. En dan heb je alleen nog maar een redelijk eenvoudige jurk.

Amk

als je dat afzet tegen de prijs van een trouwjurk is het nog steeds een stuk goedkoper, toch?

amk

amk

18-04-2012 om 19:58

Echt niet

een leuke trouwjurk met tierlantijnen heb je al vanaf 300 euro.

Caitlynn

Caitlynn

19-04-2012 om 10:31

Echt niet

Mijn trouwjurk was 225 euro. Een nieuwe, compleet met een hoog "oh" en "ah" gehalte bij het stadhuis.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-04-2012 om 10:00

Art

En Art misschien? Ik had die eerder niet genoemd omdat ik het wel heel mooi vind, maar niet romantisch. Totdat ik net de nieuwe zomercollectie zag, daar zitten ook wel romantische zomerjurken tussen.
http://www.art-fashion.nl/ART-zomer_collectie-2012.html
Geen idee wat ze kosten, want de webshop doet 't even niet, maar ik denk dat ze wel binnen het budget passen. (120 euro toch?)

amk

amk

21-04-2012 om 12:35

Art even niet

ART is failliet namelijk, dus zeker niet via internet bestellen daar.
De meeste ART jurken kosten rond de 70 euro. De enkel lange gemiddeld 120.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-04-2012 om 21:57

Art wel in de winkel

De webshop is inderdaad dicht ivm faillisement. Ontdekte ik toen ik vanmiddag de winkel binnen stapte. Maar de winkels zijn wel gewoon open, een klein deel is in de aanbieding ivm het faillisement en de rest draait gewoon door. Het moederbedrijf is failliet, veel winkels zijn franchise-ondernemingen en die gaan verder, het merk blijft bestaan.
Ik heb er vanmiddag, voor iets teveel geld , een geweldige jurk gekocht. Hij lijkt heel erg op deze: http://artfashion.hyves.nl/album/18538134/ART_fashion/51I5gQyB/?pageid=ACXQL4K6EO840SK04#mb=1479366242.0.|35||455264|||19||18538134|51I5gQyB||8||1479366242|Bu4b|
Alleen is mijn jurk mouwloos en heeft ie niet die roze bandjes. Mooie tie-dye-achtige bolero erbij zodat ik 'm ook aankan als het wat kouder is (in de winter ofzo ) Ik ben er erg blij mee.

Relithe

Relithe

22-04-2012 om 23:04

Jaaa, art!

Dank je wel Tijgeroog, dat vind ik hele mooie kleding en mooie jurken!
Ik ga op zoek naar verkoopadressen, leuk!!

mijk

mijk

23-04-2012 om 15:46

Heel simpel!

Hier in Stad zit ART waar Cora Kemperman zat (stoeldraaierstraat!). Betties Casuals (oosterstraat) verkoopt ook veel....

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.