Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

17-10-2008 om 15:26

Anwb wegenwacht: wie weet iets over kortingsacties?

We hebben vanaf het begin bij Route-mobiel gezeten en willen terug naar de ANWB (niet omdat we niet tevreden zijn maar om andere redenen). In oktober had de ANWB de actie dat als je NU lid wordt voor 2009 je gratis lid bent de rest van 2008, daar hebben we niks aan want we zijn tot eind 2008 nog lid van Route-Mobiel.

Weet iemand of ANWB altijd NOG een actie heeft aan het eind van het kalenderjaar? Zodat je korting krijgt als je pas in december zegt dat je in 2009 lid wilt worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

17-10-2008 om 15:47

Geen idee maar

het lijkt me niet logisch de actie die je voorsteld. Het is wel erg voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. 2008 bestaat nog uit 2,5 maand. Ik geloof dat we in de 100 euro betalen (zou het eerlijk gezegd niet weten), dat hoort toch gewoon bij de autokosten?

Klopt

Dat is nog steeds zo.

angel3

angel3

17-10-2008 om 17:01

Heb je vaak pech dan?

vraag me altijd af waarom je lid zou worden van de wegenwacht. ANWB ok dan heb je leuke korting en kaarten en kleding en sneeuwkettingen etc maar wegenwacht? of bedoel je anwb? maar dat kost bijna niks? Je kan gewoon liod worden als je een keer pech hebt, dan betaal je meer maar als je 2 jaar niks hebt heb je dat er wel weer uit denk ik dan. Ik rij al bijna 20 jaar en nog NOOIT pech gehad...is missch geluk maar wat een geld spaar je dan uit. De meeste garages bieden ook gratis pech ondersteuning als je bij hen in onderhoud zit. Maar goed ik weet het was niet je vraag

Polly Shearman

Polly Shearman

17-10-2008 om 18:35

Gut

ik heb echt regelmatig de anwb nodig hoor, betaal daar 80 euro per jaar voor, maar echt ik heb die mannen nogal eens nodig. Wij rijden in oude auto's die we volledig oprijden en kopen dan weer een oude auto voor een klein beetje. Alles bij elkaar hebben wij toch niet veel auto kosten. Zonder anwb komen we er niet.
WIj hebben trouwens geen garage, maar een teun de beun ( die is te betalen) en die komt niet op zondag, snachts en als we buiten onze woonplaats staan.

Sjillie

Sjillie

17-10-2008 om 18:51

Wij (beetje ot)

zijn lid van de ANWB en manklief was er vanmorgen erg blij om toe er op de snelweg rook onder de moterkap vandaan kwam... Gelukkig viel et mee en kreeg de ANWB meneer manlief weer veilig aan het rijden en heeft de garage alleen de klep van de radiateur of zoiets moeten vervangen.....

angel3

angel3

17-10-2008 om 19:47

Polly (beetje ot)

zou teun de beun missch te maken hebben met je vele pech gevallen? of ben ik flauw. Ik rij ook in oude auto's die ik oprij en die ik regelmatig (gewoon wanneer het moet) voor onderhoud stuur naar de dealer. Dan betaal ik de ene keer veel en de andere keer bijna niks. Ligt eraan wat vervangen moet worden. Man heeft ook lange tijd bij teun de beun gezeten maar was toch niet zo blij toen hij auto wilde inruilen en bleek dat er prutswerk was afgeleverd. Dus nu toch weer bij de dealer en echt nooit pech. Alleen 1 keer in buitenland en kostenloos gerepatrieerd door dealer maar had ook op reisverz. gekund.

Polly Shearman

Polly Shearman

17-10-2008 om 20:18

Teun de beun

is op zich een goeie, zijn uurloon ligt veel lager als bij de dealer en als we onderdelen nodig hebben haalt hij die van de sloop.
Want waarom zou je in een oude auto een nieuw onderdeel in leggen?
We hebben de auto waar we nu al 4 jaar in rijden, voor ongeveer 2000 euro gekocht en na 2 jaar hebben we er voor 500 euro aan laten knutselen, dit jaar weer voor ongeveer 400 euro. We hopen er nog 2 jaar mee te rijden en dan weer voor ongeveer 2000 een andere te kopen.
Het zou best kunnen dat een dealer betere reparaties uitvoert hoor, maar net als deze week hadden we een nieuwe acuu en een nieuwe dynamo nodig. Onze teun de beun heeft die dingen tweede hands in onze auto gestopt, een dealer zou er nieuwe in doen. maar is dat nou nodig voor de komende 2 jaar??

groet, polly

angel3

angel3

17-10-2008 om 20:28

Polly

nee tuurlijk je hebt helemaal gelijk hoor. Ik probeerde eigenlijk alleen even aan te zwengelen dat het handig is om inderdaad door te rekenen en te kijken welke zaken wel nodig zijn en welke niet zo ook bij andere verzekeringen.
Groet Angel

mee1977

mee1977

17-10-2008 om 20:46

Angel en pelle

jullie gaan dan zeker nooit met de auto naar het buitenland?

Ik kan je vertellen dat het een hele geruststelling is wanneer je midden in Boedapest met een kapotte motor sta dat je gewoon iemand kan bellen, in je eigen taal kan uitleggen wat er is en dat alles dan goed komt.

Pelle volgens mij heeft de ANWB geen aanbiedingen. Maar wel heel slim om het te regelen als je weet dat je naar het buitenland ga.

angel3

angel3

17-10-2008 om 21:57

Mee1977

Jazeker wel. ALS we pech hebben is dat in het buitenland. Dit zit in je reisverz. Zoveel mensen zijn dubbel verzekerd. Check je reisverz even of de deal die je met je dealer hebt. Sommige dealers hebben dit ook. Wij hebben een doorlopende reisverz bij de ABN voor het hele gezin. We moesten van de weg af dus dat ging ff via de praatpaal maar daarna is alles via de reisverz geregeld. Er werd een huur auto gebracht naar betr garage voor de duur van de vakantie. We mochten op een willekeurige plek/autohuur in NL onze vervangende auto weer inleveren. Daarvoor hoef je echt niet dure dingen bij de anwb af te sluiten....

angel3

angel3

18-10-2008 om 09:46

Maar pelle (echt ot nu)

een reisverz heb je toch ook in NL nodig? het gaat toch om het reisje en niet het land? en niet alleen de auto maar ook je camera of bril?
Na ja goed ieder zijn eigen keuze maar uiteindelijk was het goedkoper om voor het hele gezin doorlopend te nemen dan elke keer aparte reisverz af te sluiten en daarin de auto dan weer mee te nemen.
Overigens is Wegenwacht voor buitenland niet handig dan kun je een losse reis en kredietbr doen maar dat is meer een reactie op mee1977 ??? (denk ik)

16= 12

De ANWB heeft elk jaar in september de 16=12 regeling. Per 1 sept.lid worden en dan de contributie voor het daaropvolgend jaar betalen en daardoor de laatste 4 maanden van het lopende jaar gratis. Dan zou je dus tot 1 sept 2009 moeten wachten. Als je een jaar of langer bij RM zit kun je per direkt weg en heb je dus nu nog wel iets aan die 2 maanden van 2008 .
Lid worden als je met pech staat kost je minimaal 120 uero extra en dan heb je alleen recht op sleutelhulp en wordt je niet gesleept als dat nodig ziu zijn. Dat wordt alleen gedaan als je al lid bent.
Lang niet iedere reisverzekering heeft automobilistenhulp en voor wat bereft uitjes in Nederland geldt wel dat er minimaal een aantoonbare( lees betaalde) overnachting moet plaastvinden.
Bij de doorlopende reisverzekering van de ANWB is het zo dat als je voor meer dan 3 gezinsleden die ouder zijn dan 5 jaar een polis sluit je maar voor maximaal 3 personen premie betaald en als je dan meer dan 2 1/2 week per jaar op vakantie gaat is dat stukken goedkoper.Kinderen ongeacht leeftijd mogen op 1 polis maar kunnen ook zonder ouders reizen, zolang ze maar inwonend zijn.Bij veel maatscahpijen oa Postbank ,moeten ze vanaf 18 jaar een eigen polis.
Bij eenmalige polissen betaal je altijd een premie per persoon per dag.
DE wegenwacht voor het buitenland is niet handig??? Het is 100% hetzelfde als de reis en kredietbrief( die overigens al 2 jaar Europservice heet) en niet los af te sluiten. Loopt ook altijd een kalenderjaar en nooit alleen de duur van de vakantie

Wij hebben er erg veel 'profijt' van gehad

wij hebben meerdere keren ervaren door ongelukken in het buitenland (moeder en oudste wel verschillende keren hoor) dat zo'n reis-verzekering en/of een anwb lidmaatschap 'goud' waard is op zo'n moment.....
we zouden compleet reddeloos zijn geweest als de anwb alarm-centrale niet bestaan had........
en de rekeningen waren ook wel van dién aard dat je dat als normaal mens niet eens kan opbrengen......die liepen echt in de 1000-en guldens/euro's , daar betaal ik graag 10tallen jaren dat lidmaatschap én de reisverzekering voor. zelfs als we lid blijven tot ver na onze pensionering denk ik nóg dat we minder hebben betaald aan premie dan dat wat wij met deze 2 voorvallen 'gekost' hebben...en dan heb ik het nog niet eens over de keer dat onze auto van 2 weken oud de gekste geluiden ging maken in limburg en ze ons op een takelwagen thuis afgeleverd hebben (nog in garantie dus daar branden ze zich niet aan) en de keer dat ze mij en oudste gered hebben bij een dichtgegooide auto met sleutels erin.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.