Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Amerikaanse auteurs gezocht

ik kan gebruik maken van Amerikaanse gesproken boeken.
Nu is er niets van de (Europese) auteurs wiens boeken ik graag lees.
Wie kent er (Amerikaanse) auteurs die in het zelfde genre schrijven als Lucinda Riley, Corina Bomann, Cristina Calboni en Sarah Lark.
Boeken met een spannender thema heb ik genoeg.
Alvast bedankt voor de suggesties.


Ik kan je Harlan Coben zeker aanraden, allemaal mistery thrillers met een onverwachte plot twist

Kat1989 schreef op 11-02-2022 om 14:59:

Ik kan je Harlan Coben zeker aanraden, allemaal mistery thrillers met een onverwachte plot twist

Deze reactie is ook wel een onverwachte plottwist, aangezien er specifiek niet om spannende boeken gevraagd wordt.  

Nora Roberts is de eerste die me te binnen schiet.

Mogen het romans zijn met een christelijk tintje? Dan kun je denken aan Lyn Austin, Karin Kingsbury, Deborah Raney, Susan Meisnerr.

Neil Gaiman, bv Stardust of American Gods of Coraline of The Graveyard Book.

Neil Gaiman is een Brit. Woont wel in de vs geloof ik.
Ik heb een aantal boeken van Bill Bryson, maar dat is non-fictie. Maar wel leuk.

Tijgeroog schreef op 11-02-2022 om 16:51:

[..]

Deze reactie is ook wel een onverwachte plottwist, aangezien er specifiek niet om spannende boeken gevraagd wordt.

ik dacht juist wel ==>
"Boeken met een spannender thema heb ik genoeg."

KnorrendKitten

KnorrendKitten

12-02-2022 om 08:38 Topicstarter

Bedankt voor het reageren.
Mijn vraag ging inderdaad over voornamelijk historische (romantische) fictie, zoals van de genoemde auteurs.
Spannende boeken, detectives/thrillers heb ik wel. Harlan Coben Ken ik ook.
Bill Bryson heb ik in het Nederlands gelezen, interessant maar soms wat te veel feiten voor bedlectuur.

Ken je de auteur Jean M. Auel ook?

KnorrendKitten

KnorrendKitten

12-02-2022 om 14:56 Topicstarter

Flanagan schreef op 12-02-2022 om 11:50:

Ken je de auteur Jean M. Auel ook?

Natuurlijk! En allemaal gelezen ook.

of Ken Folett?  Wederom een auteur van historische romans.
Ik hou van historische romans omdat daar ook veel  geschiedenis in verwerkt worden. 

Een andere auteur van boeiende historische romans is Philipp Vandenberg. Geen Amerikaan, maar hoe belangrijk is dat..

De vloek van Copernicus leerde mij dat Hongarije eens een land met hoge welvaart en kennis is geweest.


Fantasyland series by kristen ashley (5 boeken)
You'll thank me! 😇

Ha, komt zonet op tv reclame voorbij voor de liefhebbers van de zeven zussen. Ik moest meteen aan KnorrendKitten denken.
Betreft de boeken van De kleuren van schoonheid, geschreven door Corina Bomann.

KnorrendKitten

KnorrendKitten

17-02-2022 om 15:17 Topicstarter

Flanagan schreef op 17-02-2022 om 12:32:

Ha, komt zonet op tv reclame voorbij voor de liefhebbers van de zeven zussen. Ik moest meteen aan KnorrendKitten denken.
Betreft de boeken van De kleuren van schoonheid, geschreven door Corina Bomann.

Gelezen! Maar Corina Bomann heeft m.I. betere boeken geschreven.

Zucht, wat heb je niet gelezen..🙈
Tip: Stap een bibliotheek binnen en snuffel een paar rekken na. Zo kan je tegen hele verrassende boeken aanlopen.
Mocht je ‘De Afstammeling’ van Almar Otten tegenkomen, lekker lezen.
Lees je tegelijkertijd ook over de boeiende historie van de Nederland/ Deventer in de tijd van de Saksen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.