Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mej. Griffel

Mej. Griffel

06-11-2014 om 09:56

auping of latten bodem ervaring?

Wie heeft er een auping bed en bevalt dit?
Wij moeten een nieuw bed maar twijfelen nog tussen een auping of een lattenbodem.
Een boxspring willen we niet meer.

Ook matraservaring welkom.

amk

amk

06-11-2014 om 10:20

verschil?

ik merk het verschil nooit tussen al die dingen. Wel dat ik veren niet fijn vind omdat ik daar letterlijk blauwe plekken van oploop, maar dat is meer de matras dan het stuk er onder.

Ik heb nu lattenbodems van ikea, maar het kan wat mij betreft ook gewoon een houtenplaat zijn. Of de eenvoudige latten van mijn dochtersbed.

Ik denk echt dat bodems overrated zijn.

Mej. Griffel

Mej. Griffel

06-11-2014 om 10:34

matras tip dan?

Ik slaap zelf ook overal, maar wil niet dat mijn echtgenoot rugklachten krijgt. Dus jij pleit voor lattenbodems. Matras op de grond ventileert ook weer niet

Maar dan moeten wij ons vooral richten op een uitstekend matras neem ik aan?

Barvaux

Barvaux

06-11-2014 om 10:44

Ikea

Inderdaad: de Ikea heeft van alles in allerlei prijsklassen en voor iedereen. Je kunt 3 maanden proberen en weer omruilen.

amk: en houten plaat heeft vooral een nadeel in de ventilering (eerder schimmel) denk ik zo.

amk

amk

06-11-2014 om 11:19

klopt,

maar voor het slaapcomfort maakt het niet uit.

Barvaux

Barvaux

06-11-2014 om 11:21

amk

Toch wel omdat die latten meeveren met het lichaam en iets meer dan gewoon latten kunnen door hun verbindingsstukken meer gewicht aan rond bijv de schouders of de heupen. Gewoon een plank kan dat niet, dan kun je ook een matras op de grond leggen.

Mej. Griffel

Mej. Griffel

06-11-2014 om 11:31

andere winkels dan ikea

Ik zelf ben niet vies van Ikea, maar mijn echtgenoot zet liever geen stap in die winkel Liever kijken wij op marktplaats, maar we willen wel nieuwe matrassen uit een winkel.
Iemand andere tips dan ikea, mijn ouders zweren bij matrassen van poelman (of zoiets)

amk

amk

06-11-2014 om 11:31

Barveaux

zoals ik al zeg: ik vind de bodem overrated, ik heb een andere lattenbodem als mijn dochter, wel dezelfde matras, maar ik voel werkelijk het verschil niet.

Ik zou eerder investeren in een goed matras dan in die bodem.
En gewone latten zijn ook letterlijk dat: latjes met een stukje lint er tussen dat op 10 plaatsen is door geknipt omdat het anders niet in het meegroeibed paste. En al minimaal 40 jaar ingebruik want kwam uit mijn bed bij mijn ouders.

Barvaux

Barvaux

06-11-2014 om 11:51

amk

Ik weet wat gewone latten zijn en ik merk wel degelijk verschil als ik op de matras van mijn man lig met niet gewone latten maar wel met een systeem wat het gewicht anders verdeelt.

Ik ben het met je eens dat een goed matras het belangrijkste is maar ik ben het niet met je eens dat een plank net zo goed voldoet en ook de gewone latten kunnen anders aanvoelen maar bij een normaal persoon met een normaal gewicht zal het niet uitmaken.

Voor mij geen auping meer

In combinatie met de drie matrassen die ik heb uitgeprobeerd, het lag niet lekker. Ik heb destijd de auping gekocht op aanraden van enthousiaste mensen, dus ja, mensen verschillen...

Juist auping

Het grote voordeel van de vollediggespannen auping spiralen is dat ze een " eeuwig " leven hebben. Zelfs verkopers geven die morrend toe. Wij slapen al 30 jaar op hetzelfde spiraal, alleen de matrassen (overige niet van auping) worden om de zoveel jaar vervangen. Het spiraal is nog net zo goed gespannen als bij aanschaf.
Als een auping niet lekker ligt, ligt dit eerder aan de keuze matras. Maar dat probleem geldt dan ook voor de lattenbodem, lijkt mij.

Een boxspring slaapt wel lekker, maar zo'n matras is te zwaar om in je eentje om te draaien.

neteret mut

neteret mut

06-11-2014 om 14:31

tja

mensen verschillen sterk, zowel lichaam als ervaringen. Wij slapen al een jaar of 18 op eenvoudige latten en een binnenveringmatras. Die laatste is denk ik geen 18 jaar oud maar ieg wel 15 en dan ook nog uit een goedkope matrassenwinkel (naam weet ik niet meer). En om helemaal eenvoudig te zijn, een bedmaat van 140 bij 200 meter, dus geen 2 1-persoons maar 1 2-persoons. Dit kan omdat we geen last hebben van rugklachten, wel overgewicht.

Nadeel lattenbodem

Het nadeel van een eenvoudige lattenbodem is dat een goed / duur matras aangeschaft dient te worden om de latten niet te voelen. Meestal wordt dat een binnenveringsmatras maar daar kan men weer last hebben van de veren.

Op onze auping kan een goedkope ikeamatras. Hier een man met 'ruimte' tussen de wervels.

Mej. Griffel

Mej. Griffel

07-11-2014 om 09:04

imput

Ik neig ook wel naar een auping, ik sliep er vroeger zelf op en altijd goed geslapen Een nieuw spiraal is niet zo duur en los te koop, dus evt. een tweedehands ombouw is ook een optie om het betaalbaar te houden.
En ik ben ook wel bang dat de match lattenbodem/matras tegen kan vallen.
Bedankt voor jullie imput.

Zus

Zus

07-11-2014 om 12:28

Mej.Griffel

Wij krijgen over een paar weken een nieuwe auping spiraal. Wij doen dan onze 'oude' auping spiralen (twee van 70 cm breed en 2 m lang) weg. Je mag ze wel hebben als de maat voor jou handig is?

Mej. Griffel

Mej. Griffel

07-11-2014 om 12:34

Zus

Dat is ontzettend lief maar ik kan je aanbod helaas niet aannemen. Wij willen weer een bed van 180 breed.
Maar ik denk dat we er al wel uit zijn dat het een auping wordt. Mijn tante belde nog dat zij al 40 jaar met het bed doet. Zonder de spiralen te vervangen..
Hoe lang deed jij met deze spiralen?

Zus

Zus

07-11-2014 om 12:43

spiralen

We hebben deze spiralen nu 10 jaar en ze zijn nog helemaal in orde, zou er vast ook nog tientallen jaren op kunnen slapen. Mijn man en ik zijn niet heel zwaar trouwens, zou ook kunnen schelen in levensduur. De enige reden dat we deze vervangen is omdat we een spiraal willen die je met een motortje van stand kan laten veranderen. Kunnen we lekker lezen in bed zonder kussens op te proppen

Hier ook auping spiralen

Met Pullman (niet Poelman dus ) matrassen. De spiralen gaan al 25 jaar mee, eens per 10-12 jaar schaffen we nieuwe matrassen aan. Bevalt uitstekend. Wij gaan nu ook op zoek naar een nieuwe ombouw, want die is wel aan zijn eindje inmiddels...

Mej. Griffel

Mej. Griffel

19-12-2014 om 11:23

Wat is een goed matras (latex/schuimrubbermatras) op lattenbodem

Wij hebben intussen een nieuw (marktplaats) bed, toch van hout, met een goede lattenbodem. Nu moeten we nog matrassen, want die van ons zijn op (11-13 jaar) en zijn te kort
Man man man wat een prijzen als we weer dezelfde kopen, die goed bevallen (schuimrubber sleep & dream rosenne), de dikkere zijn 1500 per stuk..
Maar ze gaan wel lang mee en we weten wat we kopen (goed).

Wat is wijsheid bij de aanschaf van een matras? Iemand met goede ervaringen (en ook een latten bodem?)? Help!

Barvaux

Barvaux

19-12-2014 om 11:34

tja

Toch die Zweed... arme meneer Griffel...

Mej. Griffel

Mej. Griffel

19-12-2014 om 11:44

Zweed

Gaat die Zweed ook tien jaar mee? Ze hebben daar geen matrassen in de maat die we willen (210) , zag ik op de site.

amk

amk

19-12-2014 om 11:55

hebben ze wel

maar niet veel, en ja ze gaan 10 jaar mee, daar geven ze zelfs garantie op, dus de bon goed bewaren.

Barvaux

Barvaux

19-12-2014 om 13:36

ja

210 is inderdaad weer geen handige maat, dan is de keus behoorlijk beperkt, voordeeltje voor je man!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.