Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Antieke meubeltjes verkopen, heeft iemand een tip?

Mijn ouders zijn overleden en nu moet ik het huis leeghalen. Ze hielden van antiek dus er staan nogal wat antieke meubeltjes. Een grote ronde tafel-biedermeier met 6 stoelen, biedermeier salontafel, kuifkast, wat andere kleine kastjes en tafeltjes en dan nog wat los spul, zaanse klok en wat koperwerk. Ik ben al gaan googlen, en heb 2 bedrijven benaderd die antiek inkopen, de ene heeft geen interesse en de ander biedt 500 euro voor alle meubels bij elkaar. Heeft iemand van jullie nog een tip, waar ik eventueel nog wat kan krijgen voor de spulletjes, 500 euro is wel heel erg weinig, of denken jullie van niet? Marktplaats heb ik ook al aan gedacht, maar de laatste paar keer dat ik daar wat op probeerde te verkopen lukte dat helemaal niet omdat ze gewoon niet op komen dagen op de afspraak om het op te komen halen (meerdere keren, verschillende mensen)

Bij mijn weten zit enorm de klad in antiek. Ik denk dat je kan kiezen: nu 500 euro en klaar is kees, of alle spullen ergens opslaan en op je gemak op zoek naar de beste plek voor verkoop. Dat kost van opslaan vermoedelijk meer dan het aan winst oplevert (of je moet toevallig zelf ruimte over hebben)

Ik zou als ik jou was eens kijken wat die spullen moeten kosten als je ze koopt. Wat zijn de prijzen op Marktplaats, wat zijn de prijzen in antiekzaken? Bedenk dat in dat laatste geval zeker de helft ofzo de marge is voor de handelaar, dan kan je inschatten wat de spullen op zouden kunnen leveren als je ze onder gunstige voorwaarden kan verkopen. En dan is vervolgens de vraag: ga ik er al die tijd in steken?

Sterkte ermee, het lijkt me geen fijn klusje.


Groeten,

Temet

Naar de veiling? Je kan een minimumprijs instellen; als een stuk die niet haalt, gaat de koop niet door. Wel even uitzoeken welke veiling voor jou het geschiktst is.

Gecondoleerd met je ouders.


Heb je die antiekopkopers langs laten komen?

Als je er echt meer voor wilt hebben, dan goede foto’s per onderdeel maken en met veel meer antiekzaken (die inkopen) contact opnemen en ze eerst via foto’s /online laten bepalen in welke onderdelen ze evt. interesse hebben en hoeveel ze ervoor (per onderdeel vragen) willen betalen. Ook antiekzaken verder uit de buurt. Mochten ze er meer voor willen betalen, dan kunnen ze langs komej voor een serieus bod en komen ze het ook wel van verder halen
Twee opkopers vind ik erg weinig.
Wel veel meer werk.
Er is ook een website waar ie antiek via goede foto’s kunt laten taxerej, maar kost wel wat geld. Misschien kan je ze bellen voor een eerste inschatting of het de moeite waard is, hoe antiek het doet?

Ik heb er inmiddels nog een paar benaderd en eentje toont wel interesse maar wil meer foto's en afmetingen, dus wie weet wordt dat wat, ik hoef echt de hoofdprijs niet, maar die 500 euro viel me toch wat tegen, ook naar mijn ouders toe, ze waren zo zuinig en trots op hun spulletjes, dus het is ook een beetje gevoelsmatig wat er meespeelt, dat ik dat niet voor een habbekrats wil dumpen. Ik zou het dan nog bijna liever weggeven aan iemand die er echt heel blij mee zou zijn.

Op Marktplaats heb je toch de meeste kans. Mijn ervaring is dat echt mooie meubels heel snel weg zijn, voor goede prijzen. Wat niet verkocht wordt, daar is kennelijk geen vraag naar. Biedermeiermeubels worden tegenwoordig eerder gezien als oubollig dan als smaakvol antiek. Je kunt het allicht proberen, meer dan 500 voor alles zou er wel in moeten zitten als je het apart verkoopt.

Gisteren wel een rondje marktplaats gedaan. Ik zie ongeveer gelijke meubeltjes erop staan, voor best leuke prijzen, maar er wordt niet op geboden zie ik, sommige dingen staan er al maanden op, dus ik denk dat dat 'm ook niet worden gaat. Het is gewoon uit de mode nu, zelf hoef ik het ook niet namelijk . Alhoewel ik ze ook zie, vaak zwart geverfd, dan staat het best leuk, maar mijn huis staat al vol en ik heb geen behoefte aan een verandering van meubels op dit moment

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.