Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

virginie

virginie

18-01-2011 om 22:37

Antilek beker

welke beker lekt echt niet?? ik heb voor mijn zoontje van 5, voor naar de school een van mepal gekocht, maar deze lekt ook, ik heb het al open gehad, het klik gehoord bij het dichtdraaien, maar dan nog lekt hij toch.

Groetjes,
virginie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

19-01-2011 om 09:20

Schoolbeker?

Even voor de goede orde, we hebben het over een schoolbeker? Niet een antilek tuitbeker toch?

Dan kan ik je niet helpen ben ik bang. Hier voor ieder kind 2 mepal bekers en die lekken niet. Althans, na 2 jaar gebruik is er 1 gaan lekken en vervangen, de andere bekers doen het nog perfect.

Wanneer lekt jouw beker? tussen huis en school of tussen school en huis? Als het het laatste is denk ik nl dat hij na het drinken niet goed dicth wordt gedraaid. Of dat er nog drinken op de rand zit als hij dicht wordt gedraaid.

Wat het hier ook goed doet is de rietjesbeker van de HEMA. Die durf ik los in m'n handtas te gooien.

Anonix

Anonix

19-01-2011 om 10:09

Sigg

Mijn kinderen hebben een fles van Sigg mee naar school, die lekt (hier) echt niet. Mepal bekers trouwens ook niet, maar die met zo'n pop-up ding wel. Daar heb ik al verschillende vervangende deksels van gekregen, maar het blijft prut.

Jet Burg

Jet Burg

19-01-2011 om 10:53

Mepal met pop-up tuit

Maar deze lekker hier niet. En als je een gewoon drinkflesje neemt bijv van spa. En die dan steeds goed afwast...?

Sigg en mepal

Ik heb ook zo'n mepal beker met popup tuit gehad, maar die lekte onwijs, zonde van het geld. Toen ging ik op advies van iemand hier een Sigg beker halen bij Beversport, maar jee wat zijn die duur. 15 euro en dan zat er zo'n dop op als bij een termofles, met een handige dop moest ik weer appart voor de dop betalen(meen 5 euro). Toen zag ik dat ze ook beversport flesjes hadden,met een draaidop. Ideaal, lekt niet en was 5 euro voor een halve liter.
Muizemeis

Puck

Puck

19-01-2011 om 20:11

Ook niet tevreden over mepal met tuit

Hier ook een Mepal met tuit gehad die vanaf dag 1 lekte. De gewoon Mepal met klik-in-het-deksel gaat hier altijd wel goed. Ook de bekers van Tupperware gaan goed, maar die zijn volgens mij niet meer leverbaar.
Kunnen die bidons van Sigg trouwens in de vaatwasser. Volgens mij hebben die een vrij smalle opening, wordt dat dan wel schoon.

Lisepop

Lisepop

20-01-2011 om 11:55

Tevreden over sigg

Ik heb onlangs twee Sigg bekers besteld voor mijn kinderen via www.siggoriginal.eu De bekers kunnen in de vaatwasser en worden goed schoon. Op de site zijn ze ingedeeld in verschillende categorien. Op de kinderbekers zit een sportdop die ze makkelijk zelf kunnen openen. De kinderbekers zijn ook niet zo groot. Hiervoor had ik Mepal bekers met tuit. De doppen waren kapot en begonnen te lekken. Voordeel van Sigg bekers vind ik ook dat ze milieubewuster zijn en dat de smaak van het drinken beter is(volgens de kinderen)

Hibiscus

Hibiscus

20-01-2011 om 13:11

Schoonmaken sigg

wij hebben twee Sigg bekers, allebei met zo'n sportdop. Ze zijn al 4 en 5 jaar oud en worden iedere schooldag gebruikt. Ik maak ze iedere dag schoon door ze om te spoelen met water en een beetje sop. De dop kan uit elkaar en dat doe ik ook iedere dag en spoel het goed af in een sopje. 1x per maand ofzo doe ik er een tablet in van "Alfi" dat is een schoonmaak tablet voor thermosflessen. Ik heb die gekocht bij Simon Levelt. Daar worden ze brandschoon van.

Ze gaan nooit in de afwasmachine en inderdaad, absoluut antilek, tenzij je zoals ik 1 keer de dop niet goed terug in elkaar zet!

Ik vond de Mepal bekers altijd ellende, vooral die met die tuitdop. Dochter deed ze nooit goed dicht en dan zat er net nog zo'n laagje in, alles plakkerig. Voordeel vind ik ook dat deze flink groter zijn. Dochter moet veel drinken overdag en deze gaat vol mee en komt leeg terug. daarbij nog extra pakje drinken tijdens lunch en dan weet ik dat ze genoeg heeft binnengekregen.

Hibiscus

Tupperware, sporty

Ik gebruik de sporty voor de kinderen. Werkt perfect. Kan ook 400 ml in, dus genoeg voor kleine pauze en bij brood.

Minet

Minet

21-01-2011 om 08:07

De sporty (ot)

Omdat ik erg benieuwd was wat een sporty is heb ik natuurlijk even gegoogled. Ik schoot in de lach! Het lijkt wel een goedkope vibrator!
En dan maar hopen dat hij niet lekt

Terpi

Terpi

21-01-2011 om 09:25

Minet (ot)

Maar dan hoop ik toch dat het een vieb is voor hele ruime vrouwen hahaha, ik stelde me daar wat actie bij voor maar de gedachte alleen al doet me pijn in mijn onderbroek!

Sancy

Sancy

21-01-2011 om 12:00

Terpi (ot)

gewoon een grote muts dus!

virginie

virginie

21-01-2011 om 23:07

Gewone mepal beker

wat ik heb is de gewone beker van Mepal (klik in deksel), zonder tuit dus.
Ik merk uit de reacties dat de sportflessen beter zijn?
De beker moet ik altijd rechtop vervoeren, anders lekt ie al, en bij einde schooldag is het tasje helemaal nat omdat de beker niet helemaal goed dicht is.
Ik heb niet voor een beker met tuit gekozen omdat mijn zoontje dan aan moet zuigen, en dat is niet goed voor de tanden dacht ik.
Misschien ga ik toch maar voor een andere model kijken.
bedankt voor de reacties
Groeten,virginie

Hes@

Hes@

22-01-2011 om 14:33

Gewone mepalbeker

een gewone mepalbeker hoef je echt niet rechtop te vervoeren hoor. Die is juist altijd goed dicht. De tuitbekers niet. Mijn ervaring is dat de gewone bekers pas na jaren gaan lekken.

Is er misschien iets mis met je deksel? Je kunt het rondje rubber in de deksel omhoog duwen. Misschien zit het niet meer goed in het gaatje? Zit de rubberen afsluitring er nog in?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.