Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Livia

Livia

25-08-2018 om 09:07

Beddengoed

Ik zoek zo goedkoop mogelijke, maar wel goed beddengoed. En dan m.n. beddenhoezen, moltons en witte kussenslopen, dus niet dekbedovertrekken.

Zijn de goedkope van (denk ik) bij Zeeman gewoon goed (lekker om op te liggen, genoeg isolerend (niet te synthetisch), slijtvast)?

Idem voor andere winkels.

Dus ze moeten goed zijn, maar dan wil ik graag de goedkoopste (dus niet per definitie de goedkoopste als die niet goed zijn).

Hoop op ervaringsdeskundigen hier .

40er

40er

25-08-2018 om 09:11

Aldi

Heb ik diverse dingen van. Blijft mooi.
Heb wat losse kussenslopen van Jysk, blijven ook goed.
IKEA is ook niet duur.

Yaron

Yaron

25-08-2018 om 09:24

Ikea

Onderlakens heb ik het liefst van Ikea en dan volgens mij de één na goedkoopste. Ik heb ooit de goedkoopste onderlakens van Jysk gehad, maar die kon ik na één keer wassen weggooien, die waren zoveel gekrompen en scheurden bij mijn poging ze om het matras te doen. Slopen maakt niet zoveel uit, die van de Wibra zijn goed, maar af en toe liggen ze bij het Kruidvat en die zijn ook prima.

Pirata

Pirata

25-08-2018 om 09:58

Bij ikea

Niet die onderlakens van 2,50 nemen, die heb ik gestest en niet goed bevonden (behalve als afdekkleed bij het verven).
Die van 5,- zijn wel goed.Overtrekken van Ikea houden zich ook uitstekend. Zelfs de 1 persoonssetjes van een tientje.

V@@s

V@@s

25-08-2018 om 10:11

niet te synthetisch..

In dat geval gewoon 100 % katoen nemen, dat verkopen ze ook bij de Zeeman.

Mijnnaamishaas

Mijnnaamishaas

25-08-2018 om 10:28

hema

Ik zweer bij de hema. Betere kwaliteit dan zeeman. Gewoon 100 % katoen. Wij doen er al jaren en jaren mee.

Marie

Marie

25-08-2018 om 10:37

Dikte matras

Houd wel rekening mede dikte van het matras. Mijn ervaring is dat
goedkope hoeslakens vaak niet goed om een dik(ker matras heen passen. Vooral niet na een 60-graden was.

Zelf ben ik tevreden over Hema. Heb ook Ikea voor ons bed en een hele dure uit de beddenwinkel. Lig toch liever op de dure, veel zachter. Die van de Ikea is heel ruw aan het blote vel.

O, ja. Heb ook nog een hoeslaken van de Aldi of Lidl. Ook prima. Gebruikt dochter op haar tweepersoonsbed en wij op vakantie.

Is het voor je eigen bed trouwens?

Teuntje

Teuntje

25-08-2018 om 14:08

Kijk naar de weving

De allergoedkoopste lakens hebben vaak weinig draden per cm, los en grover geweven dus. Ik vind dat niet fijn aanvoelen, dar schuurt eerder. Wat fijner geweven voelt lekkerder aan de huid, is zachter. Ga idd eens bij ikea kijken, goede prijs-kwaliteit verhouding.

ik vind het fijner

Als hoeslakens van jersey wat dikker geweven zijn ( wij hebben extra lange bedden dus dan past katoen niet)). Die van de Zeeman vind ik te dun, dat ligt niet prettig, is ook wat harder van draad. Bovendien pullen ze heel snel. Ik heb doublejersey van de Makro (Romanette) , wel iets duurder maar als ze in de aanbieding zijn dan scheelt t niet zo veel. Ze blijven erg lang mooi.
De Hema was eerst wel fijn maar nu niet meer zo. Zijn dunner geworden.
Dochter heeft van de Ikea onderlakens en die blijven mooi,een soort gladde katoensatijn. Die blijft echt heel mooi.
Ik heb ook regelmatig hoeslakens van de Lidl, die blijven ook mooi.

Carry

Carry

25-08-2018 om 16:12

Dekbedovertrekken

Mocht je wel overtrekken kopen, die van de IKEA hebben geen instopstrook. In ieder geval de eenpersoons niet. Ik vond dat zo vervelend dat ik van een oud laken zelf instopstroken heb genaaid.

Triva

Triva

25-08-2018 om 16:33

Niet te goedkoop

die gaan snel lubberen en dan krijg je zo'n prop in het midden. Liefst ook rondom elastiek en niet alleen aan de bovenkant zodat het mooi aansluit, zeker geen zeeman

Marie

Marie

25-08-2018 om 16:45

Jersey vs percal

Daarom heb ik een hekel aan jersey hoeslakens, die blijven nooit glad liggen. Heb liever percal katoen

Percal

Wij hebben altijd percal beddengoed, heerlijk glad. Hema heeft goede hoeslakens, niet goedkoop.

@Livia

Ik mis de producten van Action, is goed.
Onderlakens van Ikea vind ik hard liggen en ik zweet er erg op (dus die gaan op bed van echtgenoot), maar mss heb ik de verkeerde gekocht toen.
Percalkatoen idd erg fijn

Ava

Ava

26-08-2018 om 11:03

2 cnt

Hema is prima, ikea ook. Blokker ook prima.meestal koop ik als er een aanbieding is.
Leen Bakker vond ik niets. Ik was eens op zoek naar een bepaalde kleur onderlaken en daar gekocht. Na de eerste wasbeurt zaten de gaten erin. Na drie x wassen heb ik het maar weggegooid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.