Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Floddertje

Floddertje

15-05-2020 om 23:37

Bankafschriften en andere zooi

Bewaren jullie je bankafschriften nog in mapjes?
Ik heb vandaag afschriften van 5 jaar in kleine stukjes gescheurd (verbranden vond ik een beetje eng), waarvan het grootste gedeelte nog in enveloppe. Mijn financiën zijn prima op orde, maar ik gebruik altijd de app en indien nodig download ik een afschrift. De actie was nodig omdat mijn administratieverzamelkast vol was. Er is dus nog veel meer weg gegaan, en ik denk dat uiteindeljk hooguit 10% van de stapels het bewaren waard was.
Hoe doen jullie dat?

Triva

Triva

15-05-2020 om 23:43

nee

allang niet meer. Sinds ik moest gaan betalen voor die papieren onzin. Het erge is, mijn zoon van 18 wil er ook vanaf, zijn oudere broer krijgt die dingen al heel lang niet meer. Dan denk je: even iets invullen op internet.... nee. Even bellen dan? nee... Omdat hij 18 is moet hij eerst naar een bank (ander dorp) en zich daar identificeren. Opzouten zeg, hij gaat jullie geld besparen en moet dan weer daar heen? Zo idioot.

koffie

koffie

16-05-2020 om 10:23

online

Ik krijg al heel lang geen papieren afschriften meer. Eens per jaar download ik alle mutaties als pdf en dat gaat in mijn digitale archief.

Floddertje

Floddertje

16-05-2020 om 11:13

Heel verstandig

Ik ga ze ook maar stopzetten. Wat nu gebeurt als ik ze krijg (1 per maand, en dan een echt dik pak), is dat hij ongeopend in mijn administratiebak gaat. Daar gaat alles in wat ik niet direct wil weg gooien. Na een half jaar orden ik die bak en gaat meer dan de helft alsnog weg. Dat gaat dan in een kast, soort losbladig van systeem op datum. En na vijf jaar word ik er gek van cq is de kast vol, en gooi ik zoveel weg dat er nog maar een fractie over is.

akkemarie

akkemarie

16-05-2020 om 17:42

Verspilling

Wij krijgen ze al jaren niet meer. Ik vond het zo'n verspilling van grondstoffen. Kon dat voor mezelf niet meer rechtvaardigen.

Bosbes

Bosbes

16-05-2020 om 19:19

papieren afschriften?

Ik wist niet dat dat nog verstuurd werd, ik dacht misschien alleen aan ouderen als zij erover zeurden. Echt iets van vroeger.

Bij de ASN hoef je nooit ergens langs te gaan, ik zou overstappen want ik lees nu al 2x een bank die blijkbaar niet met de tijd is meegegaan.

Flavia

Flavia

16-05-2020 om 19:43

Bosbes: zeurende ouderen?

Ik ben blij dat mijn moeder zelfstandig haar financiën kan doen terwijl ze geen internet heeft. En dat haar bank haar daarin ook helpt.

Yaron

Yaron

16-05-2020 om 22:38

Papier

Hier vier kinderen met een bankrekening en man en ik meerdere rekeningen, allemaal bij dezelfde bank, en maar één kind krijgt elke maand een papieren afschrift verder niemand. We hebben al verschillende pogingen gedaan om daar van af te komen, maar het is niet gelukt. We moeten binnenkort naar de bank om iets anders te regelen, dan kunnen we dit hopelijk ook stopzetten.

Bosbes

Bosbes

16-05-2020 om 23:13

bedoel ik niet Flavia

Sorry, dat kwam onaardiger over dan ik bedoelde.
Natuurlijk is het goed dat sommige mensen wél afschriften kunnen krijgen (sommige ouderen, of andere mensen die dat fijner vinden).

Het is meer dat ik dacht: je moet tegenwoordig vast moeite doen (ik noemde het 'zeuren') om wél afschriften te krijgen. De default is vast online bankieren. Maar dat is niet waar: bij de bank van Floddertje alvast niet. Daar moet je ook allerlei moeite doen om er vanaf te komen, zelfs persoonlijk langskomen!

Mijntje

Mijntje

18-05-2020 om 11:00

ouderwets

Dan zijn wij vast heel ouderwets want ik heb (nog steeds) liever papieren afschriften. Toch meer overzicht. Mijn ervaring is dat ik het digitale nauwelijks check.
Man is zzp-er en voor hem een must.
Zeuren hoeft niet, gewoon ergens een vinkje zetten of weghalen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.