Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tigerfeet

Tigerfeet

12-02-2012 om 22:10

Anoniem sms versturen

Ik wil graag komende dinsdag een anoniem smsje versturen, maar via mijn telefoon lijkt dat niet te lukken. Prive bellen lukt wel, maar smsen lijkt niet te lukken. Nu zijn er wel sites waarmee dat kan maar dat vertrouwi k niet zo. Weet iemand nog een goeie manier??
Tigerfeet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

12-02-2012 om 22:18

Nee

volgens mij kan het ook niet. het enige wat ik kan bedenken is een simkaart kopen voor enkele euro's en daarmee versturen. Dan is het nummer niet afgeschermd maar wel een onbekend nummer.

Vic

Vic

12-02-2012 om 22:27

Kaartje?

Anders kun je misschien een anonieme e-card sturen. Of eens gek doen en een ouderwets papieren ansichtkaart

Volgens mij wel

Ergens in je instellingen zit een instelling waarmee je je nummer kan 'afschermen' (onbekend nummer heb je dan of geheim nummer)of het heet 'nummer tonen' en dat vink je dan uit. Als je dan een sms verstuurt of belt ben je anoniem (wel even uitproberen).
groeten albana

En sites

Oudste stuurde in de tijd dat internet op telefoon nog onbetaalbaar was en ze nog niet over ik weet niet hoeveel sms-jes beschikte wel eens via sites. Vanaf haar eigen provider (met login) 5 gratis sms-jes, en via free-sms.eu en smsworld-wide. en zulke sites, 3 gratis smsjes per dag ofzo.Nooit problemen mee gehad, maar volgens mij moet je daar wel een nummer opgeven, dus of het anoniem kan vraag ik me af.
groeten albana

Snuggle's

Snuggle's

13-02-2012 om 10:47

Dat helpt niet albana

Je kunt je nummer alleen afschermen voor het bellen, niet voor sms'en.
Die sites met gratis sms'jes werken prima hoor. Probeer het maar eens uit door er 1 naar jezelf te sturen.

Tigerfeet

Tigerfeet

13-02-2012 om 13:35

Okee

Ga nog ff zoeken naar die gratis sms sites, ouderwetse kaart sturen kan niet omdat degene niet thuis is. En een ecard kan evt wel, ik heb zo'n leuke sms tekst verzonnen vind ik zelf dus wilde die doen
tigerfeet
ps vanaf mijn provider kan ik wel gratis smsjes versturen maar zijn niet afgeschermd

Tigerfeet

Tigerfeet

13-02-2012 om 19:37

Mmmm

de gratis sites laten wel ej nummer zien. helaas
tigerfeet

Nee niet allemaal

Ik weet zeker dat ik 'vroeger'toen oudste nog veel jonger was met regelmaat sms jes kreeg zonder nummerachterlating. En die waren dan dus van dochter.
Aangezien snuggle's zegt dat je nummer afschermen niet werkt bij smsjes, alleen bij bellen, moét dochter die wel verstuurd hebben van sites.
Daar waren ze in haar klas/vriendengroep toen grote fans van. Elke site wisten ze te 'gebruiken' en gaven ze aan elkaar door. Er bestonden ook sites met 'standaard teksten' dus b.v.: 'Bel me' daar bleef weer wel een nummer achter.
Maar dochter is er niet (al naar school) en ook als ze hier is, dat is denk ik al wel 4 jaar geleden ofzo, dus ik betwijfel of ze nog die sites weet....
Als ze thuis is zal ik het navragen voor de zekerheid.
groeten albana

Tigerfeet

Tigerfeet

14-02-2012 om 13:12

Albana

Ja er zijn wel sites waarvan dat kan, maar daar moet je best veel gegevens achterlaten en dat vind ik niet heel fijn. Ik wil geen adresgegevens achterlaten ergens waar ik geen vertrouwen in heb.
Mar het is geregeld, sms is verstuurd, eenmalig 1.30 betaald, maar was zeker geen sms dienst
Tigerfeet

Hombre

Hombre

14-02-2012 om 15:33

Reken maar

Ik kan zelfs smsjes versturen met het afzendernummer van iemand anders, of met een woord als afzender. Kwestie van een contract met een SMS-provider...

Klopt

Oudste gevraagd of ze dat nog wist en ze wist ook nog dat je op die sites veel moest invullen (dat ze dan allemaal bij elkaar verzonnen) én je nummer moest invullen (tel. nr.) ook kreeg je van die sites enorm veel verkopers aan de lijn die je belden (tel. verkoop), maar op zich gaven ze daar niet om toendertijd. Dat was nog de tijd van pre-paid kaarten en ze wisselden toen vaak van nummer.
Ik denk dat het voor een vast nummer daardoor minder geschikt is.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.