Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Overtje

Overtje

09-04-2018 om 20:46

Ander dekbed nu ik in de overgang ben?

Ik heb een heerlijk donzen 4 seizoenendekbed. Gezellig tweepersoons.
Maar ik word nu al elke nacht wakker omdat ik zo warm ben. Ik heb geen opvliegers, maar ik word gewoon erg warm onder dat dekbed. Hup, moet het weer even van me af, tot ik genoeg afgekoeld ben. Ik heb nu al het zomerdekbed en het is me al te warm. Dat belooft wat

Ik denk eraan om een katoenen dekbed te kopen. En dan 2, zodat mijn vriend en ik lekker allebei ons eigen dekbed hebben.

Is katoen praktisch als je in de overgang bent? Of heeft het een niks met het ander te maken??

@Emma

@Emma

09-04-2018 om 21:03

zijde

Ik heb een zijden dekbed voor de zomer. Dat is heerlijk! En als dat ook te warm is een laken, als het te koud is een donzen dekbed erbij. Vriendmans heeft het toch altijd koud en die merkt vaak niks van mijn nachtelijke warmte-aanvallen want diep in slaap . Lijkt me ook prima om allebei je eigen dekbed te hebben.
Verder heb ik op mijn matras een soort aero-luchtcirculerend dekmatrasje. Dat scheelt ontzettend als je het 's nachts warm hebt.

Guppie

Guppie

09-04-2018 om 23:34

Bamboe

Heb zelf een wollen dekbed, is, denk ik, wat minder warm dan dons. Als je samen ben produceer je wel meer warmte. Katoen lijkt me niet helemaal warm genoeg maar ligt aan jezelf hoe warm je het hebt. Je kan ook nog denken aan tencel en bamboe. Bamboe wordt speciaal aanbevolen bij nachtzweten.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/98959-slaaptips-voor-vrouwen-in-de-overgang.html

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-04-2018 om 07:29

Wol

Sinds vorig jaar slapen wij onder 1persoonsdekbedden. Van wol, dat waren we al gewend. Het zijn 4-seizoensdekbedden. Bkeusjes, dat scheelde enorm in prijs en het betekend alleen maar dat een stiksel oid niet netjes is. Heb ik via bol gekocht.
Erg nachtzweet vang ik op met een badlaken

40er

40er

10-04-2018 om 07:49

Natuurlijk

Dus katoen, dons, wol, voert het vocht beter af, synthetisch zweet meer. Dit geldt voor je dekbed, maar ook voor je (eventuele) nachtkleding.
En verder is het heel persoonlijk. Ik las hier van 1 dat dons warmer is, terwijl ik dat niet vind, het is aangenamer, maar minder plakkerig. Maar dat is een persoonlijke mening hè.

Guppie

Guppie

22-06-2018 om 16:50

Schlafmond

Je kan ook nog denken aan een dekbed van Schlafmond, bijvoorbeeld type 'der kleine Prinz'. Met een deel tencel, kapok en 20% wol. Wat minder warm dan puur wol en meer fluffy. Wel wat prijziger.
https://www.schlafmond.de/

mirreke

mirreke

22-06-2018 om 16:56

dons, en heel dun

Ik slaap inmiddels het hele jaar onder een dun zomerdekbedje, en in de zomer bij warmer weer alleen onder de katoenen hoes. Dat is me warm genoeg. Dit ben ik gaan doen nadat ik ook 's nachts wakker werd omdat ik het zo ontzettend warm had. Koud slapen bevalt me prima.
En het is ook goed voor je bruine vet!

https://www.gezondheidsnet.nl/lichaam-maakt-extra-bruin-vet-in-de-kou

Tango

Tango

23-06-2018 om 13:49

Warm

Het is toch niet raar dat je nu al onder je zomerdekbed slaapt? Het is al weken behoorlijk warm. Wij hebben al een maand of 2 niet eens meer een dekbed op het bed liggen. Alleen de hoes met een fleece-deken erover voor als we het koud vinden. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

koukleumpje

Ik ben een echte koukleum en nu ik dit type heb ik zelfs koude vingers. Toch slaap ik net als Tango al weken niet meer onder een dekbed. Veel te warm. Ook al is het nu buiten een stuk koeler dan een week geleden, de warmte hangt nog steeds in huis. Ik slaap onder een laken met een quilt, of twee quilts. Die zijn veel dunner dan een dekbed, maar wel lekker zwaar. Met laagjes op bed kun je midden in de nacht nog iets van je afgooien of juist iets over je heen trekken. Hou niet vast aan een dekbed omdat dat zou moeten. Maak ervan wat bij jou past!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.