Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

28-10-2008 om 10:54

Banden bh zakken steeds af?

Dag
Ik ben "gezegend" met een flinke boezem en draag dus maat 95E, joepie! Maar maar , wat ik ook voor BH koop, duur, niet duur, brede banden dunnen banden, allemaal zakken ze af en ik ben voortdurend de banden van mijn armen terug aan het schuiven op mijn schouders. Wat doe ik fout en wat is een goede oplossing?
Alvast bedankt, Jane Mansfield, (AKA Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

28-10-2008 om 11:03

Strakker

En als je de bandjes strakker zet? zakken ze dan nog steeds af

ayla, vroeger DD maar tegenwoordig een nette C

Dat ene model

die sluiten van voren en de bandjes kruisen elkaar in een X op de rug.

Heb jij 95E ?! JEEEEE wat groot

Puck2

Puck2

28-10-2008 om 11:26

Waar beginnen de bandjes

Ik ben gezegend met een uiterst nette 85B en ook ik herken wel dat bandjes afzakken. Ik heb het vooral met modellen waarbij de bandjes aan de buitenkant van de cup beginnen. Wanneer bandjes midden boven de cup beginnen is er meestal niets aan de hand. En ook de stof van de bandjes: van die gladde satijndingen zakken ook af (van mijn kennelijk perzikzachte schoudertjes)

goeie vraag sini....... hier ook altijd een ramp.
Ik ben 'gezegend' met een 85I cup..... Geen idee of het te maken heeft met grote borsten of niet, maar graag zou ik ook een oplossing horen........

Tihama

Tihama

28-10-2008 om 14:31

Kruislings

Dat is de enige oplossing. Vermoedelijk heb je wat afhangende schouders en dan doet de zwaartekracht gewoon zijn werk. Je moet dus op zoek naar bh's waarbij de bandje van linksvoor naar rechtsachter lopen. Haltermodel is ook een oplossing, maar dan lijkt me niet zo fijn met 95E.

Tihama

Mamasan

Mamasan

28-10-2008 om 16:09

Maat?

Heb je dan wel de juiste maat? Ik heb eigenlijk nooit afzakkende bandjes (slechts maatje 70C), maar als een bh eigenlijk versleten is worden de bandjes ruimer en zakken ze wel.

Modelafhankelijk

Ik heb maat 80D en ik herken dat bandjes-afzak-probleem ook. Bij mij hangt het nogal van het model af. Iemand hiervoor had het ook al over modellen met de bandjes aan de buitenkant van de cup (zakt dus af) of in het midden (blijft goed zitten!). Probleem bij mij is echter dat ik de modellen met bandjes wat meer naar buiten geplaatst mooier vind! Ik zit dus ook om de haverklap in mijn bloes/shirt te graaien om bandjes op te hijsen....

Aatje77

Aatje77

28-10-2008 om 22:48

Dingetjes...

er zijn dingetjes voor te krijgen die je om het bandje schuift en bovenop je schouder plaatst waardoor de bandjes niet meer afzakken. Het is van een soort rubberig materiaal. Ziet natuurlijk niet zo mooi uit maar dat is dan weer een ander probleem.

Na wat googelen vond ik dit:

http://www.twenga.nl/dir-Sport,Sportkleding,Sport-BH/Model-Volwassene-1-48

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2008 om 01:23

Ik heb deze

http://www.underfashion.nl/artikellijst_web/;jsessionid=18F3E2664F17BD21C0F97585440E30BB?__stateless=18F3E2664F17BD21C0F97585440E30BB
Ik heb ook extreem last van afzakkende bandjes. Ik kan ook geen schoudertas hebben want dat stort zodra ik hem omhang toch weer naar beneden. De Tri-action bh van Triumph is niet dé oplossing, maar hij blijft wel heel aardig zitten. Je stelt het schouderbandje af met klittenband. Je kunt het bandje dus precies zo kort of lang maken als bij jou nodig is.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 00:10

Misschien ook groot genoeg

Ik zie het opeens helemaal voor me)
Het gaat om de Triumph Tri-action Workout High Sport bh.

MariaV

MariaV

30-10-2008 om 15:49

Schouders

Ik ben niet echt gezegend met een enorme boezem (70B/C), maar wel met heel smalle schouders. Bij mij zakken de bandjes dus ook altijd af. Eigenlijk blijven alleen sportbeha's goed zitten. En die wil ik toch alleen bij het sporten dragen. Ik lees met interesse mee.
Maria

Die *&^%$ bandjes zijn gewoon te lang

Hier hetzelfde probleem. Ik heb geen aflopende schouders, maar ook mijn bandjes zakken met regelmaat af. Ik heb ze op de kortst mogelijke stand staan, het maakt ook niet uit wat voor soort cups het zijn (ik draag het liefst een padded beugelbeha), en ik draag de juiste maat. Maar ze zakken gewoon. Die stomme bandjes maken ze gewoon te lang . Als ze dat schuifding nou zó maken dat de bandjes nog een cm of 2 korter kunnen, dan is het goed!
(70B hier, het is al zo lastig om iets fijns te vinden in die maat)

Guinevere

Guinevere

30-10-2008 om 20:14

Kunnen jullie dan niet...

Kunnen jullie dan niet een extra ding fabriceren, dat de bandjes hoog op de rug bij elkaar houdt? Het is even pielen en ook pielen met vastmaken, maar dan ben je van dat afzakken af lijkt mij.
Er zijn van die doorzichtige, afneembare BH-bandjes die zich volgens mij best hiervoor lenen. Als het lang genoeg is kun je het "rond" leggen en het ene eind aan het andere vast maken. Of door je man láten maken. Kan hij eindelijk laten zien hoe snel hij kan helpen met het áándoen van een bh in plaats van met uitdoen

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 23:59

Guinevere

Dat heb ik gedaan. Ik heb bij een peperdure bh ten eerste al de bandjes meer naar het midden genaaid en toen ze vervolgens nog steeds afzakten heb ik een dun elastieken touwtje om de twee schouderbanden geknoopt. Dat hielp, maar a het ziet er niet uit en b ik moest het touwtje flink omhoog schuiven om het effect goed te houden. Daar had ik mijn man voor nodig. Wat een gepruts. Ik vond 'm te duur om maar weer aan de kant te schuiven. Bandjes moeten gewoon blijven zitten zonder dat we zo'n bh eerst helemaal moeten verbouwen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.